Archief - 100w boxen op tv aansluiten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Senneee

Legacy Member
Beste,
Mijn ouders hebben net een Hifi gekocht nl. de Philips MCi500h.
Deze word bijgeleverd met 2 luidsprekers.
Op de doos staat gewoon 100 watt maar op internet staan 2 x 50 Watt. (ik weet niet of dit verschil geeft of niet)
De impedantie is 9 ohm.
Ik wil deze 2 boxen nu aansluiten op mijn tv.
Het is een vrij recente tv.
Ik weet niet juist welk model maar het is een Panasonic Viera plasma full HD.
ik denk 107 cm maar ben niet zeker!

Nu is mijn vraag, kan ik deze gewoon op mijn tv aansluiten met een versterker ofzo?
De kabels van de boxen zijn gewoon zo een Zwart en rode draad zoals je gewoonlijk in je versterker aansluit.

Alvast bedankt!

apa

Legacy Member
Je moet inderdaad een kabel leggen tussen TV en versterker.

Ik zie niet veel aansluitingen aan de achterkant van die versterker: enkel een "AUX-in" zie ik staan met CINCH-aansluiting. Daar moet je zo'n kabel op aansluiten (aan de achterkant van je TV zou je dat ook moeten vinden).

Dit is een analoge aansluiting en is daarom onderhevig aan storing (zoals bijvoorbeeld van GSM's). Leg zo'n kabels best niet te dicht in de buurt van elektrische geleiders. Als je last zou hebben van storing (gezoem ofzo), dan kan het de moeite lonen om kwalitatief betere/duurdere kabels te kopen.

2x50W speakers is niet hetzelfde als 100W speakers. Veel maakt dat IMHO niet uit voor TV kijken (ik kan me moeilijk inbeelden dat je ze, zelfs bij 50W, volledig zult willen opendraaien).

SideShow

Legacy Member
of je kan mini jack to aux gebruiken moest je die aansluitingen niet hebben op je tv, maar tzal wel

Senneee

Legacy Member
Maar ik heb gewoon een zilveren draad (zoals een zwart rode).
zo eentje dat je op klemmetjes moet aansluiten zoals deze http://kleinspul.nl/products_pictures/lsp_kabel_blank_2.jpg
Moet ik er dan eerst zo een tulpen stekker op aansluiten ofzo? (hoe doe ik dat dan?)
Of gewoon rechtstreeks in een versterker steken en klaar?
Ik heb wel een beetje schrik dat mijn tv beschadigd gaat worden, kan dat?

Skoebiedoe

Legacy Member
De speakers zelf kan je niet rechtstreeks aan uwen tv aansluiten.
Daarvoor heb je zoals hier eerder al aangehaald nog een tussenstation nodig namelijk...een versterker. ( dat toestel van Philips dus)
Daar sluit je de speakers op aan met die zilveren draad op de juiste connectors voor de speakers.
Gewoonlijk zijn dat oftewel stekertjes (waar je de draad gewoon insteekt en deze klemt op het koper)
oftewel draaitoppen (waar je de draad na losschroeven van de dop ondersteekt en terug vastschroeft zodat deze geknelt zit)
oftwel busjes waar je de draad met behulp van banaanstekkers insteekt.



Dan...

Om het geluid van uwen tv op die speakers te krijgen moet je een verbinding leggen tussen uw tv en die versterker.
Daarvoor heb je een audio uitgang nodig op uwen tv (meestal een rode en witte cinchaansluiting (een rood en wit buske waar ge iets moet insteken)) en een uadio ingang op uwe versterker (zoals hier al aangehaald de aux ingang en gewoonlijk ook een rode en witte cinch aansluiting).

Dan moet ge gewoon uwe versterker opzetten deze instellen op de aux stand en dan heb je geluid van uwen tv over uw speakers (en vergeet dan ook niet om eht volume van uwen tv af te zetten)

Senneee

Legacy Member
mag dat eender welke versterker zijn want dat toestel van philips gebruiken mijn ouders.
Ik denk tog niet da da een probleem kan geven ofwel?

Mr. Humphries

Legacy Member
Dat kan bijna iedere versterker zijn ja, de meestgangbare in de winkel kan je hiervoor gebruiken.

Ik snap alleen niet waarom je ouders een hifi gekocht hebben en hier de speakers niet van gebruiken.

Heb je digitale tv? PS3 ...? Want dan is het best dat je deze toestellen op je versterker aansluit en dan de versterker aan je tv aansluit (als je met hdmi ingangen gaat werken).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan