Archief - 3D mark Ranking (Competition)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eLiXyR

Legacy Member
yoo,
Ik zag op een ander forum dat ze een grote benchmark competition hadde gehouden , iedereen mocht zijn scores posten ( met bewijs stukken , mhz van core , en memory) en ik dacht laten we dit ook doen op het telenet forum :d ...

Beste overklokkers,

Door het nemen van verschillende benchmarks kan je het systeem (met of zonder overklok) testen. Dit topic draait enkel om de 3D mogelijkheden die jouw systeem biedt. De gehanteerde programma’s zijn: 3D mark 2003 en 3D mark 2005 en zijn te downloaden op de site van futuremark. (http://www.futuremark.com)

Denk ook meteen aan de bijhorende patches!!


DOEL
Doordat alle scores netjes op een rijtje worden gezet in een tabel kan er snel worden vergeleken en zijn de scores overzichtelijk.

Het is natuurlijk ook een uitdaging om de best presterende pc op het gebied van games te hebben. Ga niet te ver met overklokken want dit kan permanente schade veroorzaken aan je hardware en software!!


SPELREGELS:
Door te houden aan de spelregels blijft het lijstje overzichtelijk. Wordt hier niet aan voldaan dan zal ik de score niet opnemen in de tabel!

1. Gebruik dit schema om je specs, waarden en score in te vullen. Kopieer en plak dit dus!!

User ID:
Videokaart:
Drivers:
Clock speeds: core / mem
CPU:
Mem: DC/SC
Mem timings: (alleen voor 3dmark05)
Score 2001:
Score 2003:
Score 2005:





3. Download hier het programma CPUZ. (http://www.cpuid.com/cpuz.php#download) Daarmee kan je zien op welke snelheid je geheugen staat ingesteld. Doe deze snelheid maal 2 en vul het in. Voorbeeldje: (220*2=440Mhz)

4. Alleen die scores worden opgenomen waarbij een screenshot en/of een compare-link is geplaatst.


5. Elke deelnemer kan per systeem maar één keer in de lijst voorkomen. De laagste score vervalt.

6. Het verkrijgen van een score in 3D Mark is door uitvoering van de “game tests”. Alle andere tests die in het programma zitten hebben geen invloed op de score en hoeven dus ook niet persee worden uitgevoerd. Verder laat je de instellingen/settings/options van het programma ongewijzigd. In system details/system info kan zien welke instellingen je momenteel hebt, gebruik die voor het schema.

7. Je moet er ook bij vermelden of je Dual Channel (DS) of Single Channel (SC) geheugen gebruikt.

( De hierboven geschreven tekst komt Rechtstreeks uit het Tweakzone Forum)

Veel succes , en ik hoop dat dit word geaccepteerd door de admins

Massman

Legacy Member
euhm, zijn dat niet de stickys ?

wat ge wel kunt doen, en is al eens voorgesteld geweest, is kijken hoe goed uw prestaties zijn t.o.v. uw systeem (zoiets als 3dmarkpunten delen door prijs van syteem)

(p.s.: systeem = cpu, mobo, ram, koeling en graka ;) )

BerT

Legacy Member
Da zijn dus wel de stickies eh....

Maar wat ze op extremesystems wel hebben zijn aparte threads per cpu.
Dus elke type cpu andere thread om zo de overkloks beter te kunnen bekijken.

Denk dat dit veel nuttiger is , ook omtrent elkaar info te geven om hogere clocks te halen. Dit gaat enkel als je ongeveer zelfde systeem hebt.
Just my 0.02$
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan