Archief - Tot 40% Prestatie winst!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kSeon?

Legacy Member
FoRCe zei:
werkt ier allesinds ni, dat blijft constant op 63fps tonen

>> com_fixedTic cannot be changed in multiplayer


:woohoo:

wie had het over mp hier ?

(kzie niemand?)

@moloch tzelfde...
moete screen emn omt te bewijzen ofzo ?

Daedie

Legacy Member
kheb de tweak nu zelf geinstalleerd op een high end systeem.
kheb op juist dezelfde plaats 2 screens genomen met tweak en zonder. op het eerst zicht lijkt er totaal geen kwaliteitsverlies te zijn. en als ik het al niet kan zien op 2 screen die naast elkaar liggen. zal het kwa kwaliteit zeker niet veel verschil maken.

op high, 1280*864, geen aa, de rest van de advanced settings wel aan.

@timedemo:
zonder tweak 40
met tweak 45

ingame (de plaats waar ik de 2 screens heb gepakt):
zonder tweak 48
met tweak 59

conclusie: downloaden en gebruiken die handel :).

edit: weet iemand juist wat deze tweak eigenlijk verandert? twil niet zeggen dat ik het op mijn screens niet zie, dat er geen verschil is. kzou toch willen weten wat het juist verandert.

kSeon?

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
kheb de tweak nu zelf geinstalleerd op een high end systeem.
kheb op juist dezelfde plaats 2 screens genomen met tweak en zonder. op het eerst zicht lijkt er totaal geen kwaliteitsverlies te zijn. en als ik het al niet kan zien op 2 screen die naast elkaar liggen. zal het kwa kwaliteit zeker niet veel verschil maken.

op high, 1280*864, geen aa, de rest van de advanced settings wel aan.

@timedemo:
zonder tweak 40
met tweak 45

ingame (de plaats waar ik de 2 screens heb gepakt):
zonder tweak 48
met tweak 59

conclusie: downloaden en gebruiken die handel :).

edit: weet iemand juist wat deze tweak eigenlijk verandert? twil niet zeggen dat ik het op mijn screens niet zie, dat er geen verschil is. kzou toch willen weten wat het juist verandert.


high end? dan moet het toch niet zo uber high-end zijn me dunkt, de high end draait dat op toch wel wat hogere fps op zo'n lage reso:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146&p=3

en das dan nog met 2xAA :unsure:

fretn

Legacy Member
-Cor[R]upt- zei:
bump mapping aan, specular en shadows uit, gemiddeld 45 fps.

shadows uit ... eueeeeeeeeeeeeeeuh, waarom nog doomIII spelen dan ?

edit: s.p.a.w.n. was me voor :p

Lashknife

Legacy Member
ah da's toch wel iet goe dan eigenlijk, want als ge het niet direct ziet zoals HC_Daedalus vind ik dat wel interessant voor mijn athlonXP 1700+ met g4ti4200 want da's nu ni bepaald een uptodate systeem meer :/ straks eens proberen (morgen eens proberen - vanavond geen tijd - of later :unsure: )

laurensdebaere

Legacy Member
s.p.a.w.n. zei:
.... shadows disabeld ...
dan is doom III gewoon naar de zeik eh , allez, ik kan ook azzo t40% rapper draaien ze

Ik moet tevreden zijn met alles op low alles opties uit

-Cor[R]upt-

Legacy Member
Twas dus zoals eerder gezegt, draaide op low detail lol maar kheb toch nen boost van 200% gekregen en kan hem toch in high draaien, kheb het manueel aangepast in de cfg, wel wat minder fps dan.

En die shadows wil nie zeggen da ge geen schaduwen hebt, maar ze zijn meer statisch. Zware schaduwen zoals van rag doll fysics worden nie berekend enzo.

En die fixedtic werkt wel, maar blijkbaar alleen maar in singleplayer. (tegen de muur staan en khad 125 fps :p)

Th0R

Legacy Member
die eerste post die corrupt geeft waar ge die command lines in uw pak0000.pk4 moet steke werkt niet voor mp, die laat u nie toe te joine als hij ziet da ge eraan geprult hebt.
en die fixed tic werkt wel in mp
gewoon in uw cfg zette en uw cfg op alleen leze zette zoda hij het wel moet aannemen, net zoals bij fov

Th0R

Legacy Member
voor diegene die het hun intresseert, ier is een config van mij die normaal gezien al uw haperinge zou moete oplosse in doom3 mp ( bij mij toch )
let op t'is wel ala Quake3 gemod dus sommige zulle het niet fijn vinde om zo te spele :).

http://users.skynet.be/fa337001/d3config.rar

ps: dees is op mijn ati m10 (9600 mobile) gemod dus mense met meer dan 64mb videoram zulle wel 1 commando moete verandere
set com_videoRam "64"
en de configs staan op alleen leze zoda doom3 de instellinge wel moet overneme ookal zoude ze niet werke in mp (fov, fixedtic ect..)

en ik zoek ook nog een degelijke d3 clan zou er eentje nog members zoeke !! =)

FoRCe

Legacy Member
zelfs alsik die set com_fixedTic "-1" zet, dan nog blijft et constant 63fps ...


:unsure:

Daedie

Legacy Member
kSeon? zei:
high end? dan moet het toch niet zo uber high-end zijn me dunkt, de high end draait dat op toch wel wat hogere fps op zo'n lage reso:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146&p=3

en das dan nog met 2xAA :unsure:

| P4 3.0 ghz | 1.0 gb ram | x800 pro 256 mb ram | wordt naar mijn weten nog steeds beschouwd als high end. en als ge kijkt in uw benchmarks. klopt dat ongeveer qua fps. ingame heb ik soms pieken van 140 fps. kheb een gebied gekozen voor mijn screenshot dat nogal zwaar is. gewoon om een degelijke vergelijking te kunnen maken. nog een reden voor de lagere fps dan de nvidea kaarten is de slecht geschreven opengl driver in de catalyst, die in de volgende versie herschreven worden. en doom is gewoon nvidea gericht.

en LOL 2x aa scheelt geen zak in grafix en 0 tot 2 fps ingame, daarom ofwel 4x ofwel niks voor mij --> uitvoerig getest op mijn pc btw

en 1280 is geen lage reso, das het hoogste dat mijn scherm kan verdragen.

en check uw benchmark eens goed met 4x aa haalt zelfs x800 xt niet meer dan 30 frames. en de beste geforce haalt nog niet eens 40.

vergeet niet dat gij met een 64 bit zit, en dus zo wie zo ietske hoger zult halen :p .

xpr·k

Legacy Member
xReAVeRx zei:
ja doom³ zonder shadows is lik taart zonder suiker!! toch in de singleplayer


al ontdekt da playershadow af staat default ? waarmee dak bedoel dat uwen eigen schaduw niet te zien is . Kunde simpel in cfg terug opzetten en dan kunde eens echt van uwen eigen schaduw verschieten =]

cs-beest

Legacy Member
kheb wss een domme vraag maar kwil der nu gene nieuwe topic voor openen, kweeni hoe da komt maar mijn muis reageert nu anders dan voorheen in doom3 als ik ze naar boven schuif ga ze de andere kant op en naar onder omgekeerd, waar kan ik da aanpassen??

Raanº³

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
me to , maar kom et valt nog mee op low
wa voor systeem ebde ?
ik ook :sad:
AMD Athlon XP 3000+
512 MB RAM
ATI Radeon 9600SE ( :sad: ) <vooral dat laatste is een struikelblok>

ElGargamel

Legacy Member
want de rest valt toch goed mee? enkel de 9600SE is wat minder

Mr. SLASH

Legacy Member
ik draai het op nen Pentium III @1035mhz , 512mb sdram , GF4mx440 (64mb)

et draait vrij vlot , behalve bij vrij veel actie begint het te schokken of grote ruimtes , gelukkig ist veel gangen , ik moet nadat ik mijne save geload heb wel mijne pc voor 2 min gerust laten , anders zit er om de 3 sec nen tik in , maar nadien gavet normaal :)

binnenkort volgt nen volledige hardware update :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan