Archief - 160 GB SAMSUNG HD Geeft maar 132 GB !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cliff

Legacy Member
Lo,

::EDIT:: Hardeschijf is inorde nu !
Probleem met mijn drivers is NIET opgelost.
Even in het kort uitgelegd wat ik gedaan / geprobeerd heb !

partitie gewist, partitie aangemaakt, win2k derop, sp 4 derop, vond geen essentiele updates meer bij winupdate, directx 9.0c, laatste nforce (zonder ide shit, want da kan leiden tot onstabiliteit ofzoiet als het niet optimaal werkt), tot nu toe alles goed, laatste geforce drivers, CRASH, als ik eerst geforce doe, alles goed, dan mobo drivers, CRASH !

Mvg,

Cliff

Cliff

Legacy Member
SpLaTbOY zei:
big disk enabler gebruiken van samsung

Mvg,

Waar vind ik dat ?

Ik heb btw nog een prob :s :(.

Kheb wel windows 2000 maar krijg gfti4200 niet geinstalleerd, maakt niet uit welke driver, bij laden van windows hangt hem !
Als ik originele cd insteek, zegt hem driver niet geschikt voor windows 2000 terwijl hij dit vroeger met deze cd wel installeerde.

Iemand idee ?

Mvg,

Cliff

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Gebruik je IDE drivers van Windows zelf:
Windows XP Service Pack 1 (SP1) and Windows 2000 SP3 add support for 48-bit Logical Block Addressing (LBA), which lets you access hard disks larger than 137GB. To enable 48-bit LBA, perform the following steps:

Open the registry editor: Start > Run > regedit.exe.
Navigate to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Parameters\ registry subkey.
From the Edit menu, select New, DWORD Value.
Enter the name EnableBigLba, then press Enter.
Double-click the new value, set it to 1, then click OK.
Close the registry editor.
Restart the computer to apply changes.
Be aware that if you multiboot your system with OSs that don’t support 48-bit LBA, editing this registry setting might cause data corruption. If you still can’t access hard disk space beyond the 137GB limit after you restart your system, your system BIOS might not be 48-bit LBA compatible, in which case you need to talk to your computer manufacturer.

Gebruik je Intel Aplication Accelerator: nieuweste versie afhalen en installeren

Cliff

Legacy Member
R@ -= G D D =- zei:
Gebruik je IDE drivers van Windows zelf:
Windows XP Service Pack 1 (SP1) and Windows 2000 SP3 add support for 48-bit Logical Block Addressing (LBA), which lets you access hard disks larger than 137GB. To enable 48-bit LBA, perform the following steps:

Open the registry editor: Start > Run > regedit.exe.
Navigate to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Parameters\ registry subkey.
From the Edit menu, select New, DWORD Value.
Enter the name EnableBigLba, then press Enter.
Double-click the new value, set it to 1, then click OK.
Close the registry editor.
Restart the computer to apply changes.
Be aware that if you multiboot your system with OSs that don’t support 48-bit LBA, editing this registry setting might cause data corruption. If you still can’t access hard disk space beyond the 137GB limit after you restart your system, your system BIOS might not be 48-bit LBA compatible, in which case you need to talk to your computer manufacturer.

Gebruik je Intel Aplication Accelerator: nieuweste versie afhalen en installeren

Ter informatie ^^ ben ik aant testen,
en geforce prob is al opgelost !
Stront IDE driver van nforce :D !

citrofenwick

Legacy Member
allemaal nie nodig
heb dezelfde hd
gewoon sp1 en tis opgelost :)

Jackske

Legacy Member
heb diezelfde hdd. Kijk es op het stickerke op uw harde schijf. Bij een bepaalde plaatsing van de jumper wordt die gelimiteerd op 131 giga dacht ik.

Steek die hdd es in zonder jumper.

Cliff

Legacy Member
Exit zei:

Ignored tbFh, kheb sticky gelezen maar vond mijn prob niet tegoei terug !

Btw, het probleem met mijn drivers is ook nog NIET opgelost.
Even in het kort uitgelegd wat ik gedaan / geprobeerd heb !

partitie gewist, partitie aangemaakt, win2k derop, sp 4 derop, vond geen essentiele updates meer bij winupdate, directx 9.0c, laatste nforce (zonder ide shit, want da kan leiden tot onstabiliteit ofzoiet als het niet optimaal werkt), tot nu toe alles goed, laatste geforce drivers, CRASH, als ik eerst geforce doe, alles goed, dan mobo drivers, CRASH

:(.

Btw hdd is neh SP1614C ! En neh jumper steekt der niet op :s.

Cliff

Legacy Member
Bios flash zal wel niet helpen zeker ?
Voor driver prob ?
Niemand enig idee ?

Orbie

Legacy Member
Cliff zei:
Ignored tbFh, kheb sticky gelezen maar vond mijn prob niet tegoei terug !
...
nog zever


Dan zijt gij serieus blind tbFh. Maar meneer scrollt es 5 seconden door de sticky, ge vindt het niet en ge zijt het beu. Dus moeten wij het bekopen met u stomme vraag? Das al de tweeden op 2 dagen weeral, de luiheid wordt TE erg.

En aan de admins, alle delete men post maar weer. But u know im right...

Cliff

Legacy Member
Orbie zei:
Dan zijt gij serieus blind tbFh. Maar meneer scrollt es 5 seconden door de sticky, ge vindt het niet en ge zijt het beu. Dus moeten wij het bekopen met u stomme vraag? Das al de tweeden op 2 dagen weeral, de luiheid wordt TE erg.

En aan de admins, alle delete men post maar weer. But u know im right...

Omfg ! Sorry, maar kword hier f*cking pissed van !
Is 1ste keer dat er iemand tegen mij zegt dak sticky moet lezen, heb hem gvd gelezen, moet gij mij gvd maar eens uitleggen hoe ik met behulp van sticky mijn prob kan oplossen !

En als ge grote meneer wilt uithangen want ge moet vanalles bekopen door mijn stomme vraag, ga dan gvd kanker op een kidsforum ofzo he !

@ Admins, sorry, maar kben pissed, kvraag toch niks onmogelijks ! Pc werkt niet is al erg genoeg en de sticky gaat er mij niet me helpen imo, bewijs mij het tegendeel en kmaak nooit meer van mijn oren op dit forum !

Dno ofzo, maar kheb Win2000 en nie XP dus sp gaat het al niet doen, registry hack kon ik niet rieken en werkt toch niet bij mij, jumper heb ik niet, en neh tool voor samsung is er naar het schijnt niet !

Snipe

Legacy Member
Orbie zei:
Dan zijt gij serieus blind tbFh. Maar meneer scrollt es 5 seconden door de sticky, ge vindt het niet en ge zijt het beu. Dus moeten wij het bekopen met u stomme vraag? Das al de tweeden op 2 dagen weeral, de luiheid wordt TE erg.

En aan de admins, alle delete men post maar weer. But u know im right...

http://users.pandora.be/witte-online/retard.jpg

Als hij alles doet wat in de stickys staat

En het werkt niet

...


Heb je mijn punt? tbFh! :niceone:

Mr. M

Legacy Member
lees de faq zoals al gezegd, de oplossing staat btw al in de eerste post
en lees idd de stickys voor ge een vraag stelt, die staan daar voor iet he

en ge moet die ALTIJD leze voor ge iets post (of toch is geleze hebbe), zoals gezegd: die staant daar voor iets

Cliff

Legacy Member
Mr. M zei:
lees de faq zoals al gezegd, de oplossing staat btw al in de eerste post
en lees idd de stickys voor ge een vraag stelt, die staan daar voor iet he

en ge moet die ALTIJD leze voor ge iets post (of toch is geleze hebbe), zoals gezegd: die staant daar voor iets

Zoals ik al zei, De service pack heeft niet uitgehaald, de registry hack ook niet en een toolke voor samsung is er niet !

Ty !

::EDIT:: Maar soit, ik heb ondertussen HDD gefixt door registry hack te doen niet alleen in currentcontrolset maar in alle controlsets, en nu gaat het wel (Dit stond NIET in sticky, maar het werkt nu das al goed !)

Mss nog iemand idee wat ik kan doen met driver prob ?

Mr. M

Legacy Member
mja nu ge het zegt: die site van samsung trekt op ni veel (maja een samsung HDD :s, ik moet er alleszins geen meer hebbe)

normaal gezien zou die registry hack me gemak moete lukke want das eigelijk hetgeen die programmakes doen
btw me u mobo no way dat de bios het ni herkent

ma ik zal nog ff wa zoeke en het dan hier poste
ma normaal moete die dinge uit die faq werke :unsure:
kunde anders is poste wel model ge juist hebt

en btw idd MS is zo stoem van in SP4 van 2000 da ni in op te losse
daardoor is bij mij nu kei veel data corrupt, stomme klootzakke


EDIT: is goe gezien en u probleem staat in de FAQ van samsung ...
kzal ff rap ne link geve (zo lang heb k dan toch ni moete zoeke eigelijk)

http://erms.samsungusa.com/customer...?PG_ID=1&AT_ID=8432&PROD_SUB_ID=26&PROD_ID=-1

Cliff

Legacy Member
Mr. M zei:
mja nu ge het zegt: die site van samsung trekt op ni veel (maja een samsung HDD :s, ik moet er alleszins geen meer hebbe)

normaal gezien zou die registry hack me gemak moete lukke want das eigelijk hetgeen die programmakes doen
btw me u mobo no way dat de bios het ni herkent

ma ik zal nog ff wa zoeke en het dan hier poste
ma normaal moete die dinge uit die faq werke :unsure:
kunde anders is poste wel model ge juist hebt

en btw idd MS is zo stoem van in SP4 van 2000 da ni in op te losse
daardoor is bij mij nu kei veel data corrupt, stomme klootzakke


EDIT: is goe gezien en u probleem staat in de FAQ van samsung ...
kzal ff rap ne link geve

http://erms.samsungusa.com/customer...?PG_ID=1&AT_ID=8432&PROD_SUB_ID=26&PROD_ID=-1

1 Probleem van de baan, wel op een rare methode (door andere controlsets ook te editen) maar da boeit niet ;).

Nu nog driver prob :). Dat werkelijk ook nergens op slaat :(.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan