Archief - The Videogame History Museum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SHIGSY

Legacy Member
Lijkt me wel wat voor de Retro-sectie. Is op zich niet zo superspeciaal maar ze dromen er van om alles in een online versie te kunnen gieten. Enfin, artikel zeker eens lezen:
Help Make a Video Game History Museum

8446.cge2k7_5F00_3524.jpg


Voor de online versie van het museum op te starten, zijn er fondsen nodig:
The Videogame History Museum Kickstarter Project

Denk wel dat ik mijn steentje ga bij dragen als het kan.​

SHIGSY

Legacy Member
Als het over centjes bijdragen gaat, zijn onze retroërtjes plots allemaal erg stil. :p

Just kidding, lijkt me toch een zeer interessant project.

kristofb

Legacy Member
Goh ja, als mensen mij sponsoren wil ik gerust ook zo'n project opstarten hoor ;)

Private Joker

Legacy Member
Gewoon een zielige poging om mensen geld af te troggelen om hun eigen koopwoede te financieren en hun verzameling aan te dikken.
Zoals kristofb zegt, wil ik gerust ook doen hoor. Sponsor mij en ik koop eBay leeg aan SMS spullen...

Den_Hidde

Legacy Member
Ik heb ook zoiets van: " jah hangt er is aan, kan mijn eigen verzameling nog nie financieren :)"
Moest het speelgoed museum in mechelen dat beginnen zou ik nog rapper geneigd zijn om te helpen.

sike2

Legacy Member
Als ze aan 100k geraken mogen ze mij contacteren en m'n ganse verzameling kopen :p

Claudio VO

Legacy Member
leuk , een museum . ik zal wel een kaartje kopen als het zover is . als ik er uberhaupt al geraak :p

Yurf

Legacy Member
SHIGSY zei:
Als het over centjes bijdragen gaat, zijn onze retroërtjes plots allemaal erg stil. :p

We geven al te veel geld uit aan onze eigen collecties. :p

En eerlijk gezegd vertrouw ik het ook niet echt, zoals de meerderheid in deze topic. :p

Pyrox

Legacy Member
mijn 100 euro zal alvast een stap in de goede richting zijn.

jk

red Bulleke

Legacy Member
Sponsor mij en ik begin zelf een museum... en alle retro-forumgangers mogen dan gratis binnen bij het vermelden van het codewoord + krijgen een gratis consumptie in de bar en een leuke attentie aan de uitgang :)
/fantasy world

sike2

Legacy Member
red Bulleke zei:
Sponsor mij en ik begin zelf een museum... en alle retro-forumgangers mogen dan gratis binnen bij het vermelden van het codewoord + krijgen een gratis consumptie in de bar en een leuke attentie aan de uitgang :)
/fantasy world

Super! count me in... dan loop ik van ingang naar consumptie naar uitgang en dan terug naar de ingang enzovoorts tot de grootste dorst weg is :niceone:

SHIGSY

Legacy Member
Yurf zei:
En eerlijk gezegd vertrouw ik het ook niet echt, zoals de meerderheid in deze topic. :p

Wantrouwen mag altijd maar best eens volledig lezen want in dit geval is het misplaatst. Zijn geen beginners die even een actie op touw zetten. Potentieel resultaat van wat ze van plan zijn, kan enorm groot zijn.

Nirron

Legacy Member
Dat iedereen meer geïnformeerd word en nog hogere prijzen vragen voor hun spullen? :)

Private Joker

Legacy Member
Nagel op de kop Nirron!

@ TS: Ik denk dat je het een beetje te hoog opwaardeerd hoor wat ze daar gaan doen. Vele verzamelaars hebben hun eigen museum en het wordt heus niet "vergeten"...

Collectively, they have amassed the most comprehensive collection of hardware, software, design documentation and memorabilia ever assembled.

I seriously doubt it... Er zijn veel verzamelaars (gekend of ongekend) die waarschijnlijk een stuk meer hebben liggen dan wat zij hebben.
Als ze echt serieus bezig zijn, waarom dan een "miezerige" som als 30.000$ proberen in te zamelen? Tenzij ze al enkele 100k $ hebben vergaard, zie ik ze nog niet snel die "most comprehensive collection ever assembled" tesamen krijgen...

Yurf

Legacy Member
SHIGSY zei:
Wantrouwen mag altijd maar best eens volledig lezen want in dit geval is het misplaatst. Zijn geen beginners die even een actie op touw zetten. Potentieel resultaat van wat ze van plan zijn, kan enorm groot zijn.

Ik had het volledige artikel gelezen, hoor. :) Ik zie eerlijk gezegd ook het nut niet om bij te dragen tot een museum in de US, aangezien ik het waarschijnlijk nooit zal bezoeken. Bovendien zouden ze misschien eens moeten kijken of ze geen subsidies kunnen verkrijgen (alhoewel ik ervoor vrees met de huidige schuldproblemen van de VS).

In Nederland hebben ze trouwens als een dergelijk museum: http://www.bonami-spelcomputer-museum.nl/

Geen idee of dat museum de moeite is, ben er nog niet geweest. :)

Nirron

Legacy Member
Wel leuk in Nederland, maar qua setting klopt dat echt niet in zo'n oud herenhuis. :)

http://www.youtube.com/watch?v=f7TnTrzkI5A

Is wel man en vrouw die verzamelt in hun eigen huis.
Daar moet ik toch eens naartoe gaan eind augustus ben ik in Nederland.

Edit: Of toch niet.. ligt te ver van waar ik moet zijn 2 uurtjes rijden :(

Nirron

Legacy Member
Moest het mijn vader geweest zijn die zo'n museum had mocht ik zeker en vast nergens aankomen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan