Archief - 3D-kaart probleem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lamsednav

Legacy Member
Hey,

Allereerst post ik even mijn systeem:

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 & Zalman Cooler
Motherboard: Asus P5N-E SLi
Memory: 2x2GB DDR2 ValueRAM
Graphics Card: Asus HD4850 PCI-e & Zalman Cooler
Sound Card: Creative Soundblaster Audigy II
Hard Disk: OCZ SSD 90GB & Western Digital S-ATA 250GB
OS: Windows 7 Ultimate 64-Bit

Probleemomschrijving: Nogal moeilijk om het precies uit te leggen wat er op mijn scherm verschijnt. Tijdens het gewone surfen heb ik geen enkel probleem.
Het is pas wanneer ik game (Age of Empires 3, Football Manager 2011) dat ik dit voorheb. Enkele minuten nadat ik in het spel zit verschijnt er een vreemde texture op heel m'n scherm. Net alsof m'n scherm bevriest. Daarna krijg ik disconnect van m'n scherm en dan opnieuw vreemde textures, opnieuw disconnect, daarna opnieuw vreemde textures and so on & on.. Ik druk op reset, BIOS scherm verschijnt en net voor het loaden van Windows vindt ie m'n beeldscherm niet meer. Als ik de computer hard reset start ie wel gewoon weer op.

Ik dacht eerst dat het een softwarefout zou zijn dus heb ik eens een clean install van Windows gedaan met alle nieuwe drivers maar ik krijg opnieuw hetzelfde. Zijn dit indicaties dat mijn 3D-kaart het ver begeeft? Hoe kan ik dit testen om zeker te zijn aan wat het zou kunnen liggen. Het probleem doet zich nu zo'n week of twee voor.

EDIT: De temperatuur idle en load zijn normaal zo blijkt.

Mvg en hopend op een snel antwoord,
Tom.

Lamsednav

Legacy Member
Heb het hiernet opnieuw voorgehad nadat ik eens een GPU stress test deed.
Liep vast na ongeveer 4 minuten, temperatuur liep op tot 60° C wat normaal is.
Heb ook een screenshot kunnen nemen met GSM.
Toestel loopt ook volledig vast (muziek speelt niet door bv.)

http://i51.tinypic.com/2ykjng3.jpg

Relevation

Legacy Member
Ik denk dat dit dus artifacts zijn.
wat dus wil zeggen dat je grafische kaart kapot is en je dus een nieuwe zal moeten kopen.

Lamsednav

Legacy Member
Ok, alvast bedankt.
Ik ga dan alvast al eens uitkijken naar een nieuwe kaart.
Welke is op dit moment de beste qua prijs / kwaliteit? Budget zou +/- 200 € zijn.
Speel af en toe wat games, soms eens een nieuwere.

St0wned

Legacy Member
de GTX560 Ti is zeker een aanrader, iets goedkoper maar toch nog altijd super prijs/kwaliteit is de GTX460

Lamsednav

Legacy Member
St0wned zei:
de GTX560 Ti is zeker een aanrader, iets goedkoper maar toch nog altijd super prijs/kwaliteit is de GTX460

Heb eventjes de Alternate site afgelopen en daar dacht ik ook aan.
Zou mijn Antec 430W voeding deze kaart en de rest van mijn bovenstaand systeem nog kunnen trekken?

St0wned

Legacy Member
tgoh met een 560 zou je ongeveer op een 350 watt komen en met een 460 op 330 watt.
Antec maakt gelukkig wel super PSU's dus zou het in feite mogelijk moeten zijn, al raad ik nooit aan om meer dan 75-80% van een PSU zijn capaciteit te gebruiken (75% vind ik ideaal)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan