Archief - The best of missions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RiPPeRj@cK

Legacy Member
Wel ik zie heir zo overal van die super coole mods addons en nog van die dingen maar nooit missies of zo om ze te spelen zekr bij what is the operation flashpoint.com

ge moogt ook altijd goeie servers posten waar ge met addons kunt spelen liefst dan ook met welke addons ge nodig hebt

-=PIKMOF=-XceL

Legacy Member
+ Normandy 1 & 2

Author: Capt. Ryan (2002)
Addons: DWR Wehrmacht soldiers [lang voor invasion44 demo]

1 missie is D-Day (strand bestormen), 2e missie is gedropt worden achter duitse linies (met coole luchtafweer)

+ Operation God: mijn tweede entry, EDIT: link toegevoegd (leren kennen via Blistering of iemand anders hier ...)

Author: Cheetah99
Addons: geen

+ Passionate Peace COOP

Author: Kegetys
Addons: Kegetys' Russian units

Blanco

Legacy Member
Ooit de Commodore64 (of was dat al Amiga500...) klassiekers "Choplifter" of " Super huey" gespeeld?


Malden has been overrun by soviet forces. Your task is to pick up any and all remaining units, and let them get out at the helicopter pad

All helicopters at the base are at your disposal, but you and your co-pilot are not allowed to use more than one vehicle at a time.

14 squads are currently missing, each in an area of roughly 1km in diameter


Speel dan deze missie is (geen addons nodig):

Choplifter

Author : Matthijs
Wees gewaarschuwd, het is een zéér lange missie! Maar keigoed!

Blanco

Legacy Member
even wat nostalgie voor de oudere gamer :

Choplifter_screen1
Choplifter_screen2
Choplifter_screen3
Choplifter_screen4

en zeggen dat ik mij daar vroeger rot mee geamuseerd heb op de C64 :scream: en daarvoor nog de Vic20... jongens, jongens we komen toch van ver he...
Ik heb nog altijd mijn C64 & amiga500 op zolder...

Vic20 = 20k,... dat was het zo ongeveer...:rofl:

Commodore 64 = 64k ram, 16 kleuren, 1 geluidskanaal ,geen HD, was nog met cassettes, en later met 5.1/4 floppies. Uit dat beestje hebben ze echt ALLES gehaald wat er in zat.

Commodore Amiga 500 = 512k ram, geen HD, 4 geluidskanalen, 4096 kleuren, ik had over de 3000 spellekes voor Amiga.

3D had ge als ge goe zat waard...:p

sjoekoeloeroe

Legacy Member
hihi waar is de tijd dat je voor geen enkel spel moest betalen en nog geen spraken was van piraterij

-=PIKMOF=-XceL

Legacy Member
:offtopic:
no harm intended, maar misschien een nostalgie thread opstarten hiervoor?

Mr.Pee

Legacy Member
choplifter heb ik hier nog gespeeld op de 4.86...
pure fun moet ik toegeven!

Blanco

Legacy Member
Deze missie kreeg een 8/10 OFPEC score, weet heel goed betekent want ze zijn daar bijzonder streng :p

Ze heeft een heleboel WW2 addons nodig, maar de DL links staan vermeld...

Fallschirmjager FinalV1.1

***edit*** damn, niet alle links werken blijkbaar...zal een beetje zoeken worden (probeer ook eens refresh als het gamezone links zijn...)

lees ook dit :
First a Warning: This mission is extremely AddOn loaded (I think all together over 250MB). I tried adding working links, but if you have problems give a comment. Also the installation of the AddOns is a little bit tricky. Please refer to the instructions below:

Installation instructions:
If the original link does not work use the Mirror (it took me quite some time to locate all that addons).
The Greece Island seems to have a Zip Problem, if you cannot open it with Winzip, try WinRar.
The MG pack contains a MG42.pbo which has the same name as the Invasion pbo; do not overwrite it, just copy the 30cal.pbo into your Addon folder.

btw OFPEC mission depot is weer up , kiest er u één uit :D

http://www.ofpec.com/missions/view_type.php?type=1

Blanco

Legacy Member
Wil je innovatie om u tegen te zeggen?

Speel dan Combat patrol eens van General Barron...
Die missie is nog in Beta fase, maar zeker al de moeite om te downen.

Dit is zonder enige twijfel de meest realistische Vietnam missie die tot nu toe gemaakt werd.Vergeet de originel OFP gameplay, dit is totaal iets anders...
Je hebt SEB_nampack 2 nodig en nog een aantal addons.
Het was lang geleden dat ik nog met SEB_nampack gespeeld had, en nu vind ik toch dat ze wat verouderd zijn. Vooral de sounds kunnen veel beter.
Ik had liever een andere setting gehad...maar anyway...

FEATURES

Realistic squad control
Keep track of your men and heal them with the "rally" command
Realistic radio support (you must be near your RTO to use the radio)
Usefull support options: ammo drops, artillery, air support
Enemy has mortar support
Enemy will surrender; prisoners can be taken
Custom voices
Custom music
New hand signal animations (addon by General Barron)

Je kan op 2 manieren bevelen geven :

- handsignals
- Shouting

Als je een bevel geeft via shouting, herhalen alle units die zich in een straal van 100m rond u bevinden dat nog eens , maar doe dat niet als je de vijand nog niet gezien hebt, want ze horen dat!
Veiliger zijn de handsignals, maar dan moet je squad zich binnen 50m bevinden.

Voor de missionbuilders : der zitten heel handige scripts in, hij doet bijvoorbeeld iets cool met markers...

Ik ga nu aan het tweede objective beginnen...

Lees de thread en dl de missie & addons
Ze downed moeilijk, maar blijf proberen, ze is echt de moeite.
Lees zeer aandachtig de notes in de briefing!

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi?;act=ST;f=55;t=37377

Atrox

Legacy Member
heb dien laatste willen teste, alles gedowned en in addons folder van res, kwil opstarte -> groen scherm :wtf:
muziek en geluid van die menu's zijn der wel ma kzie alleen groen:angry:
iemand oplossing dervoor?
(had lone da ook nie ooit es :confused: )

Blanco

Legacy Member
ik weet ni of het daar aan ligt, maareuh...

SEB Ia Drang island + SEB_objects (dat in SEB_nampackII zit) moet in Addons folder, ni in res addons folder.
De units & stuff moeten in res/addons

Lonewolf_69

Legacy Member
Originally posted by Atrox
heb dien laatste willen teste, alles gedowned en in addons folder van res, kwil opstarte -> groen scherm :wtf:
muziek en geluid van die menu's zijn der wel ma kzie alleen groen:angry:
iemand oplossing dervoor?
(had lone da ook nie ooit es :confused: )

ja ik heb da ook ooit is gehad.
da lag aan een addon da ik geinstalled had.

Wat blanco zegt kan waar zijn, probeer nekeer die addons op een andere plaats te zetten (in u geval de gewone addons folder en niet de res/addons folder)

als het nog nie werkt, probeer dan nekeer die addons dat ge geinstalleerd hebt terug te verwijderen, en zie of het dan gaat.

als het dan nog nie gaat, reinstall ;)

Atrox

Legacy Member
ja werkt nog nie ma kga alles es deinstalle en trug reinstalle :)
word ofp ook es schoongemaakt

Atrox

Legacy Member
blanco het (kent) ge nog goei missies om in clanverband te spele? :)

Blanco

Legacy Member
Die retaliation campaign is dus echt wel super he... :bow:

Het lijkt alsof BIS er achter steekt. Custom music, sounds, voices zijn zo goed dat ik vermoed dat er gebruik gemaakt werd van een studio.
Ook de voice-acting is zo goed dat het wel acteurs lijken die het gedaan hebben.
Der zit ook enorm veel goeie humor in de dialogen...(ik heb al toegelegen)

Een tankcrew die oefeningen doen en bijna hun maten afknallen, ene die aan't zagen is over de maat van zijn schoenen die te klein zijn... lachen..:p Over de timing in dat alles is ook heel goed over nagedacht (een simpel smileke van de boswachter, bv)
De verschillende karakters worden heel goed uitgediept, zodat je haast spijt krijgt als er iemand sneuvelt...
Der is ook tijd voor serieuse noten, een persconferentie die heel knap word neer gezet,bv

Op't BIS forum werd gezegd dat de missies hard zijn en dat is voor de eerste missie al het geval, ik denk niet dat je ze kan winnen, ik heb mij moeten overgeven...
Dan word je gevangen genomen, maar kan je ontsnappen door de hulp van een locale ruige boswachter (Dutroux omgekeerd?!) Ik hou van zijn humor :)
Bon, ik zit nu in de vierde missie waar ik die boswachter moet ontmoeten voor een gesprek onder 4 ogen, daarna moet ik een resistance leider gevangen nemen door zijn bodyguards af te knallen en af te leveren aan de dichtbijzijnde EAST roadblock.
Natuurlijk kom je vijanden tegen en het interessante aan die missie is dat je er moet voor zorgen dat uw gevangene min 200m van u verwijderd bijft, anders neemt hij de benen! Ni zo simpel als je terwijl nog moet vechten...

Elke kb waard die campaign dus, gewoon downen en in campaign folder plaatsen, je heb geen addons nodig, waarop wacht je? :)

Nu zijn ze bezig om Engelse voice-actors aan ronselen om de hele campaign te voorzien van engelse dialogen... Waarom eigenlijk, Russen die Engels spreken.
Btw : dialogen zijn Engels ondertiteld...

Blanco

Legacy Member
Iemand retaliation al geprob?
Ik zit vast :p

Ik werd net gepromoveerd tot sergeant en 'k mag mijn eerste missie leiden. Een aanval op de luchthaven met 6man + 1 bmp onder mijn gezag. Ik moet de luchthaven veroveren en zolang houden tot er reinforcements arriveren.
Nu heb ik de luchthaven veroverd zonder 1man te verliezen... Ik heb mijn group in 3 gesplit en ze onder kruisvuur genomen, als alle AT-soldiers eraan waren heb ik de BMP laten oprukken. Dan zie je een korte sentimentele cutscene waar je je beklag doet over de horror van de oorlog en dat je in een week al veel van je makkers zag sneuvelen... :unsure:
Der is niemand gesneuveld, die mannen waren niet voorbereid op mijn perfect gecoördineerde aanval.. :D
Nu wacht ik daar op die reinforcements... maar ze zijn mij vergeten... :sad:
IK hoop niet dat een trigger is die is blijven hangen, wantanders moet ik die missie herbeginnen...
Twee missies ervoor was big fun, de Russen doen een grootse invasie in montignac waar jij echter niet aan deelneemt... Jij krijgt de opdracht om alle vluchtwegen te blokeren en je krijgt daarvoor ne... PK machinegun... a masacre...

Nu begin ik te begrijpen waarom ze willen vertalen naar't Engels... Uncle Sam begint er zich mee te moeien... (realistisch :ironic)... en die spreken ook Russisch...

btw : als ge een missed addon : des_west#error krijgt, verwijder of verplaats dan dat humveepack dat van de wek uitkwam...dat zijn 3 pbo's
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan