Archief - Tales of Eternia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lambik

Legacy Member
gld_psp_talesofeternia.jpg


release: 10 februari 2006 (PSP)
genre: RPG
dev: Namco Tales, Wolf Team

>>> GameTrailers


Tales of Eternia.
Remaster van de PSX-game, en nu ook een Europese release.

Tales of Eternia is the classic PSOne RPG adapted to PSP, part of the mythic Tales of series. This opus offers a gigantic adventure mixing action and reflection, with dynamic real-time battle system and tons of mini-games. Follow the incredible adventures of two friends, Reid and Farah, as they battle to stop their planet colliding with another.

tales-of-eternia-20051027102155863_640w.jpg


tales-of-eternia-20051027102157582_640w.jpg


tales-of-eternia-20051027102154848_640w.jpg


post hier je vragen, tips, hints, alles wat je gevonden hebt en zeker wil voortvertellen aan de medecollega speler! ;)

zappy

Legacy Member
wees ni gierig om uw aanvallen te gebruiken, laat Farah heelslet zijn in het begin (tot ge Undine krijgt) en koop vooral in het begin geen wapens in steden: ge vindt ze gewoon gratis in dungeons >_>

lambik

Legacy Member
beginner exam in mintche university

Als je 30 vragen juist hebt op 30 krijg je hier:

titel: namco teacher
item: melange gel

vraagjes
  • wat is eigelijk het nut van de zogenaamde titels?
  • Heeft er iemand tips voor Craymel Ball in mintiche university? geraak niet verder dan level 2

patattekop

Legacy Member
Idd die titels snap ik ook ni goed
En wat zijn die getallen naast uwe attack en slash en thrust, da kan een gatel van 1 tot 5 zijn maar wa ist verschil?

zappy

Legacy Member
dunno, ma als uw attack, slash en thrust stijgen in level, krijgde nieuwe aanvallen

ik heb juist Volt verslagen <o/

zappy

Legacy Member
Metalgke zei:
Is da een goei spel?
Henri sinds wanneer hebt ge ne PSP?

http://img444.imageshack.us/img444/9646/tod2e7bo.png

Volt is trouwens niet uw eerste eindbaas...

(Tales of Destiny 2 is dus de PSX versie, de naamsverandering van Eternia naar Destiny 2 in Amerika is door copyrights enzo, in Japan is Tales of Destiny 2 gewoon het vervolg op Tales of Destiny)

EDIT: patattekop: die cijfers die gij bedoelt is voor de strategie te bepalen voor Reid als hij computergestuurd zou zijn (met wat voor aanvallen hij dan zou aanvallen)

lambik

Legacy Member
lambik zei:
vraagjes
  • wat is eigelijk het nut van de zogenaamde titels?
  • Heeft er iemand tips voor Craymel Ball in mintiche university? geraak niet verder dan level 2

dus niemand kan me hier echt een antwoord op geven?

Kiara

Legacy Member
Die titels zouden helemaal geen nut hebben volgens wat ik heb gelezen op gamefaqs. Met die Craymel ball kan ik je niet helpen sorry, was daar nogal slecht in.

Kan iemand me helpen in de Sylph Cavern? Ik ben in het eerste stukje, ga door die 2 wervelwinden, val door het gat naar beneden en daarna schuif ik altijd weer naar buiten. Someone please help..

Edit: Nevermind, net gevonden :)

lambik

Legacy Member
Kiara zei:
Die titels zouden helemaal geen nut hebben volgens wat ik heb gelezen op gamefaqs. Met die Craymel ball kan ik je niet helpen sorry, was daar nogal slecht in.

dat die titels weinig nut hebben vind ik spijtig... in een RPG moet alles gwn voor iets dienen he! :p

Mja Ik heb die Craymel Ball nog wa geprobeert...altijd rot level 2... kvraag me af tot welk level je moet geraken, en wat je er voor krijgt!

Darkwave

Legacy Member
Vraagje:
-Waar kan ik verschillende cook-recipes vinde? Kheb er 1 gevonde aan die port, na met die boot te varne mor da is de enige?
-Hoe leer ik nieuwe skills, want kben 25 en kheb 5 blauwe skills die ik ni kan gebruike met men Reid :(

patattekop

Legacy Member
ik heb in elke stad al 1 cook recipe gevonden
in die stad in diene boom zelfs 2
meestal valt het wel op waar ge die vind
anyway heb ook sommige skillz blauw
na nen tijd leert hij die wel
dus mss gewoon geduld hebben of u skillz veel bezigen zodat die evolueren

patattekop

Legacy Member
ik zit nu in da confusion bos ofzo
mo wtf moede doen me die beeldjes??
merci

Kiara

Legacy Member
Die moeten naar elkaar wijzen. Je moet eentje dat ergens in een stukje bovenaan zit naar rechts draaien en de andere naar links dacht ik. Als je vastzit kan je trouwens altijd naar een faq voor Tales of Destiny 2 zoeken ;)

lambik

Legacy Member
jah idd... die moeten naar elkaar! het zit zo:
er zijn 4 beeldjes Light, Darkness, Order en Chaos. De bedoeling is dat light en Darkness naar elkaar staan, en natuurlijk ook Order en Chaos... moeilijk is deze puzzel niet echt hé ;)


de cook recipes kan je vinden door de (mja hoe moet ik het zeggen)... Meestal springen bepaalde (eventueel feller gekleurde of rare) objecten in het oog, als je daar dan naartoe wandelt en op x duwt dan komt de "chef kok" tevoorschijn, deze leert je dan een nieuwe recipe. De objecten vallen echt onmiddellijk op hoor!

En die skills kan je pas gebruiken als je een bepaald level gehaald hebt in thrust en slash (denk ik) dan komt er zo thrust up ... new skill learned!

zappy

Legacy Member
patattekop zei:
haha efkes al 29 uur gespeeld
zeker geen leven buite uw psp

ikzelf zei:
http://img444.imageshack.us/img444/9646/tod2e7bo.png

Volt is trouwens niet uw eerste eindbaas...

(Tales of Destiny 2 is dus de PSX versie, de naamsverandering van Eternia naar Destiny 2 in Amerika is door copyrights enzo, in Japan is Tales of Destiny 2 gewoon het vervolg op Tales of Destiny)

EDIT: patattekop: die cijfers die gij bedoelt is voor de strategie te bepalen voor Reid als hij computergestuurd zou zijn (met wat voor aanvallen hij dan zou aanvallen)

Ik heb nog nieens een PSP!

Natsu

Legacy Member
@ zappy, issem even goed als tales of symphonia qua verhaal enzo ? want dan ganek em morgen halen ...

zappy

Legacy Member
Xtermie zei:
@ zappy, issem even goed als tales of symphonia qua verhaal enzo ? want dan ganek em morgen halen ...

in het begin is het vrij onboeiend, maar, zoals bij ToS, de personages beginnen na verloop van tijd echt interessant te worden (mainverhaal ook wel een beetje)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan