Archief - Tips

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CuRv3

Legacy Member
Jungler gaat de jungle clearen ipv een lane en komt lanes ganken om kills te maken.

Weebl

Legacy Member
Ja jungler is iemand die op zijn eentje in de bosjes gaat lopen om daar de beesten te gaan killen. Zo heb je in elk deel van de jungle een beest dat een buff heeft. Een rode en een blauwe zijn er. Die rode zorgt voor meer life-steal en die blauwe voor meer mana regen als ik mij niet vergis.
Je moet je niet direct gaan bezighouden met junglen aangezien je daarvoor echt het spel al moet snappen.
Ganken is trouwens dat je jouw gewoonlijke positie in de map verlaat om ergens anders de vijanden te verrassen en aan te vallen.

Kennethdw

Legacy Member
Weebl zei:
Ja jungler is iemand die op zijn eentje in de bosjes gaat lopen om daar de beesten te gaan killen. Zo heb je in elk deel van de jungle een beest dat een buff heeft. Een rode en een blauwe zijn er. Die rode zorgt voor meer life-steal en die blauwe voor meer mana regen als ik mij niet vergis.
Je moet je niet direct gaan bezighouden met junglen aangezien je daarvoor echt het spel al moet snappen.
Ganken is trouwens dat je jouw gewoonlijke positie in de map verlaat om ergens anders de vijanden te verrassen en aan te vallen.


De rode geeft een slow die ook een beetje damage over time doet.

Alex40014

Legacy Member
De rode is essentieel voor de ad carry, en de blauwe is essentieel voor de jungler in het begin, daarna essentieel voor de ap carry.

nickcollyns

Legacy Member
Weebl zei:
Ja jungler is iemand die op zijn eentje in de bosjes gaat lopen om daar de beesten te gaan killen. Zo heb je in elk deel van de jungle een beest dat een buff heeft. Een rode en een blauwe zijn er. Die rode zorgt voor meer life-steal en die blauwe voor meer mana regen als ik mij niet vergis.
Je moet je niet direct gaan bezighouden met junglen aangezien je daarvoor echt het spel al moet snappen.
Ganken is trouwens dat je jouw gewoonlijke positie in de map verlaat om ergens anders de vijanden te verrassen en aan te vallen.

red: +damage over time en slow
blue: cd reduction,energy regen, mana regen

BrNlicious

Legacy Member
Alex40014 zei:
De rode is essentieel voor de ad carry, en de blauwe is essentieel voor de jungler in het begin, daarna essentieel voor de ap carry.

Red is niet essentieel voor een ad carry. Het is goed op een ad carry, maar even goed op een bruiser, er wordt vaak gekozen de red te geven aan de tanky champ en niet aan de carry

squalleke123

Legacy Member
nog eentje: pas op voor tunnelvisie als je lanet. Heb net zo'n spelletje gehad waar k als sivir tegen een tristana stond met tunnelvision. ze heeft 10 minuten lang met 10 cs voorgestaan op mij. ondertussen kon k ze wel ongestraft harrassen. dus uiteindelijk na 10 minuten komt hun jungler ganken, met trist al bijna dood... double kill voor mij en een kill voor leona. 10 cs is minder gold dan 1 kill... Dus pas op, zeker op laag ELO, van tunnelvisie

The Monopoly Guy

Legacy Member
squalleke123 zei:
nog eentje: pas op voor tunnelvisie als je lanet. Heb net zo'n spelletje gehad waar k als sivir tegen een tristana stond met tunnelvision. ze heeft 10 minuten lang met 10 cs voorgestaan op mij. ondertussen kon k ze wel ongestraft harrassen. dus uiteindelijk na 10 minuten komt hun jungler ganken, met trist al bijna dood... double kill voor mij en een kill voor leona. 10 cs is minder gold dan 1 kill... Dus pas op, zeker op laag ELO, van tunnelvisie

ge moet rekenen dat 10cs = 1 kill

Veruca

Legacy Member
Daarom dat wards echt wel een must zijn. Al vaak ganks kunnen voorkomen omdat we ze zien aankomen.

Misterblort

Legacy Member
als ge bvb solotop zijt en ge ward ni en ge word geganked is da natuurlijk u eigen dikke fout :) daarmee dat ik top bijna altijd wriggles koop, free wards ftw :)

Kennethdw

Legacy Member
Misterblort zei:
als ge bvb solotop zijt en ge ward ni en ge word geganked is da natuurlijk u eigen dikke fout :) daarmee dat ik top bijna altijd wriggles koop, free wards ftw :)

Solotop is de makkelijkste lane om te ganken indd. Zeker early game. Kan niemeer tellen hoevaak ik top al verloor gewoon door early ganks wanneer ge nog geen wards ebt. Ge komt dan op nen achterstand en den enemy kan profiteren. Als uwen jungler het dan niet rechtzet voordat de enemy deftig heeft geward zijt ge uw lane meestal kwijt.

The Monopoly Guy

Legacy Member
squalleke123 zei:
10cs is ongeveer 200 gold early... Dus 0,666 x kill

Het hangt er vanaf hoe goed je bezig bent, hoeveel minuten ingame en hoe goed je opponent bezig is
Dat ligt dus tussen 10-15 creeps ongeveer dus average 12, maar om gemakkelijk te rekenen pak ik standaard 10 cs = 1 kill

Mio

Legacy Member
Bioshiit zei:
Wat is cs juist ?

Sent from my E210 using Tapatalk

Creepscore. Wanneer ge minions last hit, krijgde ervoor cash. Most important thing in this game!

Alex40014

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Het hangt er vanaf hoe goed je bezig bent, hoeveel minuten ingame en hoe goed je opponent bezig is
Dat ligt dus tussen 10-15 creeps ongeveer dus average 12, maar om gemakkelijk te rekenen pak ik standaard 10 cs = 1 kill

Met iemand te killen zorg je er ook voor dat die even weg blijft van exp en minions. Btw melee minions geven 22 gold en caster minions 16 en siege minions 27 (maar die tel ik effe niet mee omdat er dat slechts 1 per 2 golven is), dus een gemiddelde van 19 gold per minion. Een kill is 300 gold, dus 300/19 is 16 minions. First blood is 400 gold en iemand die legendary is geeft 500 gold.

The Monopoly Guy

Legacy Member
Alex40014 zei:
Met iemand te killen zorg je er ook voor dat die even weg blijft van exp en minions. Btw melee minions geven 22 gold en caster minions 16 en siege minions 27 (maar die tel ik effe niet mee omdat er dat slechts 1 per 2 golven is), dus een gemiddelde van 19 gold per minion. Een kill is 300 gold, dus 300/19 is 16 minions. First blood is 400 gold en iemand die legendary is geeft 500 gold.
dat gold van creeps vermeerdert om de zoveel tijd
geld van kills hangt af van hoe goed ge het doet
liever blijven farmen ipv te proberen om een kill te halen tenzij het nog om first blood zou gaan of je zeker weet dat je een kill gaat halen

Bioshiit

Legacy Member
Mio zei:
Creepscore. Wanneer ge minions last hit, krijgde ervoor cash. Most important thing in this game!

Dus als ik het goed begrijp zijn 10 minion kills even veel gold als een gewone kill, dus is je cs het aantal minnions die je killd

Sent from my E210 using Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan