Archief - Rayman Origins

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dj unc

Legacy Member
ook al gezien,

ziet er idd heel erg leuk uit, had wel niet verwacht dat het zo'n hoge scores ging krijgen. aangename verrassing dus

lowscore

Legacy Member
Sorry dat ik mijn post van op het PS forum ga herhalen, maar voor deze wil ik een uitzondering maken:

Gisteren heb ik ook de demo van Rayman Origins gespeeld:

_ Zonder falen, vloeiende 60 fps (beelden per seconde).
_ Prachtige 2D graphics.
_ Uniek design voor personages, vijanden en bosses.
_ Vrij aparte, doch accurate movement controls / respons.
_ Leuke platform actie.
_ Afwisselende gameplay met uitstapjes naar andere genre's.
_ Prettig gestoorde muziek en sound effecten.
_ 4 Player co-op.

What's not to like?

Kortom, eindelijk heeft een ontwikkelaar eens bewezen dat hetgeen we (lees gerust ik) naar vroegen - een modern, volledig in 2D platform spel in hoge resolutie - weldegelijk tot de mogelijkheiden behoort en belangrijker, nog niets van z'n old school charmes en aantrekkingskracht heeft verloren. Hopelijk geeft het grote publiek het de aandacht die het nodig heeft, voor deze ultieme poging tot het heropleven van een ten onrechte, stervend genre weer in de vergeetput wordt gesmeten.

Dark_ParaSite

Legacy Member
lowscore tnx, ga deze zeker eens checken een old school platformer kan er wel eens in :)

ToNiC

Legacy Member
Dees hou ik zeker ook in de gaten,heb de eerste nog gespeeld op PS indertijd. Ben benieuwd naar de demo.

manushranz

Legacy Member
gistre ook gespeeld.Dit is een must buy voor mij....die muziekjes allen al

hatetn

Legacy Member
lowscore zei:
Kortom, eindelijk heeft een ontwikkelaar eens bewezen dat hetgeen we (lees gerust ik) naar vroegen - een modern, volledig in 2D platform spel in hoge resolutie - weldegelijk tot de mogelijkheiden behoort en belangrijker, nog niets van z'n old school charmes en aantrekkingskracht heeft verloren. Hopelijk geeft het grote publiek het de aandacht die het nodig heeft, voor deze ultieme poging tot het heropleven van een ten onrechte, stervend genre weer in de vergeetput wordt gesmeten.


mss moet je een kijken naar de wii/ds. dan zou je al vaststellen dat dit gewoon inspelen is op het succes die ze daar halen met kirby/mario/donkey kong, ...

goed dat er nu eens een platformer naar de ps3/360 komt, maar voor iedereen met een wii is dit een voor bij den hoop.

lowscore

Legacy Member
hatetn zei:
mss moet je een kijken naar de wii/ds. dan zou je al vaststellen dat dit gewoon inspelen is op het succes die ze daar halen met kirby/mario/donkey kong, ...

goed dat er nu eens een platformer naar de ps3/360 komt, maar voor iedereen met een wii is dit een voor bij den hoop.

Ok, ik snap je punt.

Maar ik blijf bij mijn mening platform games op current gen hardware wel op sterven na dood is. Vergelijk het gerust met old-school Turn-Based RPG's wat je nog veelvuldig vindt op de handhelds maar quasie niet meer te vinden is op 360/PS3. Ik schreef dan ook specifiek over platform actie in hoge resolutie, dus Wii en de handhelds vallen sowieso af. ;)

Voor de rest ga ik het laten bij te zeggen dat ik als Wii en DS bezitter helaas mijn gading meestal niet vind in de typische platform games van Nintendo. Idem voor een game als LittleBigPlanet op PS3, leuke game maar veel te losse controls om als platformer iets voor te stellen. Nu goed, dat is persoonlijke smaak uiteraard, maar dit soort van platformers kan mij helaas weinig boeien.

Ik vind wél mijn goesting in platformers als Super Meat Boy, N+ en nu deze Rayman Origins. Maar dit soort platformers kan ik op mijn één hand tellen deze generatie. Misschien mag Outland nog bij het lijstje.

Het kan zijn dat ik er een paar heb gemist. Iedereen mag me bij deze voorstellen doen. Maar uiteraard geen games die verkocht worden als platformer maar het met moeite zijn: bvb. Limbo, The Misadventure of P.B. Winterbottom, of gewoon crap zoals Ancients of Ooga, e.d.

Recipe4hate

Legacy Member
Ziet er zeker interessant uit. Wat gaat de richtprijs zijn?

Marginal0

Legacy Member
Is idd een zeer good-looking spel. Nooit zo'n goede 2D gezien eigenlijk. Lijkt verrassend funne platformer te zijn. 95% is natuurlijk wel veel, maar het laat weinig steken vallen. Het moet natuurlijk je ding zijn.

dj unc

Legacy Member
Vandaag gaan halen, al een uurtje ofzo gespeeld, en kben onder de indruk.
Speelt heel vlot, maakt een heel gestileerde indruk en is verslavend.
Vanavond eens de co-op checken met ne maat.

Tinake87

Legacy Member
Ik vind nergens hoe ik met Rayman Origins kan multiplayen?
Kan iemand mij hierbij helpen?
Het kan misschien ook wel zijn aan de afstandsbediening zelf. Deze pinkt wel als je erop drukt maar er blijft geen enkel blauw lichtje meer branden onderaan...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan