Archief - Xbox Live via I4S (Internet For Students - Gent), ervaringen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phixiuZ

Legacy Member
Zit vanaf maandag op kot in Gent en het blijkt dat ze daar voor internet I4S aanbieden, Internet For Students, da's blijkbaar een provider die samenwerkt met Telenet.

Nu blijkt dat als je op internet wil je telkens opnieuw moet inloggen via je browser dus vraag ik me af hoe dit gaat werken met Xbox Live...

Iemand die ook op kot zit en I4S heeft en Xbox Live gebruikt of niet kan gebruiken omwille hiervan?

Heb zowel bedraad als draadloos, maar kan pas vanavond testen, ik hoop dat dat geen problemen geeft.

Naradia

Legacy Member
Ik weet dat WoW spelen lukt, maar live weet ik niet. ik neem aan alst ene werkt, tandere ook? :p

phixiuZ

Legacy Member
Thanks voor snelle reactie ;). Mjah WoW is op de PC en dat lukt misschien door eerst in te loggen via uw browser en dan WoW op te starten? Maar is dat via wireless, of wired?

Als je via bedraad doet, vragen ze dan ook telkens uw logingegevens?

Zou wel serieus ambetant zijn mocht het niet werken, net nog mijn abo vernieuwd voor 1 jaar :).

phixiuZ

Legacy Member
Hmm ik zal waarschijnlijk in mijn kot zelf nog een router moeten plaatsen en hopen dat het werkt.

En Naradia, heb je dan enige lag af en toe? Want als er lag opzit zal het ook al niet gaan, hoop van niet...

phixiuZ

Legacy Member
microlink zei:
Misschien lukt het door xbox via de pc te verbinden met het internet.

Xbox.com | Verbinding via Windows Internetverbinding delen

Ik veronderstel dat het zomaar niet zal lukken als je je moet aanmelden.

Ja, ik veronderstel dat ik het zo zal moeten doen. Internet werkt hier atm wel nog niet hmm :doh:, al een chance dat ik nog Mobile Vikings heb :). Hopelijk komen ze dat hier snel eens repareren.

Yones zei:

Als ik dat daar zou plaatsen had ik wrs nog geen reacties gehad :).

olii1507

Legacy Member
En als je er een router tussen plaatst? Heb altijd gedacht dat die dan de verbinding draaiende houdt :).
Nu hier op kot dacht ik hetzelfde probleem te hebben, maar ik moet eens inloggen om de zoveel tijd en het werkt.

Nike`zKeN

Legacy Member
Hey,
ik zit sinds 1 januari op kot in gent , ook met i4s. Heb het dus zo opgelost :

wireless access point gekocht

wap instellen als wireless client (vangt dus signaal van i4s router op) -> via uitgang naar router die ik al had -> die verzorgt dhcp (niet de wap) -> mac adress clonen (is een optieke) -> verbinding maken met die router via kabel of wireless met xbox , en zorgen dat er is ingelogged via een pc

werkt perfect om dit zo te doen. Ik heb enkel veel problemen met wegvallen van de login , maar niet op mijn router zelf , ook op deze die hier staan , en als dit op de router gebeurd , moet ik dhcp release en renewen.

soms gaat het dus uren aan een stuk , soms 5 minute.

maw : i4s = kut ;)

phixiuZ

Legacy Member
Heel erg bedankt Nike`zKeN voor je reactie! Had zoiets dus ook in gedachten.

Maar ik had ter experiment al eens geprobeerd via m'n GSM, die Mobile Vikings heeft, die EDGE-verbinding te delen met m'n laptop die het dan op zijn beurt deelt met m'n Xbox 360 via ethernetkabel tussen beide en dat werkt :), toch onder OSX, Windows 7 nog niet geprobeerd. Dus ik denk dat het ook zonder wireless access point moet lukken? Misschien dat je dan ook minder problemen hebt met het wegvallen van de login of aan wat ligt dat dan?

