Archief - 27" for gaming?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atlanton

Legacy Member
Hey,

Ik heb me onlangs een nieuwe pc gekocht en aangezien ik wat van men budget over heb wou ik er een nieuw scherm bij kopen.
Het scherm dat ik nu zou willen kopen is 27" maar met een 1920*1080 resolutie, nu vraag ik me af of dit geen te lage res is voor de grote van dit scherm en of men games er daardoor slecht gaan uitzien?

Ik vind hier nergens een duidelijk antwoord op en dacht het dus hier eens te vragen om jullie meningen en ervaringen te weten...

amdr

Legacy Member
Ik zit hier met een Samsung P2770HD en ik ben hier enorm tevreden van :p

bounce\

Legacy Member
Heb dezelfde als amdr en ben er ook zeer tevreden mee. Ik vind het zeker geen te lage resolutie, toch zeker niet om te gamen of films/series te zien.

vinteg

Legacy Member
als je er dichtbij gaat zitten zou ik geen 27inch aanraden. de pixel density is hier te laag voor. een 24 is het maximale dat ik aanraad. ook als je er dichtbij gaat zitten zal je last hebben van het 'tennis' effect. dat je als het ware je hoofd moet gaan draaien omdat het hele scherm niet in je gezichtsveld past.

Twinturbo

Legacy Member
voor 1920*1080 zou ik bij 23"/24" blijven.

Als je toch 27" wilt kan je het beste voor 2.560 x 1.440 resolutie gaan (zie Dell U2711H).
Maar daar heb je dan natuurlijk wel het budget voor nodig.

Dastardly

Legacy Member
amdr zei:
Ik zit hier met een Samsung P2770HD en ik ben hier enorm tevreden van :p

² :D

games zien er in mij ogen toch niet slecht uit op dat scherm (zover ik er nog speel) voor mij was het eerder belangrijk voldoende ruimte te creeren om deftig te kunnen programmeren.

Dealer

Legacy Member
Er is ook nog deze monitor, de specs zien er wel goed uit:

Hazro HZ27WC

en overdreven duur is hij niet. (kleine 500€)

Succes nog :)

Dastardly

Legacy Member
Editor zei:
zou 2x24" geen betere oplossing zijn?

hangt wat af van het doel denk ik. als je veel films / series wil zien + veel gamen lijkt mij 1 groot scherm toch handiger als 2.

(2 schermen is natuurlijk altijd beter als 1 :p, gewoon 27" en 24" dus. beste van beide)

Atlanton

Legacy Member
Bedankt allemaal voor de hulp!!

Ik ben dan uiteindelijk toch maar voor een 24 inch scherm gegaan, met alle info die ik kon verzamelen was ik toch niet overtuigd van de beeldkwaliteit van de 27...
Hogere res schermen is natuurlijk ook altijd een optie maar die vond ik alleen aan meer geld dan ik wou uitgeven.


24

dit is degene die ik gekozen heb, heeft ongeveer wat ik van een scherm moet hebben...
Maar als jullie hier bemerkingen of eender wat bij hebben laat ze dan zeker nog achter, kan nog altijd bestelling wijzigen bij FORCOM ;)

Pedroo

Legacy Member
Geen slechte keuze. Maar ik heb een Fujitsu Siemens 26", en dat scherm vind ik in àlle opzichten bangelijk! (gamen, film zien, surfen, whatever!) Ik denk dat enkel Hanss-G e.d. slechte monitoren maakt. Voor de rest; samsung, LG, allemaal goed...

Alleszins; succes ermee :D

juan1717

Legacy Member

Lan

Legacy Member
Een scherm kan nooit groot genoeg zijn. 24" vind ik zelf klein. Ik game op een 26" op 1920x1200 resolutie. Jammer genoeg vind je die bijna niet meer. Als je graka (en portefeuille) het kan trekken: 30" en op 2560x1600.

FrederickVanCle

Legacy Member
Acer heeft ook een heleboel kwalitatieve schermen staan voor een zeer scherpe prijs !!

Al altijd op een Acer gekeken, heb nu een 19 en 22" breedbeeld staan.. Maar ben aan het kijken om deze te vervangen naar

2x Acer 23

-BVR-

Legacy Member
Bleh, ik ben van een 17" naar een 22" (21,5) gegaan en het is wel wat aangenamer, maar een 20" was toch beter geweest denk ik. Ik zit altijd vrij dicht bij m'n scherm en soms mis je bij het gamen toch wel dingen omdat ze niet direct in je gezichtsveld liggen. Klinkt abnormaal, maar true story. Sucks in multiplayer, zeker als je wat competetief speelt.

sneax

Legacy Member
Het hangt er vanaf hoe groot uw bureau is. Een 27" moet ge verder van uw ogen zetten als een 19" eh. Dat is ook comfortabeler als dat wat verder staat imo.

Ik speel soms games op de 52" tv hier beneden en zit daar dan ongeveer 2 meter van. Gaat perfect. Een groot scherm is toch aangenaam omdat ge dat verder van u kunt zetten en dan wa meer bureau real estate hebt voor uw keyboard en muis en andere brol voor u te leggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan