Archief - Star Wars: The Old Republic Gaming Peripherals (Razer)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quazythian

Legacy Member
Razer heeft weer nieuwe speeltjes uitgebracht, met als thema SW:ToR. Je kunt ze vanaf nu al pre-orderen. De prijzen liggen wel vrij hoog, zoals gewoonlijk bij Razer.

Persoonlijk heb ik geen behoefte om deze aan te schaffen. Maar misschien zijn er hier anderen die wel interesse hebben.

Neem in ieder geval eens een kijkje op www.razerzone.com/swtor

d-loc

Legacy Member
Veel te duur. Met een gewone razer Naga heb je genoeg. Maar ik vind ze wel iets hebben.

Reverz

Legacy Member
Meh, kut klavier. Ik zou dit sowieso niet kopen want er hangt natuurlijk een belachlijk prijskaartje aan vast maar waarom komen er tegenwoordig meer en meer van dat soort laptop klaviers uit? :/ Ik moet knoppen waarbij ik geen schrik heb dat ze breken als ik ze aanraak :/

Trouwens heeft er iemand ooit al eens met zo'n soort muis gespeeld met zo'n massa knoppen aan de zijkant? Ik heb op die plaats mijnen duim zitten en ik gebruik hoofdzakelijk mijnen duim om mijn muis naar rechts te bewegen. Vraag mij af hoe je deftig kan spelen met zoiets eigenlijk, u muis bewegen met de vingers die erboven opliggen lijkt mij allesinds super belastend voor uwe pols :/

d-loc

Legacy Member
Reverz zei:
Meh, kut klavier. Ik zou dit sowieso niet kopen want er hangt natuurlijk een belachlijk prijskaartje aan vast maar waarom komen er tegenwoordig meer en meer van dat soort laptop klaviers uit? :/ Ik moet knoppen waarbij ik geen schrik heb dat ze breken als ik ze aanraak :/

Trouwens heeft er iemand ooit al eens met zo'n soort muis gespeeld met zo'n massa knoppen aan de zijkant? Ik heb op die plaats mijnen duim zitten en ik gebruik hoofdzakelijk mijnen duim om mijn muis naar rechts te bewegen. Vraag mij af hoe je deftig kan spelen met zoiets eigenlijk, u muis bewegen met de vingers die erboven opliggen lijkt mij allesinds super belastend voor uwe pols :/

Ik heb sinds een week een razer Naga, 12 knoppen aan je duim. Ik heb hem enkel vorige beta weekend kunnen testen. Knoppen 1-6 zijn gemakkelijk toegankelijk. De rest heb ik niet echt gebruikt omdat ik zoveel skills niet had. Het is een kwestie van gewoon raken, handig is het zeker. Maar super belastend voor de pols? Die dingen wegen geen 5kg e.

Trouwens, zolang de palm van uw hand op de muis rust kunt ge toch onmogelijk uw rechterduim gebruiken om de muis naar rechts te duwen? Daarom rust de palm van je hand op de muis en gebruik je je hele hand om de muis te verplaatsen. Of zie ik het verkeerd? :)

Kowlier

Legacy Member
Reverz zei:
Meh, kut klavier. Ik zou dit sowieso niet kopen want er hangt natuurlijk een belachlijk prijskaartje aan vast maar waarom komen er tegenwoordig meer en meer van dat soort laptop klaviers uit? :/ Ik moet knoppen waarbij ik geen schrik heb dat ze breken als ik ze aanraak :/

Trouwens heeft er iemand ooit al eens met zo'n soort muis gespeeld met zo'n massa knoppen aan de zijkant? Ik heb op die plaats mijnen duim zitten en ik gebruik hoofdzakelijk mijnen duim om mijn muis naar rechts te bewegen. Vraag mij af hoe je deftig kan spelen met zoiets eigenlijk, u muis bewegen met de vingers die erboven opliggen lijkt mij allesinds super belastend voor uwe pols :/

ik heb mij vorig jaar een razor naga gekocht, en tbh, beste aankoop ever. superhandige muis die u hotkeys een heel stuk eenvoudiger maken. ik zou niet meer zonder kunnen :p

Quazythian

Legacy Member
Ik gebruik de Logitech Optical Gaming Mouse G400, hij heeft niet zoveel extra knoppen maar verder ben ik erg tevreden.

Het is een kwestie van gewoonte zeker, éénmaal je met zo'n Razer Naga werkt met 12 duimknoppen kan ik me voorstellen dat je niet meer zonder wil.

soulreaper

Legacy Member
Reverz zei:
Meh, kut klavier. Ik zou dit sowieso niet kopen want er hangt natuurlijk een belachlijk prijskaartje aan vast maar waarom komen er tegenwoordig meer en meer van dat soort laptop klaviers uit? :/ Ik moet knoppen waarbij ik geen schrik heb dat ze breken als ik ze aanraak :/

Trouwens heeft er iemand ooit al eens met zo'n soort muis gespeeld met zo'n massa knoppen aan de zijkant? Ik heb op die plaats mijnen duim zitten en ik gebruik hoofdzakelijk mijnen duim om mijn muis naar rechts te bewegen. Vraag mij af hoe je deftig kan spelen met zoiets eigenlijk, u muis bewegen met de vingers die erboven opliggen lijkt mij allesinds super belastend voor uwe pols :/

Als dat toetsenbord compatibel wordt met andere games/MMO's dan heeft het wel zijn voordelen. Enkel 250 neertellen om het alleen met SW te kunnen gebruiken is inderdaad erover.

kaneda

Legacy Member
vind da keyboard best nice, maar 250 ...
als ge dat setje wilt ben je even 570 euro kwijt.... Oo
dan koop ik toch liever een beeldkaart zenne

?therapy?

Legacy Member
Reverz zei:
Trouwens heeft er iemand ooit al eens met zo'n soort muis gespeeld met zo'n massa knoppen aan de zijkant? Ik heb op die plaats mijnen duim zitten en ik gebruik hoofdzakelijk mijnen duim om mijn muis naar rechts te bewegen. Vraag mij af hoe je deftig kan spelen met zoiets eigenlijk, u muis bewegen met de vingers die erboven opliggen lijkt mij allesinds super belastend voor uwe pols :/
Beste muis ooit. :)
Je kan ook gewoon een beetje druk uitoefen met uw vingers om de muis te bewegen en niet te klikken op het knopje eh. :p

Na een uur zijde echt weg met die muis :D

Zilla

Legacy Member
zelf heb ik logitech g700, met aan de zijkant 4 knoppen, en aan je wijsvinger nog eens 3 extra, configureerbaar in logitech software
extra handig als je authotkey script(s) hebt runnen voor extra functionaliteit

ongelooflijk handig voor men werk en gaming...

Ymel

Legacy Member
Mooie spulen van razor, maar ik vind ze geweldig duur.
Ik ben blij met men logitech spullen.
G15 keyboard en de G5 game muis.

Enige nadeel dat ik ondervind bij ToR is dat hij niet de key assignments overneemt die ik in het programma van logitech ingesteld heb.
Zo heb ik men esc toets ingesteld om snel te kunnen cancelen.
In wow en andere games heeft het altijd gewerkt, maar bij ToR dus niet.

de_willy

Legacy Member
Ziet er heel "slick" uit maar helaas is het ook wel perduur.
Ik hou het voorlopig bij mn G110 kb & G500 muis. Kost samen minder dan dat toetsenbord alleen en ik ben daar enorm tevreden van.

Reverz

Legacy Member
d-loc zei:
Trouwens, zolang de palm van uw hand op de muis rust kunt ge toch onmogelijk uw rechterduim gebruiken om de muis naar rechts te duwen? Daarom rust de palm van je hand op de muis en gebruik je je hele hand om de muis te verplaatsen. Of zie ik het verkeerd? :)
Klopt wel dat ge u hele hand gebruikt maar ik heb daarnet bij het zien van die muis eens geprobeerd van mijn muis te verplaatsen zonder mijnen duimen te gebruiken en ik kreeg las in mijne pols. Nuja, ik zou misschien de gewichtjes eens uit mijne G5 kunnen halen maar denk niet dat het veel verschil maakt.

Ik zie nu wel dat de knoppen vrij ver naar het uiteinde van de muis staan dus dat helpt wel maar ik heb waarschijnlijk gewoon de skill niet :D

Kowlier

Legacy Member
ik ben curieus of een nostromo van razer goed zou werken met mmo's. iemand ervaring?

Fredvdp

Legacy Member
Als ge een muis hebt met negen knoppen aan den duim, is het dan niet heel lastig om de correcte knop te vinden en in te drukken?

t511413

Legacy Member
op begin was dat hier ook, kon maar amper 6 (rijke 456 + 789 of zelfs minder op het begin) knopkes goed drukken anders zat ik er naast of moest ik mij forceren om die andere knoppen te drukken, nu kan ik alle 12 met gemak bedienen

t511413

Legacy Member
Kowlier zei:
ik ben curieus of een nostromo van razer goed zou werken met mmo's. iemand ervaring?

heb nostromo elite tournament edition (alle de blauwe)
maar heb ze zelf nog niet veel gebruikt zit namelijk met laptop
altijd dat extra me nemen terwijl keyboard ook wel goed doet kmoet toch typen voor chat en zo dus ja

maar er zijn wel mensen die het gebruiken voor mmo en goed gaat
heb het speciaal voor mmo willen kopen omdat ik gevoel had van te weinig knoppen efficient te kunnen in drukken
maar atm doet naga het goed alloewel ik mss wat meer met shift en vooral ctrl moet leren spelen
ctrl ligt zo afschuwelijk vind ik (ten opzichte van wasd)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan