Archief - Tips voor een goede piloot te worden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ortin

Legacy Member
Hallo iedereen,
Sinds launch van bf3 speel ik al, toch krijg ik het maar nie onder de knie voor heli en vliegtuigen te gebruiken. Ok ik kan wel vliegen maar als ik dan doelwitten wil raken of landen resulteert dit toch meestal in een suicide:doh:. Hebben jullie misschien enige tips of settings waardoor ik dit kan oplossen of verbeteren. Alvast bedankt!

Psy

Legacy Member
Joystick kopen :p (of eventueel xbox controller als ge dat hebt)
Met muis & keyboard komt gewoon veel te veel bij kijken, das quasi pure stress

koetje07

Legacy Member
DigitalMinded zei:
Hallo iedereen,
Sinds launch van bf3 speel ik al, toch krijg ik het maar nie onder de knie voor heli en vliegtuigen te gebruiken. Ok ik kan wel vliegen maar als ik dan doelwitten wil raken of landen resulteert dit toch meestal in een suicide:doh:. Hebben jullie misschien enige tips of settings waardoor ik dit kan oplossen of verbeteren. Alvast bedankt!

gewoon veel oefenen komt wel goed had ik ook hoor en nu haal ik easy jets neer met minigun
en ik begon ook op 0 zonder bf2 ;)

demon326

Legacy Member
Psy zei:
Joystick kopen :p (of eventueel xbox controller als ge dat hebt)
Met muis & keyboard komt gewoon veel te veel bij kijken, das quasi pure stress

Ik speel zeer vlot met muise en keyboard, zowel jet als heli, hoewel die laatste zeer vlotjes zijn

Psy

Legacy Member
benny zei:
Ik speel zeer vlot met muise en keyboard, zowel jet als heli, hoewel die laatste zeer vlotjes zijn

zeg niet dat het niet lukt, maar als je zo'n dingen vergelijkt met joystick/controller waar dat 2de natuur is voor vliegen, das gewoon een wereld van verschil qua speelplezier.

Neoken

Legacy Member
Keyboard only voor de jets (en keyboard+mouse voor de heli's). Dat vind ik alleszins het gemakkelijkste. Misschien moet je dat even proberen.

Daarnaast the usual:
- Vlieg in 3rd person, en schakel over naar cockpit als je effectief een doelwit in zicht hebt.
- Rem in de bochten met de S key, dan kan je scherper draaien. Maar vergeet niet terug te versnellen, tenzij uw doelwit ook heel traag vliegt.
- Spot uw doelwitten (enemy jets in de eerste plaats, dan heli's, dan tanks...) terwijl je op veilige hoogte in brede cirkels rond de map vliegt. Met veilige hoogt bedoel ik zo hoog mogelijk, net onder het "dak" van de map dus.
- Probeer achter jets te komen en daar te blijven.
- Gebruik Q en D voor fijne aanpassingen aan uw aim.
- Mik afhankelijk van de afstand en het pad van de enemy jet iets voor hem. Bijvoorbeeld in een scherpe bocht mikken op de neus van de jet, dan raak je hem in het midden.
- Val heli's aan in een duikvlucht, dus van bovenaf en niet head-on.
- Vermijd de vijandelijke basis, daar staat AA.
- Vlieg nooit te lang in een rechte lijn.
...

koetje07

Legacy Member
idd het enigste probleem dat je mogelijk hebt nadat je kan vliegen is je aim goed zetten en de juiste afstand weten in welke situaties. gewoon veel vids bekijken

schumi2003

Legacy Member
Neoken zei:
Keyboard only voor de jets (en keyboard+mouse voor de heli's). Dat vind ik alleszins het gemakkelijkste. Misschien moet je dat even proberen.

Daarnaast the usual:
- Vlieg in 3rd person, en schakel over naar cockpit als je effectief een doelwit in zicht hebt.
- Rem in de bochten met de S key, dan kan je scherper draaien. Maar vergeet niet terug te versnellen, tenzij uw doelwit ook heel traag vliegt.
- Spot uw doelwitten (enemy jets in de eerste plaats, dan heli's, dan tanks...) terwijl je op veilige hoogte in brede cirkels rond de map vliegt. Met veilige hoogt bedoel ik zo hoog mogelijk, net onder het "dak" van de map dus.
- Probeer achter jets te komen en daar te blijven.
- Gebruik Q en D voor fijne aanpassingen aan uw aim.
- Mik afhankelijk van de afstand en het pad van de enemy jet iets voor hem. Bijvoorbeeld in een scherpe bocht mikken op de neus van de jet, dan raak je hem in het midden.
- Val heli's aan in een duikvlucht, dus van bovenaf en niet head-on.
- Vermijd de vijandelijke basis, daar staat AA.
- Vlieg nooit te lang in een rechte lijn.
...


Welke button config heb jij dan juist voor het vliegen met een jet met je keyboard als ik vragen mag;)?

Eagle-Eye

Legacy Member
schumi2003 zei:
Welke button config heb jij dan juist voor het vliegen met een jet met je keyboard als ik vragen mag;)?
Ik gebruik de volgende (ik vermoed volledig standaard, maar toch even uitschrijven).
Niet dat ik ZO'N goeie piloot ben, maar mij gaat deze config goed af in jets. Muis gebruik ik niet tijdens het vliegen.
Nog niet zo heel veel met heli's gevlogen, dus weet eigenlijk niet hoe gemakkelijk m'n config is daarvoor.

Z = gas geven
Q = left rudder
S = remmen
D = right rudder

pijltjestoetsen = elevators en ailerons (pitch en roll)

A = spotten
Spatie = Fire
E = Enter/Exit aircraft
F = Switch weapons
Shift = Afterburner

Neoken

Legacy Member
Bovenstaande dus. Voor mij is het veel gemakkelijker alleszins. Hoef ik niet continu met mijn muis te slepen om een bocht te nemen. ^^

schumi2003

Legacy Member
En hoe gaat het mikken daarbij want daar heb ik grote problemen mee om iemand mooi te volgen. Het gaat ook allemaal zo snel tov een choppa waar ik dan wel redelijk mee kan vliegen met keyboard + muis.

fordjah

Legacy Member
Je kan ook de Co-op missie Fire From Above spelen. Zo heb ik met die heli leren vliegen :p

azertyalex

Legacy Member
fordjah zei:
Je kan ook de Co-op missie Fire From Above spelen. Zo heb ik met die heli leren vliegen :p

ik ook, maar men gunner werd precies gefrustreerd toen ik het nog niet goed kon :p

Ohm

Legacy Member
Toetsenbord en muis op standaard instellingen en na een beetje oefenen gaat het mij wel goed af.

Thallyos

Legacy Member
Die discussie over controls bij vliegen is er al sinds BF42. Toen speelde ik zowel met joystick als toestenbord/muis, tegenwoordig hou ik het bij dat laatste. Muis met hoge gevoeligheid doet wel veel.

Ik moet wel nog eens mijn joystick proberen op de laatste patch, maar ik vond mijn joystick in het algemeen veel te weinig gevoelig in vergelijking met mijn muis.

jm188

Legacy Member
ik doe ook beiden met muis en keyboard, bij jets muis iets hogere gevoeligheid (logitech g400)

jets kan ik behoorlijk uit de voeten, op het achter de vijand geraken na (ik geraak nogal snel gedesoriënteerd :p )

heli lukt net iets beter, littlebird is op de LAV na men best vehicle :) (da ze daar godverdoeme ne keer bulletproof glas in steken !)

R3L4X

Legacy Member
Totaal geen joystick voor nodig, spring gewoon in de jet en de heli en oefenen :).

EpilEpic

Legacy Member
Idd veel oefenen...

een paar tips (subjectief natuurlijk)

1) zie dat je de juiste uitrusting hebt:
- muis gevoeligheid moet goed afgesteld zijn
- zorg dat je ofwel een hele grote (A3) muismat hebt of gewoon een groot vlak, want je moet veel slepen.

2) zorg dat je de juiste upgrades selecteerd:
- countermeasures:
* flares: beste van de 3!
* extinguisher: goed zolang je niet wordt achtervolgt
* ECM jammer: nutteloos imo

-Main weapon
* heath seakers: goed voor Air 2 Air combat only
* rocket pods: mijn favoriet: goed voor alles wat grond betreft
* guided missle: goed (veel dammage) maar niet altijd even gemakkelijk + kost redelijk wat tijd

- andere jets/heli's neerhalen doe je het beste door te sprayen en te achtervolgen.

- overige upgrades:
*stealth: nutteloos imo
* belt speed: sneller weer kunnen schieten
* proximity scan: nutteloos imo
* air radar: gespotte voertuigen op grote afstand zien, een van mijn favorieten. Oriëntatie is niet altijd even simpel in de lucht.
* beam scanning: sneller locken met heatseaker + guided missle
*maintenance: beter herstellen na schade

tips voor vliegen:
1) zorg dat je de mobiele AA van de vijand zo snel mogelijk uitschakeld
2) ga dan achter hun jets aan
3) dan de heli's
4) dan al de rest: tanks/individuen/...

*voor een aanval op land:vlieg eerst naar boven tot +- 600m (zie hoogtemeter/ afhankelijk van de map) maak vervolgens een looping en tilt 180° vervolgens neem je een duikvlucht waarna je direct spot en op je doel afvliegt terwijl je je rockets gebruikt. nadat deze zijn opgeschoten vlug switchen naar sprayer en nog ffe sprayen en dan weer optrekken.

* als je wordt achternagezeten: laag gaan vliegen en veel bochten maken, zoek uit waar de aa van je team is en blijf in de buurt zodat zij kunnen assisten

* als je wordt gelocked: wacht met flares tot je de hoge biep hoort wat wil zeggen dat de rockets zijn afgevuurd. hierna zo snel mogelijk weg van waar ze op je vuren tot je flares weer terug zijn (let op het geluidje).

* tijdens opstijgen meteen weg vliegen van eigen basis (niemandsland) tot je op een mooie hoogte zit

* oefen veel op het heel laag vliegen. Leer hoe de maps ineen zitten en waar de "uitsteeksels" zich bevinden. zo wordt je veel minder snel gespot door de enemy jets

*...

wat heli betreft: voeg me maar toe, ik zal wel is met u vliegen dan of u gunner zijn, dan kan ik je zo mss wat tips geven john_beton10
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan