Ohm zei:
Dan is er toch geen groot verschil tussen die 2 modes? Die zaken kun je in een gewone PvE server toch ook?
op een RP-server is het eigenlijk de bedoeling dat je altijd In Character spreekt, en dat je bvb LFG-comments zet als "((ooc: LFG))" (met dubbele haakjes).
verder mag je ook geen namen kiezen als "twisteddude" (of zo), maar moeten het echte eigennamen zijn die passen in het universum
het is echt de bedoeling dat je een verhaal gaat verzinnen rond je character en je daaraan houdt (zeker in de hoofdsteden).
er zijn ook meer RP-evenementen.
nu, ik heb jarenlang WoW gespeeld op een RP server, en echt strikt werden die RP-regels daar niet toegepast. alleen op de namen werd wel wat toegekeken, maar voor de rest niet veel van gemerkt.
het grootste verschil met gewone servers is dat er imo minder hardcore players zijn. (al is dat ook niet 100% uitgesloten)