Spijtiggenoeg nog altijd geen internet, het kan nog tot maximaal donderdag duren heb ik vernomen, zéér hatelijk. Maar ze weten totaal nog niet waaraan het lag gisteren :ironic:... En EDGE-verbinding zit iets te veel lag op om deftig online te kunnen gamen (300-400ms), maar met 20KB/s kunde blijkbaar wel online gamen, alleen dien lag dus :). Mocht het nog langer duren, heb ik binnen vijf dagen normaal wel 3G-verbinding via m'n GSM gezien Mobile Vikings dan 3G gaat, maar liever niet die situatie :).

VenilixTheHoly

Legacy Member
mobile vikings -> laptop -> xbox 360 live online? Cool :p En was het nog doenbaar dan?
Ik veronderstel dat gamen niet echt vloeiend ging online.

DeepKick

Legacy Member
phixiuZ zei:
Heel erg bedankt Nike`zKeN voor je reactie! Had zoiets dus ook in gedachten.

Maar ik had ter experiment al eens geprobeerd via m'n GSM, die Mobile Vikings heeft, die EDGE-verbinding te delen met m'n laptop die het dan op zijn beurt deelt met m'n Xbox 360 via ethernetkabel tussen beide en dat werkt :), toch onder OSX, Windows 7 nog niet geprobeerd. Dus ik denk dat het ook zonder wireless access point moet lukken? Misschien dat je dan ook minder problemen hebt met het wegvallen van de login of aan wat ligt dat dan?

Zo heb ik het ook gedaan, maar dan met vista.

phixiuZ

Legacy Member
Goh, vooral de lag is een probleem, VenilixTheHoly, dat is waarschijnlijk nog te beteren door mijn GSM te verbinden met mijn laptop via USB, nu is dat via bluetooth. Met zes man Lone Wolves was te doen, maar af en toe begon het wel te laggen. Zoals ik zei heb ik een latency van ong. 300ms.

Ik denk dat het binnen 5 dagen normaal wel doenbaar is via 3G.

Btw één van jullie hier die I4S heeft en toevallig in de Meersstraat zit? :p Ik hoor hier boven mij iemand HALO 3 spelen, die menumuziek en daarnet ook precies ffkes Pure :D. Sebiet is gaan aankloppen anders :).

honny

Legacy Member
juw!

ik heb hetzelfde probleem..

bij een gewone internet provider ben ik er altijd in geslaagd gewoon mijn internet van mijn macbook te delen via ethernet..
maar bij i4s lukt het gelijk nie..

iemand een oplossing?

ShiryuX

Legacy Member
Ja, ik zou zeggen een wireless point maken is je beste oplossing. Zit met een zelfde soort internet (moet bedraad zijn & ingelogd via browser). Gewoon een router aangekoppeld, inloggen op je PC zodat elke wireless werkt (enigste probleem hier is dat ik STRICT NAT heb daardoor).

Anders, mijn alternatieve oplossing is gewoon via 3G (meestal heb je wel 3G in Gent) een personal hotspot maken van je iPhone. Je zou het niet denken, maar 't is toch redelijk vloeiend om XBL te spelen via 3G :). Het is normaal dat EDGE traag is :p.

honny

Legacy Member
kheb geen zin in 3G shit... dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk dankzij die kak i4s.. ik heb hier wel ontvangst van een telenet hotspot, maar da gaat het zelfde probleem gevn eh

ShiryuX

Legacy Member
Eens je verbonden bent moet je het signaal weer verzenden naar een ander device...toen ik belde met de provider hier (studenteninternet) zei die dat het niet ging op 360 want "het is geen deftige console die een browser heeft, itt PS3". Awesome klantenservice :niceone:. Je enigste oplossing is een router :p.

honny

Legacy Member
het stomme is dat ik kan delen met bv mijn gsm, maar niet met die xbox
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan