Archief - 2 HD niet dedicteerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fat-beavis

Legacy Member
ok willen jullie me helpen het probleem gaat als volgt

:
In mijn PC zitten 3 deviced
1 DVD
1 HD van 80 GB
1 HD van 40 GB

De DVD staat als primaire master ingesteld
de HD van 80 GB als prim. slave

Daarnet kreeg ik mijn nieuwe 40 GB hd binnen
Ik stopte deze in de 2de connector op mijn moederbord, ik stelde geen jumper in op de 2 de hd en connect deze , in DOS wilt deze 2de HD niet gevonden worden , met de DVD en de 1ste HD is er geen probleem, meer info over de 2HD kan hier gevonden worden
Hier
Bedankt bij voorbaat

Dayofdead

Legacy Member
Probeer ze in u Bios in te stellen als slave op 1 van u andere HD
Druk Delete bij opstarten om in Bios te geraken btw

Exit

Legacy Member
Dayofdead zei:
Probeer ze in u Bios in te stellen als slave op 1 van u andere HD
Druk Delete bij opstarten om in Bios te geraken btw
:eek: :eek: in bios instellen als slave?????
slave of master instellen is via jumper op hd zelf!!

en btw, ze hangt apart op ide2

hd moet ge instellen als cs, master of slave op ide2 ... wordt ze herkent bij booten (bios) als ie de dvd en hd's zoekt? zoja, dan moet ge die formateren
in win 2k/xp via rechtermuis deze computer en dan beheren, de hd's zoeken, die 2de initialiseren endan in deze computer formateren

in 9x naar DOS (nie in win, maar afsluiten naar dos) en fdisk en daar die hd initialiseren/partitioneren en dan rebooten en formateren
lees sticky's op win forum

/LeXuS\

Legacy Member
Hoe kan je nu deftig daarop gaan antwoorden, k'ben voortdurend afgelijdt door uwen fotoke..

Dayofdead

Legacy Member
Exit zei:
:eek: :eek: in bios instellen als slave?????
slave of master instellen is via jumper op hd zelf!!

en btw, ze hangt apart op ide2

hd moet ge instellen als cs, master of slave op ide2 ... wordt ze herkent bij booten (bios) als ie de dvd en hd's zoekt? zoja, dan moet ge die formateren
in win 2k/xp via rechtermuis deze computer en dan beheren, de hd's zoeken, die 2de initialiseren endan in deze computer formateren

in 9x naar DOS (nie in win, maar afsluiten naar dos) en fdisk en daar die hd initialiseren/partitioneren en dan rebooten en formateren
lees sticky's op win forum

Ik dacht toch da ge kon instellen welke HD als eerste moest aangesproken worden, dan is dat de master. De slave die daarop inwerkt is dan de 2e hd.
Misschien niet met die namen, maar wel met dezelfde functie

Exit

Legacy Member
Dayofdead zei:
Ik dacht toch da ge kon instellen welke HD als eerste moest aangesproken worden, dan is dat de master. De slave die daarop inwerkt is dan de 2e hd.
Misschien niet met die namen, maar wel met dezelfde functie

NOPE, ge kunt wel de volgorde van booten instellen, maar NIET master slave in bios!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan