Archief - 2 Vraagjes ivm geluidskwaliteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jessed

Legacy Member
Hey,

2 vragen/problemen:

- Sinds kort heb ik een nieuwe mp3-speler (cowon iaudio 9) waar ik FLAC-bestanden heb opgezet om een zo goed mogelijke geluidskwaliteit te bereiken. Nu heb ik echter het probleem dat ik in sommige liedjes een stotterend/haperend geluid te krijgen hoor op mijn mp3 speler ondanks ik, met dezelfde oorjes, geen probleem heb als ik het bestand beluister op de pc. Het doet me precies wat denken aan een te lage framerate bij games ofzo :p

Nuja, het is natuurlijk niet leuk om op die manier muziek te beluisteren. Heeft iemand enige idee hoe dit zou kunnen komen? Is die mp3-speler te zwak voor FLAC-bestanden ofzo? Lijkt me toch maar vreemd...?

- Na een lange tijd op de zolder gestaan te hebben, heb ik mijn vaders goeie oude versterker nog eens bovengehaald en aangesloten op mijn boxen. Maar... Ik krijg het geluid in 1 van de 2 boxen niet perfect in orde. Je kan duidelijk horen bij de ene box dat het geluid een stuk voller klinkt dan bij de andere. Ik ben er van overtuigd dat het probleem bij de versterker ligt. Kheb reeds in alle knopjes gespoten met een contactspray, maar dat bleek niet echt te helpen. Iemand nog een idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Obscurax

Legacy Member
Luidsprekers reeds afzonderlijk getest? Het is maar om uit te sluiten dat het daar toch niet aan ligt.

Jessed

Legacy Member
Even uppen want beide problemen zijn nog steeds onopgelost.

Bij het 2de probleem lijkt het probleem te liggen aan een element uit de versterker dat door het lange stilstaan de geest heeft gegeven. De vraag is echter wat dat zou kunnen zijn.

Polle32

Legacy Member
Openvijzen die handel. Mss gewoon een geoxideerd contactje of een versleten weerstand. of mijn rotel voor- en eindversterker overkopen ;)

Musk

Legacy Member
Over die FLACS, is een verklaring voor:


FLAC-bestanden hebben zo een hoge bitrate (1000kbps+) dat de buffer van je mp3-speler niet kan volgen, hierdoor zal een kleine pauze volgen.


FLAC is mooi, maar op een mp3-speler gaat het kwaliteitsverschil miniem zijn, converteer gewoon naar 320kbps MP3's ;)

Xtala

Legacy Member
Musk zei:
FLAC is mooi, maar op een mp3-speler gaat het kwaliteitsverschil miniem zijn, converteer gewoon naar 320kbps MP3's ;)

2nd. Ik heb nog maar van weinig mensen gehoord die een ABX test gedaan heeft en de verschillen hoorde tbh. En dan nog moet je ze meestal maar op hun woord geloven.
Ik heb zelf bijna al mijn muziek dubbel staan. FLAC als een soort backup, MP3 als et de Clip+ moet.

Musk

Legacy Member
Ik hoor het verschil tussen FLAC en mp3 enkel op mijn studiomonitors. In m'n auto ofzo (waarin ook een kwalitatieve installatie zit) hoor ik het niet.

Met MP3 wil ik wel steeds 320kbps hebben of VBR. Maar niet 128 ofzo, daar word ik ziek van :)

Jessed

Legacy Member
Musk zei:
Over die FLACS, is een verklaring voor:


FLAC-bestanden hebben zo een hoge bitrate (1000kbps+) dat de buffer van je mp3-speler niet kan volgen, hierdoor zal een kleine pauze volgen.


FLAC is mooi, maar op een mp3-speler gaat het kwaliteitsverschil miniem zijn, converteer gewoon naar 320kbps MP3's ;)

Thx, ik zal dan ook maar een aparte map maken voor geconverteerde bestanden :)

Enig idee wat een deftig programma is om die flac's te converteren?

mdgf

Legacy Member
De magnifieke ingebouwde converter in Foobar2000 (evt. met LAME voor mp3 die je mss apart zult moeten downloaden) is extreem gemakkelijk qua gebruik en werkt even goed als ingewikkeldere manieren.

Maar er zijn programma's genoeg voor, ondersteunt de officiele flac frontend ook geen ondersteuning voor conversie naar mp3 met LAME (nogal lang geleden dat ik dat ding gebruikt heb, foobar is nu altijd mijn keuze voor quasi alle (als hij het kan afspelen kan hij het normaal converteren en f2k speelt ~alles af met plugins))audio conversies?

Musk

Legacy Member
Jessed zei:
Thx, ik zal dan ook maar een aparte map maken voor geconverteerde bestanden :)

Enig idee wat een deftig programma is om die flac's te converteren?

Eigenlijk ieder iet of wat deftig uitziend programma waar je op uitkomt wanneer je op google FLAC to MP3 indrukt zal voldoen.


Zet je instellingen wel zo dat hij het naar 320kbps omzet. VBR weet ik niet of je mp3-speler kan afspelen.

Jessed

Legacy Member
Mmh, ik heb eens wat bestanden geconverteerd naar 320 kbps mp3 met foobar2000 (zoals mdgf aanraadde). Het lijkt nu wel wat beter, maar ik hoor toch nog bij verschillende bestanden dat hij het moeilijk heeft :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan