Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Louistje

Legacy Member
alowen zei:
Ik vind dit gewoon 'deftig'. Just wat ik nodig heb om wat tijd te overbruggen (wildstar?). Deze claimt tenminste niet het genre opnieuw uit te vinden en dat doen ze ook niet. Het is een heel klassieke mmo maar wel met een hoop te doen. Moet wel nog in het FF sfeertje komen :-).
Ik denk en hoop dat ik deze lang ga spelen :D

Crosserke

Legacy Member
Vimes zei:
Is da nu zo erg... snap nie waarom iedereen zich daaraan ergert. Je verstaat toch wat ze zeggen..

Je moet weten, heel hun game is 't in frans. De UI, de tekst, de naam van de quests & mobs etc. Dan toch logisch dat je in die taal begint te spreken.

Waarom assume je dat ik ze zou verstaan ? omdat dit Belgie is ? In Luik Of Brussel vind je bijna geen antwoorden op vragen in het NL , tenzij je naar iets officieel gaat gelijk de NMBS of de flikken , dus waarom zou ik dan weer moeite moeten doen om Frans onder de knie te hebben.

Toch redelijk logisch waarom iedereen zich daar aan zou ergeren, Frans is een taal gelijk Zweeds or Duits of Spaans, het is gelokaliseerd en niet een wereld gebeuren gelijk Engels.
Stel u eens voor da gij Engels waart en er begint daar ene in die chat '' yoo de manne waar zijn hier de hete miekes ? '' en andere zever.

Mij maakt dat niet uit dat er eens een vraag voorbij komt in een ander taal, het ging mij erom dat iemand vriendelijk vroeg om in general chat Engels te praten en die eikels begonnen daar 20 min te ragen en te verklaren hoe superior Frans wel niet was.

Op Tera had ik niet aan de hand , op Rift was general chat perfect engels , op verschillende WoW servers had ik niet aan de hand, waarom zou het dan opeens in FF niet mn ergernis mogen zijn dat EU Moogle 20 min aan een stuk in het Frans is in General chat ?

yannick

Legacy Member
Ik snap uw punt volledig en ben het er mee eens, maar in alle eerlijkheid staat Spaans toch ook vrij hoog aangeschreven op de meest gesproken talen ter wereld. Als we de gang van zaken zouden moeten volgen zou het allemaal in het mandarijn moeten :p.

1 Chinees, Mandarijn 1120mil
2 Engels 480mil
3 Spaans 332mil

?therapy?

Legacy Member
Talen zoals Spaans, Frans en Duits zijn niet te onderschatten. Engels is voor ons een logische keuze omdat wij daar veel mee in contact komen maar voor hen niet. Ze dubben naar hun eigen taal en zijn het dus ook gewoon om alles in hun eigen taal te communiceren.

Hoewel ik wel denk dat Duitsers minder problemen hebben met Engels dan die andere 2. :p

Louistje

Legacy Member
?therapy? zei:
Talen zoals Spaans, Frans en Duits zijn niet te onderschatten. Engels is voor ons een logische keuze omdat wij daar veel mee in contact komen maar voor hen niet. Ze dubben naar hun eigen taal en zijn het dus ook gewoon om alles in hun eigen taal te communiceren.

Hoewel ik wel denk dat Duitsers minder problemen hebben met Engels dan die andere 2. :p
Italianen zijn het ergste, die kennen echt niks engels :p

Crosserke

Legacy Member
Ja , Duits heb ik minder problemen mee en vind ik eigenlijk aangenamer om te lezen ( kan zijn omdat ik in Limburg woon ).

Heb niks tegen Frans als een taal , maar gewoon hun onwilligheid om in elk spel gewoon al eens te proberen Engels te praten, das gewoon dadelijk int Frans en ervanuit gaan dat ge Frans terugkrijgt.

En die dubs zijn idd oerdom , zo heb ik eens the simpsons in het frans gezien en Friends in het duits, was een '':unsure:'' moment op zijn best :p

Louistje

Legacy Member
Foto van de lvl 1 Limit Break van Melee DPS :D De buster sword van Cloud van FF7 :)

sj1lCfS.png

Louistje

Legacy Member
bieren zei:
Hey nie waar ik bij was met men healing :O
Tis geen screenshot van mij, stond op de FFXIV reddit ;)
Toen ik em zelf deed, zag ik niet eens dat het het buster sword was :p
Ik was zo verrast dat ik niet meer goed oplette :p

bieren

Legacy Member
Louistje zei:
Tis geen screenshot van mij, stond op de FFXIV reddit ;)
Toen ik em zelf deed, zag ik niet eens dat het het buster sword was :p
Ik was zo verrast dat ik niet meer goed oplette :p

Aa :) was wel plezante dungeon healing was wel beetje saai :) maar komt wel verandering op hogere lvls hoop ik:)

Louistje

Legacy Member
bieren zei:
Aa :) was wel plezante dungeon healing was wel beetje saai :) maar komt wel verandering op hogere lvls hoop ik:)
Ja twas de eerste dungeon eh, die zijn wat simpeler. Later zult ge wel goed moeten opletten met uw heals enzo denk ik ;)

sele

Legacy Member
bieren zei:
Aa :) was wel plezante dungeon healing was wel beetje saai :) maar komt wel verandering op hogere lvls hoop ik:)

gij zijt die healer op shiva zeker?met releae krijg je invite voor linkshell dan :)

Louistje

Legacy Member
Ge kunt met de release/early access trouwens ook de look van uw character volledig veranderen, moest ge ontevreden zijn! Ge moet dus niet per sé een nieuw manneke gaan maken ;)

?therapy?

Legacy Member
Wel pas na de eerste gratis maand. Dus moet je eerst sowieso een extra maand kopen. :p

?therapy?

Legacy Member
Louistje zei:
er staat toch upon release? Die bedoelt volgens mij gewoon nadat ge het spel gekocht hebt
Upon release and after paying for your first 30 days of play, you will be rewarded with an item called "Phial of Fantasia" which allows you to completely re-customize your character once.
Don't be like me and re-roll because you made your character two times the height of Yao Ming. You'll have a chance to fix this!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan