Archief - silent hill reeks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
Hoi,

na de meeste resident evil games, vond ik het es tijd aan deze silent hill reeks te beginnen.


Heb net de 2de in huis gehaald , maar ik vind me zowa verloren in dit spel. game is constant rondwandelen, en zoeken naar voorwerpjes precies . don't get me wrong, de sfeer zit enorm goed, en ook de graphics mogen er nog best wezen, maar vind het vooral een puzzel game eigelijk.

zijn die sequels meer action bases (zoals RE), of zijn ze allemaal nogal zoekerige games waar je haast constant zit rond te lopen op zoek naar een speld in een hooiberg?

thx

Koonut

Legacy Member
de goede Silent Hill titels hebben altijd gameplay achterwege gelate in ruil voor een enorm sterke atmosfeer en karakter

imo weegt dit ook veel zwaarder dan een luchtige RE4 of Dead Space waar de gameplay wel goed is maar de fantastische gore en peekaboo schokmomenten hun effect enorm snel kwijtspelen door de algemene arcadepresentatie die deze games dragen(om nog ma te zwijgen vd shit qte's, level/enemydesign etc)

zowel met SH1 als met SH2 van die headfuckmomenten beleeft dat ik mijn headset gewoon van men kop smeet en effe frisse lucht nodig had omdat het mij allemaal een beetje te werd, denk dat ik deel 2 zelfs nooit langer dan 2u aan een stuk heb gespeeld

Vlad Tepes

Legacy Member
de 2de is nochtans voor vele SH fans zoals ik de beste uit de reeks

lowscore

Legacy Member
't Is gewoon dat je iets anders verwachtte. Silent Hill is, qua gameplay, inderdaad een graphical adventure game. Gelijk een point & click, maar ipv te wijzen met de muis bestuur je zelf uw ventje en in 3D. En wat zijn de voornaamste elementen van een adventure game (in de klassieke zin, zoals in tekst adventure, point & click,...)? Verhaal & puzzels.

Silent Hill 1 & 2 zijn 'puur'. Met de nadruk op het verhaal en psychologische horror. Silent Hill 3 legt al iets meer nadruk op actie. Bij Silent Hill 4 krijg je al vrij snel vijanden voorgeschoteld die je niet eens kan doden! De rest is naar 't schijnt meer actie gericht, ik zou het niet weten want ik ben gestopt na de 4de.

Vorthar

Legacy Member
Silent Hill: Homecoming heb ik hier liggen, vindk alles behalve een goed spel, heel actie gericht, weinig van de sfeer op te merken. Dan kan ik beter RE4-5 spelen ofzo.

Bij SH 2 en 3 daarentegen heb ik echt een constant eng gevoel als je rondloopt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan