Archief - [Stream] Retro Gaming: SEGA

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matthew

Legacy Member
Retro gaming: SEGA

Op de wekelijkse stream van 9lives doen we al eens wedstrijden of belichten we de laatste nieuwe games/beta's. Maar deze week gaan we eens terug in de tijd op zoek naar de goede, oude klassiekers. Het thema is dus lekker retro en SEGA mag de vuurdoop nemen. Zo belichten we acht classics elk vijftien minuten. Tijd genoeg om even heerlijk nostalgisch te wezen en te zien hoever de industrie eigenlijk is gekomen. Ook zin in? Wees dan vrijdag om 19u30 aanwezig op onze front of eSports tab.

9lives - Gamepublishers - SEGA - [Stream] Retro gaming: Sega + win prijzen!

PS: Een extra woordje uitleg: de afgelopen maanden organiseerden wij al eens een livestream op de front. Na een half jaar zoeken hebben we nu eindelijk wat regelmaat gevonden en vanaf 11 januari start ons nieuw uitzendschema met minstens één livestream per week. Deze stream is de voorlaatste van dit "seizoen" en is de laatste dat binnenshuis wordt gedaan. Het weekend, za en zo, kan je op de website live een StarCraft II-clanbattle volgen. De livestreams kunnen zowel gewoon live gaming, preview session, playdate met de community of eSports (toernooien, pro en amateur) zijn.

Claudio VO

Legacy Member
leuk , maar sega is wel meer dan enkel de Mega-drive ;)
er zitten wel goeie games in de lijst :) + goed evenwicht in de genres.

bummer : enkel XBL gifts :p

zal dit proberen te volgen . en indien gemist , kan ik dat herbekijken ?
Grtz.

Matthew

Legacy Member
Caster's choice, zij kozen voor die games.

De games die we weggeven zijn idd enkel XBL, had ook graag iets anders gewild :D

Indien nodig kan je dit herbekijken via ons twitchkanaal op 9livesBE

Den_Hidde

Legacy Member
Swéét, ik zie daar toch een paar leuke games opstaan die wel voor fireworks zullen zorgen :D
Als ik niet moet werken, kijk ik zeker ! Top !

Ingis

Legacy Member
idd waarom in godsnaam alleen megadrive ? had meer gemengd gemogen. precies of er alleen iemand nog een megadrive had liggen met die spellen? vind het super dat retro aanbod komt, maar het blijft altijd zo wat halfslachtig? ik ga zeker proberen kijken dat wel :)

Matthew

Legacy Member
De volgende keer doen we een requestsessie, noemen jullie de games en spelen wij ze :)

BelgianTerror

Legacy Member
Zal het even simpel zeggen, elk van die games is uitgekomen op meerdere SEGA platforms. Het is puur voor het gemak dat we telkens voor de Mega Drive versie kozen. Dit zorgt ervoor dat we tijdens de stream zelf niet van emulators of dergelijke dienen te wisselen ;)

@Claudio: We probeerden idd voor een gezond evenwicht in genres te zorgen, thnx dus ^^
Die XBLA gifts, tsja, SEGA heeft op deze service de meeste klassiekers, daarmee :)

Herbekijken kan trouwens via de twitch link, we zullen die hier dan even posten (http://nl.twitch.tv/9livesbe) :)

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Zal het even simpel zeggen, elk van die games is uitgekomen op meerdere SEGA platforms. Het is puur voor het gemak dat we telkens voor de Mega Drive versie kozen. Dit zorgt ervoor dat we tijdens de stream zelf niet van emulators of dergelijke dienen te wisselen ;)

@Claudio: We probeerden idd voor een gezond evenwicht in genres te zorgen, thnx dus ^^
Die XBLA gifts, tsja, SEGA heeft op deze service de meeste klassiekers, daarmee :)

Herbekijken kan trouwens via de twitch link, we zullen die hier dan even posten (9livesBE) :)

Heel de charme gaat toch verloren als je het via emulators doet? :/

Private Joker

Legacy Member
Ge moet die mensen niet zo afbreken. Ze zitten niet allemaal in de retro scene...
Ik juich het toe ook al kon er misschien wat meer research gedaan worden vooraf.
Spijtig dat ik het niet zal kunnen volgen. :(

:applause:

BelgianTerror

Legacy Member
Eerlijkheid troef schatjes =)

Op dit moment beschikken we even niet over de mogelijkheid om het rechtstreeks te streamen. Zonde want heb thuis een Sega Mega Drive staan met 25+ games :/

Na onze "winterstop" is de volledige infrastructuur zowel op het web als lokaal in orde, en dan kunnen we effectief beginnen met sterke streams met originele consoles. Tot die tijd helaas emulatie :(

Matthew

Legacy Member
Haha jep. We hebben nu al het materiaal, nu moet de set-up nog in orde en dat doen we tijdens de winterstop. Vanaf 11 januari normaal gezien beginnen we dan met een paar consolestreams.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan