Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cheshire Cat

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Edit: op die eerste screen (die menigte), is dat Raymond Marloeve niet tegen die paal aan de rechterkant (die met die rare hoed)?

Dandelion en Zoltan staan rechts.

Ge0force

Legacy Member
Ziet er machtig uit! De eerste Witcher was zo'n fantastisch spel he, heb 't twee keer met veel plezier uitgespeeld!

The_Floyd

Legacy Member
Ganja-San zei:
Idd Dragon Age werd massaal gehyped, en imo voldeed het niet aan de verwachtingen. The witcher heb ik pas ontdekt toen de Enhanced Edition uitkwam en ik werd meteen in het verhaal gezogen. Ondertussen ben ik ook bezig de boeken te lezen waarop het spel gebaseerd is, The Witcher Saga, zeker een aanrader!

waar hebde die boeken gevonden/gekocht?
En zijn die in het engels? (niet dat het uitmaakt eigelijk)

koji

Legacy Member
Heb ze verleden week gekocht op Amazon, zijn gisteren aangekomen. (de boeken dan)

The_Floyd

Legacy Member
koji zei:
Heb ze verleden week gekocht op Amazon, zijn gisteren aangekomen. (de boeken dan)

dat zijn toch die 2 shortstory boeken he? The Last Wish en The Sword of Destiny ?
Of horen die novels daar ook bij (blood of elves,...)

ben van plan ze ook te gaan bestellen bij amazon

Riveragrumes

Legacy Member
Er is naar mijn weten nog maar 1 novel vertaald en that is blood of the elves, de rest zijn shortstories

Droniac

Legacy Member
Riveragruùes zei:
Er is naar mijn weten nog maar 1 novel vertaald en that is blood of the elves, de rest zijn shortstories

Helaas gaat het ook nog een hele tijd duren voordat de rest is vertaald. Pas in April 2011 komt Times in Contempt (boek 2) in het Engels uit, volgens Amazon.

Jammer, want het zijn goede boeken. Ook de (heel erg) short story die meegeleverd wordt bij de enhanced edition leest goed weg.

Cheshire Cat

Legacy Member
CD Projekt Red Studio weet zich goed te plaatsen tijdens de E3, het Poolse bedrijf weet zo even 3 nominaties in de wacht te slepen.

We're happy to inform, that The Witcher 2 has been nominated by the IGN in two categories: Best Game of E3 and Best RPG! The game is Kotaku's Best Of The E3 nominee as well!

Dit is echt een titel waar ik naar uit kijk. Sorry, BioWare, maar CDPRS weet jullie gewoon te overtreffen. Sinds dat ze The Witcher op de markt gebracht hebben lijken ze iedere keer wel een stap verder te staan dan de competitie. Op vlak van graphics, verhaallijnen en support moeten menige ontwikkelaars onderdoen voor dit Pools bedrijf.

Het enige waar ze, tot nu toe, hebben moeten onderdoen is bij hun builders toolset. De tools voor TW1 waren zeker niet slecht, maar voor gebruikers die geen professionele 3D suit ter hun beschikking hebben bood het weinig mogelijkheden aan. Met de komst van TW2 zou dit best kunnen veranderen, na de release zou namelijk een toolset voorzien worden, details over dit programma zijn echter nog niet bekend. Als ze op dit vlak wat bijsteken van BioWare, wiens tools echt geweldig zijn (NWN/DAO), dan voorzie ik een schitterende toekomst voor TW2. :)

Post-over van nieuwe topic...

koji

Legacy Member
Men eigen nog altijd door den eerste aant zwoegen, op congé twee weken terug wel Last Wish en Blood of Elves gelezen, nu moet ik het wel is uitspelen, boeken waren vetjes. (ondertussen voor de 5e of de 6e keer deraan begonnen)

Spijtig dat alleen Blood of Elves int Engels verkrijgbaar is van die reeks...

Camera werkt me zo zwaar op men zenuwen, 't is al beter sinds ik OTS speel...

Zat blijkbaar men inventory vol als ik in Act 1 die fucking signet ring van de Reverant kreeg, tijdje later merk ik dat ik die ring ni heb, moet ik die 3 belangrijke inwoners gaan omkopen of brol voor doen, gedoe.

Blijkbaar geraak ik nog aan die ring door een oud bedelwijf White Gul te geven maar 'k vin die niet. Enfin, zo is der altijd wel een reden dat ik het afzet. Dit was nu wel men eigen schuld, mo soit :D

Bangelijke setting wel! Ook hoe goe ze de boeken en de spelwereld zo ineen laten vloeien, echt wel GJ CDprojekt.

demon326

Legacy Member
Kijk al uit naar deze game, zolang deze maar niet generfd wordt voor het console volk ...

Cheshire Cat

Legacy Member
Kotaku post hun eerste indruk in Killing Time With The Witcher 2: Assassins Of Kings: [bron]

Terwijl het geen nieuwe informatie bevat, is het toch een opluchting om al die veelbelovende informatie nogmaals te lezen, zeker van een site als Kotaku. Daarbij staan er een reeks mooie, hoge resolutie screenshots in die tonen dat The Witcher 2, op grafisch en atmosferisch vlak, andere RPG titels ver achter zich laat! Ik denk dat The Witcher 2 sterk in zijn schoenen zal staan om GOTY van 2011 te worden.

Hannibal

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Kotaku post hun eerste indruk in Killing Time With The Witcher 2: Assassins Of Kings: [bron]

Terwijl het geen nieuwe informatie bevat, is het toch een opluchting om al die veelbelovende informatie nogmaals te lezen, zeker van een site als Kotaku. Daarbij staan er een reeks mooie, hoge resolutie screenshots in die tonen dat The Witcher 2, op grafisch en atmosferisch vlak, andere RPG titels ver achter zich laat! Ik denk dat The Witcher 2 sterk in zijn schoenen zal staan om GOTY van 2011 te worden.
Dit kan bijna niet meer fout lopen. :)
Ik vind het alleen jammer dat de game korter gaat zijn, akkoord er zijn geen Fedex quests meer maar dan nog had ik hem graag iets langer gezien.

Cheshire Cat

Legacy Member
Giant Bomb heeft ook een interview gepost, Q&A: The Skinny On The Witcher 2: [bron]

Giant Bomb: The game will have three different plot threads. Will these converge at some point, or through choices made in the game will paths be cut off from us?

Tomasz Gop: Some of the storyline branches will not be available to you once you make a choice. Some others are common or depend on different aspects than dialogue choices (for example companions that you choose). The Witcher 2 has more endings than the first game and thus the plot branches in more places.

Het lijkt erop dat TW2 een dynamischer verhaal zal hebben dan zijn voorganger. Als er dan ook nog rekening gehouden wordt met de meerdere eindes dan lijkt het me ook logisch dat dit een kortere doorlooptijd gaat hebben. Ik kijk er alvast naar uit; eentonige RPG's die je de illusie van keuzes geven ben ik moe gespeeld (e.g. Dragon Age).

Hannibal

Legacy Member
Dragon Age viel me inderdaad ook serieus tegen.
Daarom dat ik zo uitkijk naar The Witcher 2 aangezien zijn voorganger mijn laatste echt goeie RPG was die ik gespeeld heb.

Cheshire Cat

Legacy Member
²

Ondanks het feit dat ik Dragon Age Origins een amusant spel vond, vooral tijdens Wardens' Quest, bleek het achteraf niet zo spectaculair te zijn als ik oorspronkelijk hoopte. Het is zeker geen slecht spel, maar op sommige vlakken is het zodanig flauw dat het spelplezier verdwijnt.

Ik ben overlaatst nog eens met The Witcher begonnen, en in combinatie met enkele mods voor scabbards en hogere resolutie textures ziet het er nog steeds geweldig uit. De setting die Sapkowski bedacht heeft voor zijn boeken blaast al de rest gewoonweg van tafel; niet alleen heeft het een volwassen sfeer, maar het is ook een wereld waar men zich gemakkelijk in kan verdiepen dankzij de reële conflicten waaraan de personages onderworpen worden.

Tot zover mijn gedachten over dit onderwerp. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan