Archief - polyutheraan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

weske

Legacy Member
ben niet 100% zeker van die naam, maar het trekt er alleszins goed op.
Wordt normaalgezien gebruikt als isolatiemateriaal (gespoten meestal) ziet er bruinoranje uit.
Ik ben op zoek naar vierkante/rechthoekiege blokken van dit materiaal, of als iemand grotere stukken overschot liggen heeft ofzo...

candycrash

Legacy Member
zie eens uit waar ze aan het bouwen zijn en vraag of ze er afval van hebben
best wel vragen waar ze nog aan de ruwbouw bezig zijn als ik me niet vergis steken ze die meestal tussen de buiten en binne muur, die spuitbussen worden meestal door de schrijnwerkers gebruikt
is niet iets dat mensen bijhouden :) dus

weske

Legacy Member
@BTS voor zover ik weet nie :p

@candycrash: thx voor de tip, maar kan je dat zomaar in een blok spuiten? is dat niet te vloeibaar? liefst zou ik een aan blok geraken van een halve kubiek ongeveer.

Drez

Legacy Member
:offtopic:
da wat ze in de spouwmuren steken is meestal mineralewol (glas / rots). kieren etc worden dicht gespoten met PUR.

wat wil je ermee?

piotke

Legacy Member
Ge kunt van die spuitbussen kopen met dat isolatie spul.

Neem een kartonnen doos en spuit die vol en laat dat een nachtje staan. de dag er op is het volume ver3 voudigd, en das echt hard. Wordt inderdaad gebruikt om kieren en spleten vol te spuiten om te isoleren.

NoizeSuppressor

Legacy Member
klopt wat piotke zegt. Ze zijn op 't werk onzen bureau aan 't vergroten en die mannen hebben hier ne ganse voorraad staan met van die bussen (en nee ik schoep er geen hehe)

Dat kost ook niet overdreven veel en ge kunt er laters nog iemand mee koeieneren :)

candycrash

Legacy Member
denk dat je zoal naar spuitbussen moet gaan

die platen zijn nie echt dik dacht tot max 6cm ofzo
nadeel is dat er lucht bellen in zullen zitten wat normaal is
bij minste aanraking van lucht start dat verhardings proces

candycrash

Legacy Member
Drez zei:
:offtopic:
da wat ze in de spouwmuren steken is meestal mineralewol (glas / rots). kieren etc worden dicht gespoten met PUR.

wat wil je ermee?

idd ma die platen zijn waterbestendig :) rockwol en die prutsen nie 100% van die platen hebde ook geen last van jeuk :p

Drez

Legacy Member
daar heb je waterkerende, dampdoorlatende folie voor. en tegen de jeuk werken handschoenen en een overall. :D

en als je een hele doos vol gaat spuiten met PUR.
of doe het met kleine beetjes tegelijk, of laat het minsens een week of twee gerust.
als pur nog zacht is is het echt kl#te spul.

weske

Legacy Member
dat er luchtbubbels inzitten kan me niet schelen, mag vrij ruw (slecht) zijn, het dient niet om mooi of perfect vierkant te zijn ofzo.

piotke: isolatiespul... kunt ge da iets meer definiëren, ik weet daar echt niets van :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan