Archief - Tussenstuk gamecube & computermonitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tygerke

Legacy Member
Bestaat dit? Ik wil me een gamecube aanschaffen, maar heb nog gene tv ofzo :p Bestaat er dan iets waar je een computerscherm aan een gamecube kunt koppelen? Is dit de moeite? Iemand ervaring ermee? Nog deftig om te kunnen spelen of TV beter?

Tiger

Legacy Member
mmmmmm da is hier al tamelijk dikwijls volledig gezegd geweest, maar soit omdat ge zo ne mooie nickname + avatar hebt zal ik nog ne keer moeite doen... :)

Ten eerste, lees de sticky van trooper ne keer, daar staat een interessant stuk in over het aansluiten van je cube op je pc via de video ingang.
Dit heeft als voordeel dat je vanalle programma's kunt gebruiken om het beeld wat te verbeteren, maar heeft als nadeel dat je dus een pc nodig hebt om te kunnen spelen.
Direct linkje naar de sticky

Het systeem dat ik hier gebruik op mijn kot is een zogenaamde VGAbox.
Hier kan je je console en je monitor op aansluiten, zodat het beeld wordt weergegeven op je pc-monitor.
Let wel dat als je een basic VGAbox koopt die enkel comosite aankan, dat de beeldkwaliteit dan dikwijls op niet veel trekt.
Ik gebruik steevast component aansluiting om mijn consoles op mijn VGAbox aan te sluiten zodat ik veel beter beeld heb.
Een VGAbox heeft als voordeel dat je dus geen PC nodig hebt om te kunnen gamen.

Tygerke

Legacy Member
Het is dat dat ik nodig heb :)
Dus kga geen tv kopen :)
Mercikes xxx

duststorm

Legacy Member
Kijkt gewoon is in de "Haal het beste uit je Gamecube" thread bovenaan (sticky) Daar vind je massas info daarover.

N3m3s1s

Legacy Member
duststorm zei:
Kijkt gewoon is in de "Haal het beste uit je Gamecube" thread bovenaan (sticky) Daar vind je massas info daarover.
omg dust waarom herhaalt gij wa tiger al heeft gezegd?

Tiger

Legacy Member
duststorm zei:
Kijkt gewoon is in de "Haal het beste uit je Gamecube" thread bovenaan (sticky) Daar vind je massas info daarover.
Welcome to last week....
(hebt ge mijn reply eigenlijk wel gelezen?)

duststorm

Legacy Member
Tiger zei:
Welcome to last week....
(hebt ge mijn reply eigenlijk wel gelezen?)
Ja vluchtig, ma prolly over da part geleze :)
Seg kga nie aandachtig leze wak zelf al weet eh :\

maximus3678

Legacy Member
Ik gebruik een VGAbox convertor van Logic3.
Deze gebruik ik al een jaar en met een prijskaartje van 69,98 euro niet zo duur.
Voordeel is dat je zowat alles SAMEN kan aansluiten op je PC monitor ZONDER dat je PC daarvoor moet open staan.
Alle kabels zijn aanwezig om dat te bekomen en met een eenvoudige druktoets bepaal je dus welke console,DVD speler of video je gebruikt of als je wil overschakelen op PC.
Zéér handig voor LAN partys (heb dit nog gebruikt met Xbox)
Is ook perfect te gebruiken met PAL en NTSC toestellen want hij zet alle signalen automatisch om.
Tegenwoordig worden alle consoles voorzien van 3 con.(geel,wit,rood)die dan in een scart gestopt worden.
De VGA box is voorzien om die 3 con./toestel aan te sluiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan