Archief - Tactic toss death ball

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ryz1989

Legacy Member
hmm ik heb enkele vraagjes hoe in hemels naam versla je een protoss death ball als een terran of een zerg want wat ik ook doe mijn legertje wordt vermorzeld. bijvoorbeeld ik ga siege tank viking ghost marine en de vijand heeft dan colos observer stalker en hight temp. dat is gwn een voorbeeld van mijn build up tegen zo'n deathball maar stel dat de toss steeds zo'n build death ball heeft hoe vermorzel je dat als een terran.
nu voor de zerg toss death ball build is zoiets stalker colos observer en zealots en of sentry zelfde ding als terran welke build is best om die ding te killen :p want ik ben zo beu om tegen protoss te spelen

[BAT] Hydra

Legacy Member
Ryz1989 zei:
hmm ik heb enkele vraagjes hoe in hemels naam versla je een protoss death ball als een terran of een zerg want wat ik ook doe mijn legertje wordt vermorzeld. bijvoorbeeld ik ga siege tank viking ghost marine en de vijand heeft dan colos observer stalker en hight temp. dat is gwn een voorbeeld van mijn build up tegen zo'n deathball maar stel dat de toss steeds zo'n build death ball heeft hoe vermorzel je dat als een terran.
nu voor de zerg toss death ball build is zoiets stalker colos observer en zealots en of sentry zelfde ding als terran welke build is best om die ding te killen :p want ik ben zo beu om tegen protoss te spelen

Der zijn meerdere opties:

1) Zorg ervoor dat protoss nooit zover in het spel komt, probeer hem vroeg in het spel aan te vallen / lastig te vallen / army traden zodat hij nooit aan een death ball geraakt.

Probeer hem zijn leger constant te laten verspreid houden door veel drops uit te voeren. Als hij heel zijn leger samen blijft houden zal hij heel de tijd heen en weer over de map liggen lopen met zijn deathball en telkens te laat zijn om de drop te onderscheppen. Met drops dwing je een splitsing van zijn leger af.

2) Indien de deathball er toch is:
-Als terran EMP je de deathball met ghosts, probeer ook op de high templar te mikken met je EMP zodat die hun energie verliezen. Als high templar je leger stormen: loop dan zo vlug mogelijk uit de storm.
-Als zerg fungal je de deathball, neural parasite je de colossi en kan je ook de deathball baneling droppen

Persoonlijk ga ik (als terran) liever voor optie 1) omdat ik het ook supermoeilijk heb met grote protoss death balls, zelfs als ik ghosts gebruik.

Ryz1989

Legacy Member
hmmm interesant maar ja optie 2 voor terran is moeilijk want ik probeer die death ball te EMP'en maar die douche heeft altijd observers dus ik kan die ding niet EMP mijn ghost wordt gwn insta gibed en bij zerg die tactic werken toch niet zo goed want die colos kill je infestors toch mega snel en die stalker gaat gwn blinken

_DKsissor_

Legacy Member
mijn deathball is al vaak genoeg vermorzeld geweest door een hydra,roach,infestor comb.

Sp66d D6mon

Legacy Member
Als zerg in ieder geval niet met air proberen. Infestors en roaches werkt soms wel idd, liefst tunneling als er geen observers zijn.

bouli

Legacy Member
Selecteer roaches,druk A achter de protoss zijn army, selecteer infestors, spam F = WIN

Xeo Pablo

Legacy Member
bouli zei:
Selecteer roaches,druk A achter de protoss zijn army, selecteer infestors, spam F = WIN

Je bent je broodlords vergeten a-moven! :p

On topic: Als zerg infestor/roach/brood lord of infestor/ling/bling/brood lord. Als terran goeie emps (ghosts moeten niet noodzakelijk kilometers voor u army lopen) en goeie spread zodat je de splash kan verminderen. Beste is mmmvg met goeie grades (zeer belangrijk, als je upgrades achterstaat kun je het vergeten) en lategame zijn ship grades voor je vikings ook goed.

Ryz1989

Legacy Member
dat werk jammer genoeg niet al te goed want die toss douche hebben altijd dark temp met colos wnr ik terran speel en veel zealots en MMM gaan mega snel dood door storms en ghost komen nooit dicht genoeg om te emp'en en als ze met de leger gaan gaat die storms nog altijd veel schade doen ...... en ghost voorop laten gaan om te emp'en lukt niet als ze observer hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan