Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tb-303

Legacy Member
Vimes zei:
Ja er zijn veel manieren & toolkes. Ik doe het op deze manier, is oude post van me. Sommige mensen gebruiken ook shiftwindow, is voor EVE online maar werkt net zo goed met XIV.

Dit is de manier met AHK:

=========

1/ Download "AutoHotKey": AutoHotkey - Free Mouse and Keyboard Macro Program with Hotkeys and AutoText
2/ Installeer het.
3/ Maak een nieuw bestand aan (waar je maar wil), XIV.ahk
4/ Zet er volgende code in (pas de 2 laatste getallen op de 3e lijn aan naar je eigen resolutie):

Code:
^+a::
WinSet, Style, -0xC00000,a ; remove the titlebar and border(s)
WinMove, a, , 0, 0, 1680, 1050 ; move the window to 0,0 and resize it
return

5/ Save & start het script (dubbelklik).
6/ Draai XIV windowed op je desktop resolutie (dit stel je in via de config tool van XIV: C:\Program Files (x86)\SquareEnix\FINAL FANTASY XIV Beta Version\ffxivconfig.exe).
7/ Selecteer XIV window en doe "ctrl+shift+a". De border zal verdwijnen en venster zal gecentreerd zijn.

lol hebben ze na 4 maanden zelfs voor dat geen gebruiksvriendelijkere oplossing?
Kunnen ze misschien NOG eens het luminieuze idee hebben om iedereen te mailen om te vragen wat ze nu eindelijk veranderd willen zien? :sop:

djFexx

Legacy Member
Ik heb het na redelijk korte tijd opgegeven.. Even rift geprobeerd maar miste daar echter een bepaalde diepgang (die ik zeker niet in ffxiv vind :p). Als ik echter naar de 3e brief van Yoshi kijk zijn de perspectieven goed.. Benieuwd naar de komende patch!!

EDIT: en vimes merci voor de tip, werkt perfect! Nu nog effe wachten op de patch vooraleer ik er mij terug aan waag :p.

Babaluna

Legacy Member
mediamarkt 17 eurokes dacht ik , was aant twijfelen ^^
is er al wa beterschap ?

Jeidas

Legacy Member
kingtekmo zei:

Ik vrees dat ik met hetzelfde probleem zit.
Ik probeer wat je zegt maar het lukt me precies niet.
What am i doing wrong?

Of moet ik nog es 5€ betalen voor 500crysta alvorens te kunnen spelen?

djFexx

Legacy Member
Babaluna zei:
mediamarkt 17 eurokes dacht ik , was aant twijfelen ^^
is er al wa beterschap ?

6euro90 in MM, draait stabiel mist content.. Volgende patch lijkt veelbelovend..

_Wicked_

Legacy Member
Hoe zit het eigenlijk met deze game? Gaat die populair genoeg zijn op de ps3 of is de pc versie tegen geslagen?

trowa

Legacy Member
Ik heb eigenlijk een redelijk raar vraagje mss.
Ik zou heel graag FF XIV spelen op ps3 maar idd zoals velen van ons afvragen is wanneer ze er hiermee over de brug komen.
Nu dacht ik eraan om deze gewoon te importen. Kan je deze dan spelen of niet? (geraak je op de servers enzo?)

Groeten Kristof

Texans

Legacy Member
Hey,
Ik wil ook graag weten of je Final Fantasy XIV ooit nog op de PS3 zal kunnen spelen en wanneer.
Hoe zit dat met de import? Kan je die ergens anders kopen en dan op jouw PS3 spelen?

Dank u

Goldrusher

Legacy Member
Nieuwe data voor de PS3-versie:

egXjG.jpg


- beta eind 2012
- release begin 2013

2n9l1te.gif


Final Fantasy XIV 2.0 plans announced - NeoGAF

Glaeden

Legacy Member
pfff. kwas zo'n grote FF fan maar de laatste tijd zijn ze het daar serieus om zeep aan het helpen. Ik vond FF13 echt niet goed en FF14 was gwn helemaal niet klaar wanneer het werd released. Ze gaan toch zware veranderingen moeten doorvoeren om deze game in orde te krijgen. Khad ergens iets gelezen op mmorpg.com dat ze één of andere update hadden doorgevoerd. Kzal het eens opzoeken

edit: Gevonden

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/446/feature/5683/119-Patch-Impressions.html/page/1

Ik zal nu niet zeggen dat mmorpg.com de beste site eruit is maar ik kom meestal wel overeen met hun standpunten

chellesan

Legacy Member
lol wat zijn ze nu vanplan, begin december met maandelijkse betalingen beginnen en eind 2012 terug een aantal gratis maanden geven. ik heb het spel vorige week nog eens opgestard, het was veel verbeterd maar toch voelt het nog niet compleet aan en na een halfuur was ik het al beu, ik heb echt jaren genoten van FFXI dus ik weet dat ze het kunnen fixen dus ik heb er vertrouwen in, maar nu is nog niet de tijd imo om al betalingen te vragen
zo moet FFXIV binnen een jaar eruit zien
full2.jpg

chellesan

Legacy Member
ik zit nog steeds in FFXI en sinds abyssea expansie is uitgekomen is de playerbase terug hard gegroeit, de devellopers luisteren nu wel echt naar de spelers en vele nieuwe dingens die in het spel komen zijn sugesties van spelers zelf, er is nu zelfs een testserver waar je alle nieuwe dingens moogt uitproberen en u feedback geven.
als ik een nadeel mag geven is dat het spel veel gemakkelijker is geworden dan vroeger, het was mischien vroeger wat te moeilijk maar nu is het veel te gemakkelijk, ge kunt gewoon nu van lv1 naar 95 gaan in een dag, dus de uit§daging is wel wat weg

Glaeden

Legacy Member
chellesan zei:
ik zit nog steeds in FFXI en sinds abyssea expansie is uitgekomen is de playerbase terug hard gegroeit, de devollopers luisteren nu wel echt naar de spelers en vele nieuwe dingens die in het spel komen zijn sugesties van spelers zelf, er is nu zelfs een testserver waar je alle nieuwe dingens moogt uitproberen en u feedback geven.
als ik een nadeel mag geven is dat het spel veel gemakkelijker is geworden dan vroeger, het was mischien vroeger wat te moeilijk maar nu is het veel te gemakkelijk, ge kunt gewoon nu van lv1 naar 95 gaan in een dag, dus de uit§daging is wel wat weg

kheb je een PM gestuurd

chellesan

Legacy Member
Jersy zei:
lvl 1 naar 95 in 1 dag?
via normaal lvlen of boosten?

via levelen in abyssea, iemand haalt continu 5 mobs of zo, terwijl die worden afgeslacht word de volgende groep al gehaald zo krijg je een continue stroom van exp en per 5 mobs krijg je nog een xp bonus via een quest in de buurt, zo'n party's bestaan uit 18 man en word continu aangevoerd met nieuwe mensen als er andere weg gaan, die party's zijn daar dus voor vele uren en als je low level bent en geld betaald of u bezig houd met kistjes openen die de mobs droppen moogt ge xp leechen op lage level, in die kistjes zit geld of extra xp dus zijn er leeches nodig zodat de hoge levels niet gestoord worden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan