Archief - To full set or not to full set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mazonemayu

Legacy Member
ik kan er inderdaad trouwens zelf van getuigen, dat in een full set jaren werk kruipt, om nog maar te zwijgen van de (tien) duizenden euros; en als ge dan eenmaal klaar bent is er toch altijd nog wel iets anders van die console te verzamelen, limited editions, de console zelf in verschillende kleuren, joysticks in verschillende smaken (;)) en noem maar op.

on the other hand: tot hier toe blijft het leuk, & een verzamelaar zn werk zit er nooit echt op :niceone:

Psyt3k

Legacy Member
Ik ga liever voor een persoonlijke collectie. Een full set kan iedereen met genoeg tijd en geld bekomen, maar een collectie met nauwkeurig uitgekozen titels die bij jou/jouw vriendenkring passen vind ik toch een toffere prestatie, en het oogt beter ook vind ik. All killer, no filler :)

Mijn doel: Ik wil van elke console:
1) de toptitels (die overal goed ontvangen zijn, ookal liggen ze mij persoonlijk iets minder, maar dat gebeurt niet vaak)
2) de games die mij interesseren, personal favorites, leuke party games
3) speciale gevallekes, bvb héél slechte games, of games van een film die ik goed vind

Dit is toch bijna zo'n 1/5 tot 1/4 van alles wat op een console verschenen is. Werk genoeg dus :)

mazonemayu

Legacy Member
ge kunt het zo bezien, hoewel er een gaatje in uw redenering zit. neem nu:

ikke: full set van console x > veel poen ingestoken (1 console + honderden games+ 1 kast voor al die shit)
jij: van alles n beetje > bv 10 consoles + 30 (goeie) games per console + 3 kasten (want elke console zit tenslotte nog altijd in n (grote) doos)

ik denk dat dat n beetje evenveel zal kosten, ws gaat gij nog duurder uitkomen omda ge al die verschillende consoles moet aanschaffen = ook opbergplaats vol trash (en dan bedoel ik gewoon allemaal verschillende doosjes) dus uiteindelijk verschillende kasten nodig > kost ook weer extra geld, ws ook 7 consoles tegelijk onder de tv staan = meer afstofwerk, reken dit aan uurloon, want kuisen is kwaliteitstijd van uw leven die ge kwijtzijt :lol:(enfin, ikke toch) ...

enfin, t komt een beetje op t zelfde neer denk ik qua geld; tis gewoon wat ge zelf interessant vind als persoonlijke achievement

kristofb

Legacy Member
mazonemayu zei:
ge kunt het zo bezien, hoewel er een gaatje in uw redenering zit. neem nu:

ikke: full set van console x > veel poen ingestoken (1 console + honderden games+ 1 kast voor al die shit)
jij: van alles n beetje > bv 10 consoles + 30 (goeie) games per console + 3 kasten (want elke console zit tenslotte nog altijd in n (grote) doos)

ik denk dat dat n beetje evenveel zal kosten, ws gaat gij nog duurder uitkomen omda ge al die verschillende consoles moet aanschaffen = ook opbergplaats vol trash (en dan bedoel ik gewoon allemaal verschillende doosjes) dus uiteindelijk verschillende kasten nodig > kost ook weer extra geld, ws ook 7 consoles tegelijk onder de tv staan = meer afstofwerk, reken dit aan uurloon, want kuisen is kwaliteitstijd van uw leven die ge kwijtzijt :lol:(enfin, ikke toch) ...

enfin, t komt een beetje op t zelfde neer denk ik qua geld; tis gewoon wat ge zelf interessant vind als persoonlijke achievement
Dat is volgens mij het enige dat telt in de beslissing om voor een full set te gaan... Of om voor het even wat te gaan eigenlijk :)

Psyt3k

Legacy Member
mazonemayu zei:
ge kunt het zo bezien, hoewel er een gaatje in uw redenering zit. neem nu:

ikke: full set van console x > veel poen ingestoken (1 console + honderden games+ 1 kast voor al die shit)
jij: van alles n beetje > bv 10 consoles + 30 (goeie) games per console + 3 kasten (want elke console zit tenslotte nog altijd in n (grote) doos)

ik denk dat dat n beetje evenveel zal kosten, ws gaat gij nog duurder uitkomen omda ge al die verschillende consoles moet aanschaffen = ook opbergplaats vol trash (en dan bedoel ik gewoon allemaal verschillende doosjes) dus uiteindelijk verschillende kasten nodig > kost ook weer extra geld, ws ook 7 consoles tegelijk onder de tv staan = meer afstofwerk, reken dit aan uurloon, want kuisen is kwaliteitstijd van uw leven die ge kwijtzijt :lol:(enfin, ikke toch) ...

enfin, t komt een beetje op t zelfde neer denk ik qua geld; tis gewoon wat ge zelf interessant vind als persoonlijke achievement
Ge pikt in op n heel klein deeltje van wat ik zei over geld. Bij mij staat het gamen zelf op de eerste plaats. En ik heb liever de keuze uit games uit verschillende tijdperken/consoles dan uit een full set waar ik toch enkel de betere games nog eens uit zou nemen. Ik zou het ook maar saai vinden om bvb enkel maar NES games te kunnen spelen.

Ik heb hier idd 9 consoles staan, voor sommige +-150 games, voor andere +-50

mazonemayu

Legacy Member
gamen staat uiteraard op de eerste plaats (hoewel ik ook al sealed full sets heb gezien, wat ik niet snap)

ik kom gewoon van n ander uitgangspunt: ik had tot n paar jaar terug ook elke console staan vanaf atari 2600 (jaja, ik ben zo oud LOL) met een deel goeie games voor elk. dus ik heb ook al zo n collectie gehad. toen heb ik gewoon besloten van een deel weg te doen omdat t zo n messy boeltje was (en ik had ook wa plaats nodig vr babyspullen).

toen heb ik gewoon besloten om t eens van n andere kant te proberen & om vr de fullset van 1 console te gaan (in mijn geval dreamcast, wat geloof me; best moeilijker is dan zeg maar ps2/xbx/cube) ik heb uiteraard ook mn neogeo pocket bijgehouden omdat da ding uplinkbaar is met dreamcast & er daarom gewoon bijhoort.

ik ben ook van t principe dat ik alleen mr goeie (vr mij) games speel maar zelfs na 10 jaar vind ik er nog steeds goeie op mn dreamcast dus vr mij is ie gewoon nog niet uitgeput. mss als ik er ooit écht niks goeds meer op tegenkom, dat ik wel weer met n ander machien begin, maar dat zal vrees ik nog n paar jaartjes duren. so many games, so little time.

mijne maat on the other hand heeft zich dan weer heavy op ps2 gefocused & n andere op xbox; dus uiteindelijk kunnen we alledrie alle goeie games van die consoles bij elkaar gaan spelen, wat ook weer leuk is

Objector

Legacy Member
Zo'n fullset geeft je volgens mij echt wel het gevoel dat je iets bereikt hebt met je hobby, maar het zou niet voor mij zijn weggelegd. Ik heb vroeger een tijdje heel veel retro gekocht op rommelmarkten en ebay, maar ik merkte al gauw dat heel veel van die games nooit gespeeld werden. Ik wil nu echt enkel de games bijhouden die iets voor me betekenen of waarvan ik weet dat ik ze met veel plezier nog eens zal spelen. Vandaar dat ik ook liever een aantal consoles zou hebben met een beperkt aantal games dat me echt aanspreekt, in plaats van één console met alle games.

Verzamelen op zich geeft echt wel een goed gevoel, want niets is zo leuk als op Ebay en dergelijken koopjes zoeken en die dan uiteindelijk voor weinig geld bij je thuis geleverd krijgen. Dat doe ik momenteel met andere zaken dan games, want ik merk dat mijn prioriteiten de laatste jaren zijn aan het verschuiven. Vandaar dat zo'n fullset ook altijd wel een risicovolle investering is, want de kans dat je het ooit ontgroeit is reeël. Maar dat is uiteraard met alles zo...

evo alexan

Legacy Member
Ben al een tijdje bezig met de full list van pall xbox games, maar ik heb nog een lange weg te gaan! Over 10 jaar kom ik nog eens hierop terug en heb ik hopelijk mijn doel bereikt hehe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan