Hangt van persoon tot persoon af en wat er allemaal om je heen aan het gebeuren is. Kwestie van ouder worden, familie, werk, geen tijd, andere interesses en ga zo maar voort. Zelf al meerdere "dipjes" gehad maar zie, het is nog altijd mijn hoofdhobby en in het verleden al heel wat mogen doen naast het spelen alleen.
Piste die ik zeker kan aanraden is om eens rond te kijken of je eens iets anders wilt doen maar nog altijd in het teken van games. Voor een spelwebsite werken als nieuwsposter of reviewer (als je er de kwaliteiten voor hebt). Zolang je er maar plezier aan blijft hebben is dit bijzonder leuk om het eens van een andere kant als gamer te ervaren. (Nieuws)redacties van spelsites weten maar al te goed dat het niet gemakkelijk is om gemotiveerde mensen te blijven vinden (en houden) en staan normaal gezien te springen om volk aan te werven.
Varieer anders wat meer als je dit niet zitten maar toch nog niet wilt opgeven. Genrewijziging, retro, platformverandering, eens op LANs of events te focussen,...
Enfin, huisje-boompje-beestje kan gerust met gamen als hobby. Ken er genoeg die het doen en er zitten heel wat ancients op het forum.
