Archief - WII U vraagjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zaj

Legacy Member
tgaat een custom 5770 zijn. das 2 jaar oude hardware en btw de ps3 kreeg in zijn tijd een current gen high end gpu kreeg (7800gtx) ... maar bon, voor de graphics moet je het niet doen bij nintendo. weegt niet op tegen zelda metroid en mario <3

Dr_Pill

Legacy Member
Dit noemde ik al niet speculeren meer maar een nextgen console al de grond in boren vooraleer deze uit is.

Er mag zeker intresse zijn, dat moedig ik heel erg aan maar zoals ik al zei, op den duur was 't al de console afbreken.
Je kan speculeren zoveel je wil maar zie nu wat je zelf zegt over die videokaart, het is helemaal normaal dat zo'n videokaarten in consoles gestoken worden.

Afbreken???

Dat is niet afbreken.Dat zijn de tekortkomingen van de Wii(beperkte online,weinig 3rd party,geen HDD,de nu achterhaalde motionsensor) toetsen aan de Wii U.

Ondanks die mankementen die er toch zullen zijn, ben ik wel geïnteresseerd en hoop ik dat het een succes word.

Nu, is er nog iets bij me opgekomen.
De 3DS is een beetje aan het kwakkelen, en het is de bedoeling van die grote touch-screen controller van de WII U dat je verder kan spelen, na het afzetten van de console...

Is dat dan niet een doorn in het oog van de 3DS?

souldoubt

Legacy Member
Dr_Pill zei:
Nu, is er nog iets bij me opgekomen.
De 3DS is een beetje aan het kwakkelen, en het is de bedoeling van die grote touch-screen controller van de WII U dat je verder kan spelen, na het afzetten van de console...

Is dat dan niet een doorn in het oog van de 3DS?

De 3DS aan het kwakkelen, wat bedoel je? De 3DS is duidelijk aan een opmars bezig. Er zijn in dezelfde periode meer 3DSsen verkocht als DSsen in de tijd... de DS deed het in begin ook niet zo schitterend.

Met de Wii U controller kan je alleen maar spelen binnen bereik van je Wii U, dus niet buitenshuis, en ook enkel Wii U games. De 3DS zal nog wel voldoende goeie titels krijgen hoop ik, dus ik zie geen probleem eigenlijk.

Dr_Pill

Legacy Member
souldoubt zei:
De 3DS aan het kwakkelen, wat bedoel je? De 3DS is duidelijk aan een opmars bezig. Er zijn in dezelfde periode meer 3DSsen verkocht als DSsen in de tijd... de DS deed het in begin ook niet zo schitterend.

Met de Wii U controller kan je alleen maar spelen binnen bereik van je Wii U, dus niet buitenshuis, en ook enkel Wii U games. De 3DS zal nog wel voldoende goeie titels krijgen hoop ik, dus ik zie geen probleem eigenlijk.

Alleen maar omdat ze de prijs met de helft hebben verlaagd :)

3DS sales up 260 percent after price cut | Joystiq

souldoubt

Legacy Member
Ik ben er redelijk zeker van dat het grotendeels ook aan de aanbod games ligt, dat volgende maand opeens opgang zal komen.

Ik hoop dat Nintendo zijn lesje geleerd heeft en niet meer luistert naar 3rd party developers die klagen "wij kunnen niet op tegen Nintendo titels" waardoor Nintendo hun grote titels hebben uitgesteld om dan tot de conclusie te komen dat al die 3rd party developers hetzelfde doen...

The Phazonhunter

Legacy Member
Wii U zal volledig onthuld worden op de volgende E3 en dus kijkt men naar een september-release in japan, terwijl europa en amerika waarschijnlijk in okt/nov volgen.

Ze hebben zelf aangegeven niet meer de fout van de 3DS te willen maken.

ShadowJoker

Legacy Member
Ow, dat is jammer. Had gedacht dat het eind juni, net voor de zomer, ging uitkomen.

souldoubt

Legacy Member
Zonde wel, maar ik denk dat op het einde van het jaar toch een iets betere timing is, dan komen er altijd massa's games uit.

Corius

Legacy Member
Nuja ik vind wel dat nintendo zich vaak tegenspreekt .
Zij verklaren enerzijds te zeggen dat ze zich enkel op de games richten en een pure gaming console zijn, reagerende op het feit dat zijn geen media afspeel mogelijkheden hebben, zijnde blu-ray etc..
Maar anderzijds gaan ze voor hardware dat achterhaalt is en nog zo cheap mogelijk is . Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Dat ge dvd en blu-ray en bepaalde media dingen achterwege laat tot daar aan toe. Maar zorg dan op zen minst dat dit gecompenseert wordt door ne stevige gaming console. Zodanig dat ge toch iets tov de concurentie kunt uitstallen.

iTrader9

Legacy Member
specs liggen al lang vast intern.

ibm powerpc cpu quadcore aan 3.5 GHz 8 threads.
zelfde architectuur als x360 maar dan sneller.
logische keuze, gemakkelijke ports en uiteindelijk is die cpu meer dan snel genoeg.

ram geheugen was 1 GB, maar het is niet duidelijk of het nu ging om een unified architecture zoals op de x360 of ze daar daadwerkelijk 1 GB Ram/videoram mee bedoelden.
Meest logische gok is dat ze een unified memory architecture bedoelen van 1 GB, waar de x360 er een heeft van 512.

En de grafische shit ging ook een pak sneller zijn en net snel genoeg zijn om native 1080p aan te kunnen.

Wat uiteindelijk op pc ook gaat met een 4870.

Voor 1x in hun leven maakt Nintendo hardware wise nog eens een logische keuze.

Voor korte tijd zullen ze de beste graphics op console hebben.
Alle x360 spellen kunnen poepsimpel geport worden.

En later als ze dan voorbijgestreefd worden door de x720 kunnen ze zich terug concentreren op hun gadgets, gimmicks, extra's en nintendo games.

Jack The Ripper

Legacy Member
Console heeft ook het voordeel dat de graphics er kunnen beter op afgestemd worden tegenover pc, want je hebt maar 1 mogelijke hardwareconfiguratie. Dus die gfx zullen wel meevallen. Wordt tijd dat ze native 1080p standaard maken, want veel PS3/X360 draaien maar op 720p voor het gros van de games.

The Phazonhunter

Legacy Member
iTrader9 zei:
specs liggen al lang vast intern.

ibm powerpc cpu quadcore aan 3.5 GHz 8 threads.
zelfde architectuur als x360 maar dan sneller.
logische keuze, gemakkelijke ports en uiteindelijk is die cpu meer dan snel genoeg.

ram geheugen was 1 GB, maar het is niet duidelijk of het nu ging om een unified architecture zoals op de x360 of ze daar daadwerkelijk 1 GB Ram/videoram mee bedoelden.
Meest logische gok is dat ze een unified memory architecture bedoelen van 1 GB, waar de x360 er een heeft van 512.

En de grafische shit ging ook een pak sneller zijn en net snel genoeg zijn om native 1080p aan te kunnen.

Wat uiteindelijk op pc ook gaat met een 4870.

Voor 1x in hun leven maakt Nintendo hardware wise nog eens een logische keuze.

Voor korte tijd zullen ze de beste graphics op console hebben.
Alle x360 spellen kunnen poepsimpel geport worden.

En later als ze dan voorbijgestreefd worden door de x720 kunnen ze zich terug concentreren op hun gadgets, gimmicks, extra's en nintendo games.

Geloof je toch zelf niet. Dan gaat de Wii U zeshonderd kosten ofzo. Het zou wel een quad kunnen worden met een soort technologie waardoor je 8 threads krijgt. Die IBM ibm powerpc cpu en de wiki geeft dan inderdaad enkele superprocessoren aan, maar die van de Wii U zal wel een afgeleide worden die betaalbaar wordt.

iTrader9

Legacy Member
The Phazonhunter zei:
Geloof je toch zelf niet. Dan gaat de Wii U zeshonderd kosten ofzo. Het zou wel een quad kunnen worden met een soort technologie waardoor je 8 threads krijgt. Die IBM ibm powerpc cpu en de wiki geeft dan inderdaad enkele superprocessoren aan, maar die van de Wii U zal wel een afgeleide worden die betaalbaar wordt.


Ze gaan weer 5 jaar oude technologie steken qua cpu in hun console. Daar komt het op neer. Een oude quadcore met 8 threads.

Wat is daar nu onbetaalbaar aan? hun hardware zal nog geen 200 &#8364; kosten in productie.

De huidige cpu in de x360 is een IBM power PC triplecore met 6 threads, dus in feite gaan ze in de wii U technologie van wederom 5 jaar oud steken.

The Phazonhunter

Legacy Member
iTrader9 zei:
Ze gaan weer 5 jaar oude technologie steken qua cpu in hun console. Daar komt het op neer. Een oude quadcore met 8 threads.

Wat is daar nu onbetaalbaar aan? hun hardware zal nog geen 200 € kosten in productie.

De huidige cpu in de x360 is een IBM power PC triplecore met 6 threads, dus in feite gaan ze in de wii U technologie van wederom 5 jaar oud steken.

Dan wel, maar ik dacht dat je misschien hoopte op iets wat wegheeft van een intel i2500 of iets dergelijks. My bad ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan