Archief - Sim City 4 residential problems

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PaLaDiN

Legacy Member
Okies ik heb nu een klein stadje van 4500 zielen kaartje is voll gebouwt (is maar klein lotje) en ik sta zonder problemen int + voor funds.
Ik krijg het news dat mensen graag naar de stad willen maar wegens plaats gebrek kan ik dus geen residential zones bij bouwen (same voor industrieel en commerce) Anyway ik heb nu centrum vant stad naar medium geupgrade en heb daar nu appartement gebouwen staan maar die willen maar niet upgraden naar $$ of $$$ er staan parken rond etc pollution is laag , desirebility is ook groen op alle levels...
Hoe kan ik da nu boosten?
Zelfde trouwens voor industry daar krijg ik maar geen $$ (heb er 1 of 2)of $$$ (heb er 1tje)
En commerce gaat redelijk heb ik nog meeste $$$ =D
Maar dus niks op medium of high density :p
Any help?

servi

Legacy Member
volgens mij ben jij hier 2 zaken door elkaar aan het halen.

$$$ hebben niets te maken met light, medium of dense zoning.

voor $$ en $$$ inwoners te hebben moet je ervoor zorgen dat je een goed gefinancierd ziekenhuis en een goed gefinancierd onderwijssysteem en uiteraard ook waterriolering.

om het effect van onderwijs te zien moet je trouwens 20 à 30 jaar laten passeren alvorens dat duidelijk wordt.

Timmie

Legacy Member
werkgelegenheid is ook zéér belangrijk. Zorg ervoor dat je hightech industrie hebt. Anders komt er niet veel $$$ naar uw stadje :)
Maar voordat ge hightech hebt moeten uw burgers zoals servi zei goed geschoold zijn en een goede gezondheid hebben. Tis dus allemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt ;)

PaLaDiN

Legacy Member
Ah bon mja ben nog old skool SC player (classic en 2000) daar was da allemaal niet zo :)
Heb nu een elementary school en een libary moet daar nu nog een high school bij om degelijk verder te kunnen?

Timmie

Legacy Member
liefst high school en unief als ge ze tot hightech werknemers wilt opleide ja :)

ik ben ook oldskool sc speler hoor :) de overstap redelijk goed gelukt

servi

Legacy Member
in sc2000 waren er ook al scholen hoor :p ( ik heb alle versies van simcity gespeeld :cool: )
wat nieuw voor de scholen en hospitalen is ten opzichte van sc2000 is dat je scholen een actieradius hebben en dat het dus niet volstaat om die school ergens lukraak te zetten maar dat die school echt de residentiele wijken moet overlappen.


en je plaats inderdaad best ook een stadsuniversiteit(college) en middelbare school(high school).

Wieweuh

Legacy Member
PaLaDiN zei:
Ah bon mja ben nog old skool SC player (classic en 2000) daar was da allemaal niet zo :)
Heb nu een elementary school en een libary moet daar nu nog een high school bij om degelijk verder te kunnen?
ik heb alleen basisschooltjes in mijn stad
op plaatse waardat er veel leerlingen zijn zet ik van die middelbare scholen (meer leerlingencapaciteit)
kheb nu een stad van 130000 inwoners en kheb 2 middelbare scholen en +- 15 basisscholen en ook een universieteit
het maakt dus nie veel uit ofda nu basisscholen zijn ofnie denkik
ze klagen toch nie :)


Simcity 3000 was heel gemakkelijk eigenlijk

Timmie

Legacy Member
Lol jep, bij simcity 3000 zette ik al die scholen naast elkaar :D

PaLaDiN

Legacy Member
Mzzz heb juist mijn elementary school gechecked ... daar gaat niemand naar school :s
10 students :s

xReAVeRx

Legacy Member
heb vandaag sc4 gekocht en ik verdoe altijd te veel geld. ik heb nu een stad van 500 maar de belastingen staan op 10 ofzo. ze klagen nog nie. maar men budget voor school enzo staat wel op een laag pitje omdak ff in de schulden zat, is da goed als ik da langzaam aan verhoog. in elke simcity had ik problemen met cash kben daar echt nie goed in :(. ow en oeveel kost rush hour in de frs ier kost hij nog 29.99 is dit juist

servi

Legacy Member
Mzzz heb juist mijn elementary school gechecked ... daar gaat niemand naar school :s
10 students :s

het kan zijn dat je alleen maar oude sims (ja leeftijd heeft ook invloed :p ) hebt in je stad en dat er daardoor zo weinig leerlingen zijn. maar na verloop van tijd als die sims dood zijn gegaan (yep yep dat gebeurt ook) komt er jong bloed in uw stad die educatie nodig hebben :)

Lol jep, bij simcity zette ik al die scholen naast elkaar :D

yep ik maakte dan echte schoolgetto's ( een stuk of 10 scholen in het midden van een industriegebied naast elkaar ;) ) en nog leuker : de arcs :love:

PaLaDiN

Legacy Member
MMzzzz hopen dat da snel verandert :p Probleem is mensen blijven zagen voor leefplaats maar kem geen space meer in mijn stadje :s
En verhogen naar medium dens geeft me zo lelijke appartementen :( en ppl lopen nu weg van mijn stad :(

Mijn stadje

servi

Legacy Member
hebt ge genoeg politiebewaking, is de vervuiling onder controle ?

zoals ik het zie zit de industrie veel te dicht op de woonwijken.

PaLaDiN

Legacy Member
Politie is er nu bij en polution gaat nog (rare is dat waar air pollution is er de dure mansions staan...
Water polution is beperkt tot de landbouw gebieden only dus heb ik ook geen last van :s
btw is dat een bug.. ik heb hopen $$ industry maar in mijn tax windows staat bij $$ industy 0$ .... en ik heb da toch op 6% staan :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan