Archief - Story-driven RPG?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thelordofpee

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een RPG waarin nog een goed verhaal zit, waar je keuzes kan maken en waar combat een mindere rol speelt. Een soort van emotionele rollercoaster. Het liefst één met iet of wat deftige graphics al hou ik natuurlijk ook van de gebruikelijke getekende.

(Trouwens, geen Skyrim of Mass Effect want die ken'k al :p)

Shrimpy

Legacy Member
Is misschien geen RPG, maar Little Big Adventure heeft bij mij een grote rol gespeeld. :)
Tis meer adventure-puzzle.

thelordofpee

Legacy Member
Moet niet precies nen RPG zijn, maar omdat de meeste RPG's denk ik wel een goed verhaal hebben :p

Merci, kga der later es naar zien :)

Lisolidus

Legacy Member
Dragon age heeft een goed verhaal met tal van keuzes. Is zeer vergelijkbaar met Mass Effect, maar dan in een high-fantasy setting.

Fallout 3 en Fallout: New Vegas zijn ook aan te raden.

PolletPoulet

Legacy Member
Heavy Rain lijkt mij gewoon de defenitie van wat jij zoekt.

Tr1ploid

Legacy Member
Skyrim is nu echt wel het toppunt van een fantastisch verhaal. Het heeft technologie die de quests automatisch genereert. Het verbaast me dat gerenommeerde schrijvers die technologie nog nooit gebruikt hebben om automatisch hoofdstukken van boeken te schrijven. Wie heeft er gelaagdheid, karakterontwikkeling en intertextualiteit nodig als je de protagonist 100 keer een zwaard uit een grot kan laten halen?

Wacht tot de zomer en koop dan de heruitgebrachte versie van de Baldur's Gate-reeks. Dan zie je meteen wat RPG's kunnen zijn.

RPG's die wel een degelijk verhaal hadden de laatste jaren:
(ieder verhaal dat draait rond 'het redden van de wereld' valt automatisch af, gooi Dragon Age aub op de brandstapel)

Vampire: Bloodlines
The Witcher
Fallout 3 en Fallout: New Vegas
Al de Deus Ex games. (ondanks de consolekuren van Invisible War was het verhaal nog ver superieur aan de Bioware miskleunen van de laatste jaren)

thelordofpee

Legacy Member
Hmm, bedankt voor de suggesties :) Kga zeker es kijken naar Vampire: Bloodlines.

The Witcher lijkt mij ook wel nog interessant, samen met Deus Ex... Fallout series heb ik al wat gespeeld en zal'k later nog wel es oppikken. Bedankt voor de suggesties :)


Iemand die vroeger Risen gespeeld heeft? Want ik heb Risen 2 ook op het oog.

SHIGSY

Legacy Member
thelordofpee zei:
Iemand die vroeger Risen gespeeld heeft? Want ik heb Risen 2 ook op het oog.

Enkel op PC te doen?

Risen heeft me aangenaam verrast. Het was niet echt een goede eerste indruk maar je wordt er langzaamaan ingezogen. Sfeer zit er heel goed en dan heb je al half gewonnen. Kijk uit naar het vervolg!

thelordofpee

Legacy Member
Jup, enkel op PC :p Het vervolg lijkt me interessant maar er kwam nogal gehaat op...

Achja, ik heb gehoord dat het spel nogal moeilijk is, misschien daardoor.

thelordofpee

Legacy Member
Jup, enkel op PC :p Het vervolg lijkt me interessant maar er kwam nogal gehaat op...

Achja, ik heb gehoord dat het spel nogal moeilijk is, misschien daardoor.

Xylan

Legacy Member
Risen 2 is echt een slecht spel, maar echt serieus slecht, voice overs, combat en al trekt op niks. Risen 1 was een zeer goede game.

KOTOR 1, Heavy Rain (PS3), Dragon Age origins/awakening (mijn fav.)

Darius Craven

Legacy Member
Xylan zei:
Risen 2 is echt een slecht spel, maar echt serieus slecht, voice overs, combat en al trekt op niks. Risen 1 was een zeer goede game.

Is Risen 2 al uit dan?

SHIGSY

Legacy Member
Xylan zei:
Risen 2 is echt een slecht spel, maar echt serieus slecht, voice overs, combat en al trekt op niks.

Klinkt niet goed. Enfin, proberen gaan we het toch. Niet veel zin om in het RPG-gebeuren te kieskeurig te zijn...

dr.lee

Legacy Member
Kotor 1 is en blijft subliem kwa verhaal imo. Zeker de moeite om te spelen ondanks het al wat ouder is. Als ge die game nooit gespeeld hebt mist ge echt ne grote klassieker IMO.

Voor de rest sluit ik me aan bij Tr1ploid zijn lijstje.

Ook van Divine Divinity heb ik erg genoten, maar dat is niet zo'n speciaal verhaal. Wel een leuke setting.

mp4me

Legacy Member
Kotor is eigenlijk precies wat je zoekt behalve dan de graphics..

als je ook de graphics wilt ga dan voor the witcher

-eigen morele keuzes maken
-goed verhaal
-en heel erg volwassen (romance met seks enz)
-setting (zo wat donker middeleeuws)

---> ga gewoon voor the witcher of kotor je gaat er geen spijt van hebben ;)

Ikaruga

Legacy Member
The WItcher en The Witcher 2. Fantastische RPG's met beiden een heel sterk verhaal. TW2 kan wel uw computer opblazen als die niet sterk genoeg is.

De witcher is ook zo cliché good and evil niet. If anything, liggen heel veel beslissingen in de grijze zone, waardoor alles des te geloofwaardiger overkomt.

thelordofpee

Legacy Member
Ikaruga zei:
The WItcher en The Witcher 2. Fantastische RPG's met beiden een heel sterk verhaal. TW2 kan wel uw computer opblazen als die niet sterk genoeg is.

De witcher is ook zo cliché good and evil niet. If anything, liggen heel veel beslissingen in de grijze zone, waardoor alles des te geloofwaardiger overkomt.

Hmm, kga denk'k dan voor TW2 gaan. Of is het eerste deel echt een must?

Xylan zei:
Risen 2 is echt een slecht spel, maar echt serieus slecht, voice overs, combat en al trekt op niks. Risen 1 was een zeer goede game.

KOTOR 1, Heavy Rain (PS3), Dragon Age origins/awakening (mijn fav.)

Hoe weet ge da? Ben nieuwsgierig naar de bron.

amdr

Legacy Member
Kzou zeker Witcher 1 spelen, veel personages komen in den 2de terug dus :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan