Archief - SC2 Editor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zorrotwee

Legacy Member
Toen ik nog op kot zat en de internet limiet meer dan eens werd overschreden hield ik mij bezig met de SC2 editor. Ik ben er echter nooit in geslaagd om map te maken die speelbaar was.

Zijn er nog mensen die al eens een poging hebben gedaan om een map te maken? Hoe is dat afgelopen?

muevete

Legacy Member
ik heb zo samen met een vriend in de tijd van c&c een tower defense map gemaakt. was wel cool en hebben er ons dan ook weken mee bezig gehouden. waren onmenselijk veel enemie's die afkwamen ^^

Ducino

Legacy Member
Zorrotwee zei:
Zijn er nog mensen die al eens een poging hebben gedaan om een map te maken? Hoe is dat afgelopen?

Ik heb er ooit eens een week tijd ingestoken toen ik ziek thuis was van 't werk.
'k heb toen Ducino's TD gemaakt. Die was ff populair. Naar mijn mening redelijk balanced, maar een te beperkte keuze aan turrets (in vgl. met andere TD mappen). En nu geen tijd/goesting meer om daar verder aan te werken.

Zorrotwee

Legacy Member
Een eigen TD die succes heeft is toch een ganse prestatie. Zeker nu custommaps zo gemakkelijk te vinden zijn!

Verder weinig reactie op dit topic. Blijkbaar zijn er niet veel mensen die zich ermee bezig houden. Wel jammer zou wel leuk zijn om met de 9lives community samen te werken om goeie costums te maken

[BAT] Hydra

Legacy Member
De custom maps in starcraft 2 halen bijlange het niveau niet van de custom maps in warcraft3. Ook de manier waarop je custom games moet joinen verhindert dat mensen al eens een nieuwe map proberen. Hierdoor heb je weinig incentives om als beginnende mapmaker iets te maken. Je geraakt immers toch nooit aan publiek.

Lang lang geleden heb ik de alleereerste versie van europe risk gemaakt voor warcraft 3 (Europe FFA Risk 0.2). Er bestond al een world risk map maar mijn Europe Risk map was echter beter balanced en werd een gigantisch succes. Tot nu toe is "Europe Risk" blijven bestaan, zelfs in starcraft 2 bestaat er nu een europe risk map. Echter, die "nieuwe" risk mappen zijn veel te groot en te complex. Het tactische en diplomatische element dat je bij eenvoudigere risk mappen veel meer had, gaat zo verloren :p.

Ducino

Legacy Member
Agreed. Warcraft 3 editor was veel gemakkelijker in gebruik. In de starcraft 2 editor kan je veel meer, maar dit maakt het geheel veel complexer. Niet onmogelijk, maar het kost meer tijd om bv. een unit of structure toe te voegen.
Indien de starcraft 2 editor een "simple mode" zou ondersteunen, waarbij links tussen "standaard" objecten al gelegd zijn, zou dit volgens mij dichter bij de warcraft 3 editor aanleunen. En dit zou de efficientie van een mapper/modder aanzienlijk verhogen. En bijgevolg aanleiding geven tot meer [en dus betere?] maps.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan