Archief - Enkele oude grafische kaarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Struber

Legacy Member
Ik zoek enkele oude grafische kaarten die ter decoratie gaan dienen.

Enkele voorbeelden:

- XGI Volari V8 Duo
- Geforce FX5800 Ultra
- Ati Rage Maxx Duo
- 3dfx Voodoo 5500
- Kyro 1 (van Hercules vb)

Mensen die deze oudere kaarten hebben (of andere) laat maar weten, aangezien ze ter decoratie gaan dienen moeten ze niet werkend zijn. En uiteraard moeten dozen enz enz er ook niet meer zijn, enkel de kaart is goed.

Laat maar horen wat jullie nog liggen hebben en zet de prijs er direct bij.

Murugan

Legacy Member
Ik heb een niet werkende mach32 als ik het goed voorheb.

Struber

Legacy Member
Dat is niet speciaal wat ik zoek, maar bedankt voor het aanbod !

tinbie

Legacy Member
Ik heb er thuis nog eentje liggen. Ik dacht niet wekend. Er is per ongeluk een condensator afgebroken.

Interesse? Dan bekijk ik eens het juiste type

Struber

Legacy Member
Ja laat me het type maar weten, dan kan ik zeggen of er interesse is ofniet.

AzzKickr

Legacy Member
Ik heb een Rage Fury MAXX (duo) liggen en enkele V5's maar die doe ik niet weg. Ben wel benieuwd wat je bedoelt met "decoratie" ?

Ciao !

Struber

Legacy Member
Met decoratie bedoel ik als versiering op men bureau of naast de console, niets speciaals hoor :)

Welke V5's heb jij dan liggen als ik zo nieuwsgierig mag zijn ;)

AzzKickr

Legacy Member
Ik heb een nieuwe, boxed V5 PCI liggen (PC versie, sealed gekocht) en mijn eigenste V5 AGP die ikzelf destijds nieuw gekocht heb, mét factuur van 17.000 Belgische Franken :)

Mss nog andere ook, ga in de nabije toekomst is werk maken om men verzameling uit te mesten. Kheb RIVA 128, TNT 1, TNT 2 ook denk, en nog een hele resem andere waaronder enkele 3Dfx pareltjes.
Ook andere rare oldskool hardware zoals een Aureal Vortex SQ2500, etc. :)

Struber

Legacy Member
azo mooi mooi :) Bij mij is het puur om iets leuks naast het scherm ofzo te zetten, vandaar dat het niet werkende moet zijn.

3Dfx Voodoo 2 mag er ook wel bij (enkel kaart he, de boxed versies laat ik aan de verzamelaars)

AzzKickr

Legacy Member
Sjah, V2's heb ik uiteraard ook maar idd enkel boxed :)

Denk dagge hard moet zoeken en gezien de zeldzaamheid toch flink wat geld kwijt gaat zijn voor zo'n decoratie, of ge moest er just op lopen he. Ben zelf ook jaren op zoek geweest naar een FX 5800 Ultra bijvb maar het is me nooit gelukt (aan betaalbare prijzen)

Een tip: op Taobao.com (chinese Ebay variant) staat nogal veel op ;)
Je kan 9channel.com inschakelen als tussenpersoon om in China te kopen ;)

Struber

Legacy Member
merci voor de links, het is geen echte noodzaak dus ik ga er me zo ie zo niet blauw aan betalen. Ik zoek wat rond en als ik niets vind, geen probleem :)

Het voornaamste is een tof pcb met een toffe koeler erop. Heb me vb al een nVidia 7950GX2 staan die wel proper toont :)

Nuja, aanbiedingen mogen steeds blijven komen :)

Murugan

Legacy Member
AzzKickr zei:
Ik heb een nieuwe, boxed V5 PCI liggen (PC versie, sealed gekocht) en mijn eigenste V5 AGP die ikzelf destijds nieuw gekocht heb, mét factuur van 17.000 Belgische Franken :)

Mss nog andere ook, ga in de nabije toekomst is werk maken om men verzameling uit te mesten. Kheb RIVA 128, TNT 1, TNT 2 ook denk, en nog een hele resem andere waaronder enkele 3Dfx pareltjes.
Ook andere rare oldskool hardware zoals een Aureal Vortex SQ2500, etc. :)

Off-topic maar leuk om te weten dat er nog liefhebbers zijn van old-school hardware ;) zou ook een paar boxed Voodoos willen voor de boxart

AzzKickr

Legacy Member
Murugan zei:
Off-topic maar leuk om te weten dat er nog liefhebbers zijn van old-school hardware ;) zou ook een paar boxed Voodoos willen voor de boxart

Absoluut ! De gouden tijden ! Binnenkort haal ik alles van stal want heb intussen al een boel steken waar ik mee aan de slag wil. Gewoon verzameld door de jaren heen tot de rijp is om ermee aan de slag te gaan :)

On-topic: goed om weten dat je zoiets zoekt. Ik hou het in men achterhoofd als ik iets tegenkom op men zolderke ;)

successor

Legacy Member
ik heb nog 2 oude VooDoo 1 kaarten, nog een voodoo2 als ik mij niet vergis en een tering oude 3D CAD videokaart met een ramlat erop (dat is 16MB Dram als 3D geheugen)

Struber

Legacy Member
@successor: een voodoo 1 of 2 zegt me wel iets, wat heb je in gedachten van prijs ? (enkel kaart is goed, heb geen nood aan boxed versies)

@bikkerss: nee bedankt :)

AzzKickr

Legacy Member
Hou zeker ook Ebay in't oog van tijd tot tijd ;)

Heb daarnet weer iets op de kop getikt: ATI Rage6 Radeon 32MB SDR PCI, splinternieuw in doos (allereerste Radeon kaart ooit, heb ik destijds zelf ook gehad, dan wel een 32MB DDR AGP versie)

Voor't moment staat er nog een werkende Rage Fury Maxx op met bijhorend driver-CD-ke ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan