Archief - Rollercoaster tycoon 3 workbench

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpion007

Legacy Member
Hoihoi,

Ik ben op zoek naar een lege map waar eigelijk nog niets onderzocht en zonder astronomisch veel cash. Ik wil eigenlijk een park starten van 0.

Hoe doe je dat eigenlijk in rct3?

Alvast bedankt !

Shaddix

Legacy Member
seurinck zei:
eigen scenario maken of gewoon sandbox mode toch ?

sandbox heb je ongelimiteerd geld, dat wil de TS dus niet
heb thuis nog wel linkje liggen naar een site met leuke scenario's, ik zal het straks hier zetten als ik er aan denk ;)

Daikenas08

Legacy Member
toen ik vroeger speelde maakte ik een eigen map :p
klikken tot dat ge de maximale grote heb (256*256 fzo) zo goed als alles op research zetten, dan aan elke windrichting in de hoek ergens een ingang placeren en alles met elkaar verbinden met zicht op latere momenten dat het geen eeuwen duurt voor gasten aant einde van je park raken :p
eventueel monorail aan de uithoeken van t park met de zelfde functie :p
geld op 10K fzo zetten en lets go ;)

thelordofpee

Legacy Member
Nu da'k er aan denk, kga dit spel nog eens vanonder het stof halen.

stoomboot

Legacy Member
Shaddix zei:
sandbox heb je ongelimiteerd geld, dat wil de TS dus niet
heb thuis nog wel linkje liggen naar een site met leuke scenario's, ik zal het straks hier zetten als ik er aan denk ;)

In Sandbox (als ik me niet vergis) kunt ge instellen dat ge geen geld hebt, uw researches etc, en dan de hele boel opslaan als een scenario.

Dat scenario dan openen en spelen maar.

agrash

Legacy Member
Excuses om deze thread naar boven te bumpen maar ik had een ingame vraagje ivm deze game:

Als je bv in een scenario een (dure) rollercoaster plaatst zet het spel automatisch het entree geld rond +-2-3€ waardoor het een zeer dure investering is en het eigenlijk betere is om meer kleinere "kermisattracties" te kopen, maar mag je eigenlijk de prijs omhoog krikken tot i dunno 15€ fzo zoals (min of meer) in reallife?
Ik veronderstel van wel maar ik vraag me dan af hoe het komt dat het spel automatisch zo'n laag bedrag neemt voor een rollercoaster of bij het begin van een nieuw scenario staan die prijzen ook zo laag.

Ik was eigenlijk al een beetje bezig met het spel voor ik het uitgeleend had en nu ben ik met deus ex 3 & gothic 4 nog voor een eindje zoet ^^

rscaboy

Legacy Member
agrash zei:
Excuses om deze thread naar boven te bumpen maar ik had een ingame vraagje ivm deze game:

Als je bv in een scenario een (dure) rollercoaster plaatst zet het spel automatisch het entree geld rond +-2-3€ waardoor het een zeer dure investering is en het eigenlijk betere is om meer kleinere "kermisattracties" te kopen, maar mag je eigenlijk de prijs omhoog krikken tot i dunno 15€ fzo zoals (min of meer) in reallife?
Ik veronderstel van wel maar ik vraag me dan af hoe het komt dat het spel automatisch zo'n laag bedrag neemt voor een rollercoaster of bij het begin van een nieuw scenario staan die prijzen ook zo laag.

Ik was eigenlijk al een beetje bezig met het spel voor ik het uitgeleend had en nu ben ik met deus ex 3 & gothic 4 nog voor een eindje zoet ^^

Gewoon zelf een bedrag kiezen en bij het menuutje van je coaster kijken naar de gedachten van je bezoekers.

Tonerider

Legacy Member
omdat het een sim is waarbij je ook de financiën van je park (gedeeltelijk) moet beheren?

thelordofpee

Legacy Member
Inderdaad. Verhoog desnoods gewoon je entree-geld een beetje en verminder die dan van de attracties?

Shaddix

Legacy Member
er zijn twee strategiën
inkom vragen bij het binnenkomen van het park
of inkom per attractie

best kan je deze twee niet mixen

die grote roller coasters lijken een té dure investering, maar ze brengen wel meer bezoekers op dan kleine attracties

thelordofpee

Legacy Member
Volgens mij is 1 prijs het beste, als je die hoog genoeg maakt. Je gaat ook minder profit halen uit al uw attracties.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan