Archief - Probleem met Radeon ATI 9800 pro ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spawn666

Legacy Member
Howdy,

Doom 1 en 2, jeugdherinneringen bij de vleet !
Daarom ben ik waarschijnlijk ook bij de grote hoop mensen die na vele jaren eindelijk eens investeerden in een nieuwe PC, zijnde:

Asus deluxe moederbord 5.1 sound on board
3000 xp amd processor
1 gig ram
ati radeon pro 9800 (128 ram)
....

Probleem: bij het spelen van Doom 3 op high - 800x600, valt het beeld soms gewoon weg en val ik gewoon terug op m'n bureaublad zonder enige indicatie of foutmelding. Héél af en toe reboot de pc zich gewoon tijdens het spel ?!?!

Nu ben ik al een tijdje uit roulatie betreffende pc, grafische kaarten, etc...etc... Ik zie wel dat die ati kaart verschillende opties en mogelijkheden heeft in het 'geavanceerd' scherm. Heb al een paar dingen zitten proberen, maar het lukt me niet om doom 3 stabiel te laten lopen.

Iemand enigzins een tip voor me ? Alvast vriendelijk bedankt !

PS: heb laatste catalyst drivers hier gedownload alsook direct x is up to date.

Alexis

Legacy Member
h!er een zinnig antwoord. zet es u setings allemaal op low en test dan es. als het stabiel werkt kom het dan zeggen.

ElGargamel

Legacy Member
dit is heel raar, jij zou 1024*7 moette kunnen op medium-high
net zoals ik

nieuwe vidkaart na één van nvidia? --> formatje doen

scannen op spyware en toestanden met adaware ofzo, kijk maar is in de afdeling software van dit forum

Bertold

Legacy Member
ga dit na :
1/ ebje de speciale drivers gedownload die ATI eeft uitgebracht voor doom3
2/ had je ier voor mss een nvidia kaart? zoja : format
3/ mss raakt u kaart overhit? heb je dit ook bij andere spellen? dat ie reboot
4/Mss u voeding? Heb ik ok ghad met een ati 9800pro da mn voeding te licht was maar da is et waarsch. nie

ge moet u probleem bij 1 en/of 2 zoekn denkek , normaal moet ge op medium met 1280 *1024 kunnen spelen (zo speel ik et toch me 768 megab. ddr 400 ram en intel celeron 2.6 ghz,

Of mss ligt et wel aan u versie van doom? Check ook die patch es uit die er nu is , mss lost da u probleem op , of krassn op cd ofzo ma da kan lijk nie echt et spel beinvloedn eerder de installaties , en daardoor kom ek bij de laatste mogelijkheid :::::> spel herinstalleren

Hopelijk eb ek u wa geholpen , want kben zelf een pc noob :woohoo: :)

sypro9000

Legacy Member
zet niks op high lol dan crasht hij zeker omdat doom 3 teveel vraagt van je syteem . maw ondertussen heb ik me card gefucktup door doom3 kheb gvd nu checkerboard in al men games nie in doom 3 alleen meer :scream:

Ex0dus

Legacy Member
wa isda me al die mannen me unne hl2 avatar? in de mode ofzo?

dat zijnde off topic,
heb je je systeempje geoverclocked? zoja, dat kan de oorzaak zijn.
ache da ni hed gedaan vin ik het nogal heel raar da het spel gwoon afsluit

kan ook zijn dat je gwoon ff met je systeempje komt stoeffen ;)

greetz

m4nTiS

Legacy Member
ElGargamel zei:
nieuwe vidkaart na één van nvidia? --> formatje doen



Utter bull shizzit dude...

Ja, ge moet die degelijk verwijderen voor ge er de nieuwe drivers opzet...maar daar zijn tooltjes voor....

Ben zelf tijdje gelede van NVIDIA nor ATI gegaan...heb een removel tool voor de Nvidia drivers later werken en dan de ati drivers erop gezet...

resultaat: perfect werkende kaart/pc...

Dees pc'ke draait trouwens al 2 jaar perfect zonder ook maar 1 format....goed onderhoud doet veel...en nee, daar moet ge geen pc freak voor zijn.

Morpheus

Legacy Member
bij mij staat dat op 1280*1024 high, draait nu perfect.
Ik heb wel problemen gehad met mijn 9800pro, heb een nieuwe gekregen, en die werkt perfect!

Spawn666

Legacy Member
Bedankt voor de vele tips iedereen.
De pc werd wel degelijk geformat alvorens het spel te installeren.

BT Belgium: Wat bedoel je met speciale drivers van ATI voor Doom 3, en waar zijn die te vinden. Ik heb hier op de downloadsite van games.telenet.be de laatste catalystdrivers drivers gedownload. Heb ik daarmee niet genoeg ?

Loves gene: zelfs op de laagste resolutie heb ik dit probleem.

Spyware en dergelijke kan er nog niet opzitten, heb m'n pc net gekocht en werd maar pas enkele uren op het internet aangesloten zonder downloadprogramma's en dergelijke te installeren.

Overclocken heb ik zeker niet gedaan, zou begod niet weten hoe ik het doe ook trouwens....

exodus: ik kom zeker niet met m'n systeempje stoefen, want het klotespel slaat tilt, lees hieronder mijn bevindingen van gisterenavond maar ;-)

Verder nieuwtje sinds gisteren: tijdens een defragment van de drive EN/OF tijdens een volledige systeemscan door norton antivirus gaat m'n systeem op een bepaald moment zonder boe of ba rebooten !!!????

Er zit wel een 200 gig sata-drive in van maxtor, maar via een tooltje van maxtor heb ik de bevestiging gehad dat er zeker geen fouten kunnen opzitten.

What the hell ?! Misschien een slechte 9800 pro ?

CyberOps

Legacy Member
kan ook zijn dat je gwoon ff met je systeempje komt stoeffen

sure, zou jij daar al mee gaan stoefen ofzo? die jongen heeft gewoon een probleem en vraagt help...

slechte grafische kaart, kans is klein, maar kan. anders es proberen met een één die je mag lenen via een vriend ofzo...

Morpheus

Legacy Member
ik raad u één ding aan... draag die kaart direct terug, en eis een nieuwe...
ik heb dat ook moeten doen.
(Voor de rest... als ge een nieuwe gaat hebben, ga je er veel geniet van hebben
succes ermee)

En als ze wat ambetant doen... laat u niet doen hé... gij hebt iets gekocht en dat moet werken

rory.b.bellows

Legacy Member
ik draai et op 1024*768 op high met ne Amd 2400+,512 CL2 PC2700,40 gig ,Hercules 9700 pro.

te laag is ook nie goed he!

Spawn666

Legacy Member
heb de pc eens volledig opnieuw geformat. Als ik nu nog hetzelfde probleem heb draag ik de kaart terug.

PlAsPoT

Legacy Member
kheb echt NET dezelfde specs, ik kocht doom³, en ik kocht ook een 9800 PRO, had ook hetzelfde probleem....

voor mij was de oplossing

- ga naar je bureaublad
- doe rechtermuisknop / eigenschappen
- ga naar instellingen, dan "geavanceerd"
, dan komt er een schermpje van ATi, en ga naar SMARGART
... zet daar de AGP 8x, op 0 !!!

da was de oplossing voor mij :) saved me life :niceone:
en hope i saved yours 2 :p

spawn666 , laat ff wat weten alst lukt, [email protected] :woohoo:

DeKoen

Legacy Member
PlAsPoT zei:
kheb echt NET dezelfde specs, ik kocht doom³, en ik kocht ook een 9800 PRO, had ook hetzelfde probleem....

voor mij was de oplossing

- ga naar je bureaublad
- doe rechtermuisknop / eigenschappen
- ga naar instellingen, dan "geavanceerd"
, dan komt er een schermpje van ATi, en ga naar SMARGART
... zet daar de AGP 8x, op 0 !!!

da was de oplossing voor mij :) saved me life :niceone:
en hope i saved yours 2 :p

spawn666 , laat ff wat weten alst lukt, [email protected] :woohoo:

wtf man? Waarom gaat ge uw agp snelheid van 8x naar niets halen? Uw kwaliteit zal ook serieus verminderen

FoRCe

Legacy Member
Spawn666 zei:
Howdy,

Doom 1 en 2, jeugdherinneringen bij de vleet !
Daarom ben ik waarschijnlijk ook bij de grote hoop mensen die na vele jaren eindelijk eens investeerden in een nieuwe PC, zijnde:

Asus deluxe moederbord 5.1 sound on board
3000 xp amd processor
1 gig ram
ati radeon pro 9800 (128 ram)
....

Probleem: bij het spelen van Doom 3 op high - 800x600, valt het beeld soms gewoon weg en val ik gewoon terug op m'n bureaublad zonder enige indicatie of foutmelding. Héél af en toe reboot de pc zich gewoon tijdens het spel ?!?!

Nu ben ik al een tijdje uit roulatie betreffende pc, grafische kaarten, etc...etc... Ik zie wel dat die ati kaart verschillende opties en mogelijkheden heeft in het 'geavanceerd' scherm. Heb al een paar dingen zitten proberen, maar het lukt me niet om doom 3 stabiel te laten lopen.

Iemand enigzins een tip voor me ? Alvast vriendelijk bedankt !

PS: heb laatste catalyst drivers hier gedownload alsook direct x is up to date.

hoelang zijde dan al bezig met spelen ?

Ooit al es aan gedacht dat u pc gewoon te warm komt ? En die vid kaart int bijzonder. Als u pc terugvalt naar burblad kan dat idd liggen aan drivers, maar als een pc reboot is dit meestal instabiliteit door warmte.

m4nTiS

Legacy Member
heb ook paar keer gehad da m'n pc spontaan reboote...met m'n GeForce4 Ti4400 had k da nooit voor...met die 9800 pro te steken wel...

Na wat testwerk bleek dak ni genoeg voeding had...
Khad dan wel 400 Watt PSU steken....met al de fans en ccfl's in m'n case kon m'n voeding t ni trekken...en van zogauw ik m zwaar begon te stressen (bijv. gamen...dan reboote hij....

Zwaarder voeding gestoken --> no more probs

Spawn666

Legacy Member
shit ik heb maar een 300 watt kast...
maar 't is echt wel maar na maximum een kwartierke dat ik het heb.

'k ga eens proberen met de agp op 0 te zetten...

Spawn666

Legacy Member
Ja mensen, 't is dus een ramp hé...

Volledige format gedaan, alle drivers correct geïnstalleerd, sp 1 en 2 gedownload alsook de laatste catalyst drivers voor de ati 9800....

doom installeren....2 minuutjes spelen (zelfs niet op high quality en op 640 x....)...BOEM en ik word gewoon uit het spel gesmeten en kom op de desktop terecht...

Soms vervriest het beeld gewoon en moet ik noodgedwongen resetten....

Ook raar is dat m'n asus deluxe moederbordje de hele tijd spreekt, en dan weer een hele tijd niet (tijdens het vele rebooten)
....'cpu fan failed' (net na de boot, is normaal denk ik) --- power on complete --- system is now booting from operation system----

Verder werkt de truuk met het agp op 0 te zetten jammer genoeg niet :-(

Voor het overige marcheert het systeem perfekt, ik krijg geen onverwachte boots meer als ik een volledige scan doe met norton antivirus of als ik een defragmentatie doe....

Enige oplossing die me nog rest is wellicht m'n kaart te vervangen veronderstel ik ?
Of zou het misschien toch zijn dat 300watt kasten te licht zijn om doom3 te draaien ?? dat zou toch wel héél onwaarschijnlijk zijn, niet ? er zit verder niks speciaal in m'n systeem behalve nog een cardreader, een dvd-rom drive en een dvd-writer....

ik word hier nog gek van :-(

Spawn666

Legacy Member
Ah en trouwens ik zit hier met zo'n blaft van een thermaltake silentboost cooler ... dus dat moet toch iets van cooling geven niet ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan