Archief - 2500+ geraakt nie bove de 2,2 ghz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

daFour

Legacy Member
yepz

ik probeer al heel de tijd menne 2500+ op 3200+ te draaien maar die wil maar niet :/
http://users.skynet.be/dafour/cpuz.gif
vanaf dak ik hoger ga dan 195 fsb reboot ie na opstarten windows

menne vcore is normaal 1.75

temps zen idle:41° en stressed ene 45-46°

zit met infineon 512 ddr pc3200 400 mhz op 3.0-4-4-8

yepz

Sacristar

Legacy Member
mutliplier locked? anders multi omhoog doen

als uw cooling het aankan kunde nog es iets meer volts geven.

als ge die instelling ervoor hebt kunt ge eens zoeken achter de sweetspot op het gebied van voltage voor uw chipset.

JackM

Legacy Member
men maat zen 2500= haalt 2.8 GHz :crazy:
dus den uwen zal ook wel hoger kunnen

krisse

Legacy Member
mijne draaide int begin op 11.5*200 = 2.3Ghz, 1.85V, watercooled, maar na een tijd wou hij da ni meer

bij game of benchmark freezed alles dan gewoon

nochtans is zowel cpu als northbridge watergekoeld, en komt mijne cpu temp nooit boven 32°C

ram timings staan op 2.5 3 3 7 (twinmoss pc3200)

nu kan mijn cpu 200fsb ni meer aan, waarom weet ik ook ni, nu draait die op 190fsb en het ding is stabiel

Ge moet gewoon geluk hebben met uwe core denk ik

Sacristar

Legacy Member
Jack Malibu zei:
men maat zen 2500= haalt 2.8 GHz :crazy:
dus den uwen zal ook wel hoger kunnen
dan heeft je maat of dikke chance gehad met zijn 2500 of (en dan heeft ie nog altijd chance gehad met zijn processor) hij heeft er fameuze cooling op staan.

2.8 gig is zelfs onder top end watercooling vrij ongewoon.

bij oudere bartons viel het wel eens voor dat die idd de 200 fsb niet haalden ondanks dat ze nog niet op hun max clocksnelheid zaten.

Mr.Fatal

Legacy Member
ik draai op 11x220mhz met sp97 koeling :) zonder probs of crashes ;) duz zo een 2.42ghz normaal graak ik op 2.5ghz maar dan vallen sommige progs terug gewoon naar bureaublad :) en als ik goede ram zou ehbben zou dat wel lukken denk ik maar zit nu maar met twinmos twisted ofzo iets :) dus kmag al content zijn :p en ook op vcore 1.85

krisse

Legacy Member
Mr.Fatal zei:
ik draai op 11x220mhz met sp97 koeling :) zonder probs of crashes ;) duz zo een 2.42ghz normaal graak ik op 2.5ghz maar dan vallen sommige progs terug gewoon naar bureaublad :) en als ik goede ram zou ehbben zou dat wel lukken denk ik maar zit nu maar met twinmos twisted ofzo iets :) dus kmag al content zijn :p en ook op vcore 1.85

op welke timings?

corvette

Legacy Member
kristos zei:
dan heeft je maat of dikke chance gehad met zijn 2500 of (en dan heeft ie nog altijd chance gehad met zijn processor) hij heeft er fameuze cooling op staan.

2.8 gig is zelfs onder top end watercooling vrij ongewoon.

bij oudere bartons viel het wel eens voor dat die idd de 200 fsb niet haalden ondanks dat ze nog niet op hun max clocksnelheid zaten.

ik dacht dat er hier iemand op dit forum 2.9GHZ haalde met een xp2500+.

met wc natuurlijk.

slijpschijf

Legacy Member
De mijne oc'ed ook nie goe :(, is wel unlocked :)

200*11 is em ook nie meer stabiel op 1.8v, ge moet gewoon sjans hebben :), of een mobile kopen ;)

Mr.Fatal

Legacy Member
timings 2-3-3-8 ( normaal 2.5-3-3-8(9) ) weet niet juist meer

Mr.Fatal

Legacy Member
zet uw vcore x op 1.85 ofzo en maybe ook is uw ram van 2.5 of 2.6 wat hoger zetten bv 0.1v omhoog maar nie veel meer. en zien of het nog al goe marcheert anders terug changen

InThaHouse

Legacy Member
oe zit dat eigelijk met die timings? er staat niets over in in de sticky ...

apa

Legacy Member
Sticky kan je (bege)leiden...

Maar het is verkeerd te denken dat jouw cpu even hoog moet oc'en als andere identieke cpu's!!! ALLE cpu's verschillen in oc-baarheid! De fabrikant geeft u de garantie dat uw cpu correct zal functioneren op zijn nominale snelheid, maar that's it! Ik had vóór mijn huidige 2500+ een andere 2500+ waarmee ik op geen enkele manier boven de 1,9 GHz geraakte; met mijn huidige 2500+ geraak ik probleemloos tot 2,4 GHz (zelfs met luchtkoeling) en met water zelfs tot 2,53 GHz... Go figure!

De enige manier om te weten hoe ver jouw cpu geraakt is het zelf testen. De jouwe geraakt blijkbaar niet zo hoog en dat is brute pech (sorry als het grof klinkt, maar het is gewoon zo).

Sacristar

Legacy Member
JockAsz zei:
Meer vcore. Zet dat default gewoon op de max setting.
waarom vraagt ge niet meteen of em zen pc in de fik steekt of zo
:ironic:

zo'n advies is goed om een ander zijne pc om zeep te helpen :naughty:

The Crow

Legacy Member
vcore in kleine stapjes omhoog proberen gooien

en een 2500+ draait toch op 166 * 11? bij jou zie ik die op 11,5 staan. zet die mp anders op 11 en probeer dan naar 200 te gaan; kan zijn dat hij 11,5 * 200 net niet aan kan of zo ... want het scheelt tenslotte toch een pak die 0,5 meer.

ik heb ook een 2500+ en vandaag tot 11,5 * 210 geraakt op (slechte) luchtkoeling :crazy: da zou volgens uAMDtool gelijk zijn met een 3700+ :cool: vcore was 1,80v. De pc was wel niet 100% stabiel, booten gaat, wat licht pc werk zoals msn gaat ook, maar bij games vliegt hij meteen uit...morgen eens mp naar 11 halen terug en fsb omhoog zwieren

je moet zoals gezegd idd veel geluk hebben

*edit* ik zie dat de jouwe 11,5 is lees in net.. is hij unlockt?

xyus89

Legacy Member
yuw,

den_john ofzo haalde 2.9 gigahertz d8 ik hè ma die's al 3 maand ni mer actief? alléé in zijn sig stond '' +2500 @ +4200 ''

mvg, xyus

Sacristar

Legacy Member
ik heb geen 2900 mhz nodig om 4200+ rating te halen met dat toolke voor mijn axp zu. hogere fsb en lagere multi geeft een hogere rating als lagere fsb met hogere multi (zelfde mhz eh)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan