Archief - 1,5 TB 'verdwenen', harde schijf probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

edward-vv

Legacy Member
Ok ik zit dus met een gigantisch groot probleem, maar om het te begrijpen moet ik eerst een hele grote uitleg geven.

Ik heb een jaar geleden een nieuwe pc gekocht (acer G7711) en heeft standaard 4 swapcages waarvan er 2 gebruikt worden, 1 harde schijf ( D: ) van 1,5TB en 1 harde schijf (c: en e: en system required dinges).
Nu, ik wou de oude HD van mijn vorige pc in mijn nieuwe pc steken, dus ik gebruikte een swapcage of deze schijf in te steken, (de oude schijf noemde ook D: ) ik steek hem er dus in en start pc op en al en boem hopla het werkt!!
maar toen had ik door dat mijn originele 1,5TB D: nergens meer te zien was, ik denk dat het kwam omdat ik 2x D: erin heb gestopt?
ok geen probleem ik ken wel redelijk wat van pc's ik check mijn schijfbeheer, mijn pc zegt wel degelijk dat er een "schijf" in mijn pc zit van 1,5 TB maar, zonder naam, zonder iets en er staat nu bij dat het een 'herstelpartitie' is.

nu kan ik mijn vraag eindelijk stellen: Hoe zorg ik ervoor dat mijn schijf terug werkt(zonder hem helemaal uit te wissen)?

als je een oplossing weet, ben je een held:niceone:

http://i52.tinypic.com/2db5mo2.jpg (-> ik heb mijn oude D: tijdelijk verwijderd, dus die zie je er niet instaan)

Extrizyo

Legacy Member
Haal die andere HDD er eens weer uit en zet dan een nieuwe letter op die 1.5 tb schijf, ( bv N) en steek dan die andere er terug bij

edward-vv

Legacy Member
Darkrai61 zei:
Haal die andere HDD er eens weer uit en zet dan een nieuwe letter op die 1.5 tb schijf, ( bv N) en steek dan die andere er terug bij

al geprobeert, het probleem is dat ik gewoon niets kan doen met die schijf, enige optie staat er "help" zelf booten zonder die oude drive gaat niet :(

edward-vv

Legacy Member
Darkrai61 zei:
hmm , raar en kun je geen partities maken uit deze schijf ? dat je dan bv. nog 10 gb overhoud aan herstelpartitie en de rest gewoon weer normaal? of gaat dat ook niet
je kan het anders eens proberen met partition wizzard => Free Partition Magic alternative. Free Partition Manager Software for Windows 7/VISTA/XP/2000 and Windows Server 2003/2008/2000.

had ik al verteld dat jij een held bent? bij deze ben je dat dus :)

die software toont mij harde schijf en alles staat er nog op, vanhier zal het e wel lukken om die schijf te herstellen

Extrizyo

Legacy Member
edward-vv zei:
had ik al verteld dat jij een held bent? bij deze ben je dat dus :)

die software toont mij harde schijf en alles staat er nog op, vanhier zal het e wel lukken om die schijf te herstellen

blij dat het opgelost is :) Dat programma heeft me ook al veel geholpen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan