Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkwave

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Mijn score was iets van een 1400 en toch draait de game smooth op high settings (Shadow staan wel off)

mja benchmark van high is wel met alles op en shadows gebruikt wel veel. Maar vind ik toch maar raar, welke videokaart hebde eigelijk? :p

'Sai

Legacy Member
FINAL FANTASY XIV Free Trial Extension (10/15/2010)
As a show of gratitude to players for their continued patience and invaluable feedback, we will be extending the FINAL FANTASY XIV free trial period. Please click here for details.

een extra maand gratis beta spelen wii xD

yoshimura

Legacy Member
[QUOTE='Sai]
een extra maand gratis beta spelen wii xD[/QUOTE]

Da kunde wel zeggen, hoe ze zo'n misbaksel hebben kunnen launchen is mij een raadsel. Wss geld nodig.

Aan die dat nu aan het spelen zijn: innige deelneming.

In Japan geraken ze het aan de straatstenen al niet meer kwijt, online sales onder de 10USD voor een nieuw exemplaar.

Gentei

Legacy Member
.Hellguy zei:
mja benchmark van high is wel met alles op en shadows gebruikt wel veel. Maar vind ik toch maar raar, welke videokaart hebde eigelijk? :p

Staat in mijn sig GeForce 9800 GT, ik heb al een week nie kunnen spele door mijn werk en eerlijk gezegd.....ik mis het niet :eek:

DreaDNoughT

Legacy Member
Ik ben er mee gestopt . Ik kan mij daar echt niet mee amuseren . Geef mij maar de gewone FF . Online zegt dit spel mij echt niks . Het is altijd maar grinden . Dan effe je armor herstellen om dan terug te grinden . Daarna marktjes afzoeken voor items , dan wat synthetiseren en dan terug wat rondlopen . Zoveel mensen online en er zit geen leven in vind ik .

Dawg (oi22)

Legacy Member
Het spel draait beter dan verwacht. (op high)

Ik heb wel een klein minpuntje, elke keer ik de camera wil draaien a.d.h.v rechter muis knop, dan gaat het nogal 'choppy'

Morf

Legacy Member
Xodiax zei:
Ik ben er mee gestopt . Ik kan mij daar echt niet mee amuseren . Geef mij maar de gewone FF . Online zegt dit spel mij echt niks . Het is altijd maar grinden . Dan effe je armor herstellen om dan terug te grinden . Daarna marktjes afzoeken voor items , dan wat synthetiseren en dan terug wat rondlopen . Zoveel mensen online en er zit geen leven in vind ik .
Jep, Ik wacht nog tot midden december tot ze wat dingen hebben gefixed en toegevoegd voor ik het weer een kans geef want op de moment heeft het helaas weinig zin om te spelen imo. Had er zoveel van verwacht...

Obs

Legacy Member
Ohja er zijn gerust al dingen te doen hoor, en aangezien het nu een maand langer gratis is..

Katz

Legacy Member
Ik ben meer bezig geweest met het instellen van mijn betaalaccount dan met het spelen van het spel zelf.
Sorry hoor hoe mooi uw spel ook is (want de gfx zijn fantastisch) de wereld is een aanééneschakeling van nauwe gangen en onzichtbare muren.
Er is niets te doen buiten wat daily quests en de hoofdquestline om te volgen, die trouwens best interresant was, craften mja, craften.

Als ik moet kiezen tussen een dag op lieveheersbeestjes te kloppen of een forsaken invasie moet afslaan in de eerste uren van cataclysm gameplay, dan is mijn keuze toch snel gemaakt.
Op konijntjes en lieveheersbeestjes meppen in FF11 vond ik nog te doen omdat ik nog niet veel meer gewoon was dan dat in mmo's, en dat spel leek me meer af dan FF14.

Square is gebuist, en het spel is return to sender en de fanbase laat het weten. De plug zal redelijk snel gepulled worden aan dit tempo, hopelijk luisteren ze met de ps3 release wel naar de fanbase.

Vimes

Legacy Member
spikie zei:
ik had idd ook liever een exp penalty gehad
nu krijgt ge ff lower hp/mp en u gear da damaged raakt

Is da bewezen spikie?

Volgens mij gaat durability gewoon naar beneden tijdens het vechten. Of je nu 1000x dood gaat of nie, blijft hetzelfde tempo volgens mij (tot tegendeel bewezen of course :D).

spikie

Legacy Member
geen idee vimes, khad da is ergens gelezen :)

en @FFXIV bashers die het nog ni eens gespeeld hebben: ga beetje buiten spelen ofzo...

Darkwave

Legacy Member
Katz, ga dan idd terug naar wow. Besef wel dat zelfs wow op nix trok in het begin met elk half uur een client/server crash, een uur lange queue, bugabusers, 1 40-man raid dungeon en dus dat je daar ook voor een "beta" betaalde de eerste maand. Niet alleen dat, wat zit je nu begincontent -waarvan ik vermoed nog je niet hoger dan Lv10 geraakt bent- met endcontent van een spel te vergelijken dat 6 jaar oud is EN dat zelfs nu nog altijd geen verhaal heeft ingame...

Anyway aan alle blijters, have fun met uw 9 maand lang zelfde content waar je de lich king (of ubercoole pvp) moet grinden en wrsch daarna weer een 9 maand met cataclysm om helemaal opnieuw te beginnen.


Back ontopic:
Vimes zei:
Is da bewezen spikie?

Volgens mij gaat durability gewoon naar beneden tijdens het vechten. Of je nu 1000x dood gaat of nie, blijft hetzelfde tempo volgens mij (tot tegendeel bewezen of course :D).

kben ook vrij zeker dat het een stukje zakt als je sterft. Mijn gear was inorde vorige week, maar toen een keer ik stierf resurrecte ik met damaged gear (rings)... die ik nog steeds niet heb kunnen repairen grr :D

Gistere weaver naar 10 en tanner naar 10 gebracht en dang da is echt een stuk gemakkelijker dan armorer of blacksmith imo :o

MJ!

Legacy Member
.Hellguy zei:
Katz, ga dan idd terug naar wow. Besef wel dat zelfs wow op nix trok in het begin met elk half uur een client/server crash, een uur lange queue, bugabusers, 1 40-man raid dungeon en dus dat je daar ook voor een "beta" betaalde de eerste maand. Niet alleen dat, wat zit je nu begincontent -waarvan ik vermoed nog je niet hoger dan Lv10 geraakt bent- met endcontent van een spel te vergelijken dat 6 jaar oud is EN dat zelfs nu nog altijd geen verhaal heeft ingame...

Anyway aan alle blijters, have fun met uw 9 maand lang zelfde content waar je de lich king (of ubercoole pvp) moet grinden en wrsch daarna weer een 9 maand met cataclysm om helemaal opnieuw te beginnen.

Hier moet ik toch ff op reageren... Ik weet niet welke versie van WoW jij gespeeld hebt, maar de mijne had zeker niet ieder halfuur een client/servercrash en/of urenlange queues. Tuurlijk waren er bugs, die zijn er in iedere mmorpg, zelfs na zes jaar... Je zit hier een spel af te schieten dat ondertussen al duidelijk bewezen heeft de sterkste speler op de ganse markt te zijn, en dat doe je dan nog eens met ronduit belachelijke argumenten...
9 maand lang content grinden is lichtjes overdreven? Als de content niet neerligt, kan je hem ook niet farmen. Ik neem aan dat op dit forum niet echt veel mensen LK hc neergelegd hebben? Altijd grappig wanneer weer een fanboy van mmorpg X begint over het grinden van een raid in WoW, wanneer hij in de meeste gevallen de absolute eindbaas nog niet eens gezien heeft.

Anyway, ik heb zelf ook FFXIV gekocht, ik ben een FF fan en was al lange tijd vastbesloten dit spel in huis te halen (zelfs na de beta gespeeld te hebben, iets teveel vertrouwen in SE blijkbaar...). Je kan toch onmogelijk stellen dat dit spel klaar was om uitgegeven te worden? Imo is het gewoon respectloos tov de community. De bugs zijn niet te tellen, de content is gewoon miniem (ja, end-game moeten we nog zien, maar als de lowlvl areas al zo zijn, dan vrees ik voor highlvl content, AoC had tenminste Tortage nog afgewerkt bij release...), de UI is gewoon ronduit irritant, lag, ... Op dit moment zie ik enkel mooie graphics en een inventief class en professions systeem als voordelen.

Ik kan begrijpen dat veel mensen hun hoop stellen op komende updates (hell, ik doe dat ook...) maar hier ff WoW gaan afbreken en FF XIV de hemel in prijzen is er lichtelijk over. En geloof het of niet, in WoW zit wel degelijk een verhaal. Niet zo uitgebreid als de FF verhalen, maar het is er wel. Blijf volgende keer gewoon bij het topic, of probeer je mening te staven met deftige argumenten.

Obs

Legacy Member
Vind het straf dat je over een leegloop spreekt op basis van verkoopcijfers?
Op zijn best kun je stellen dat er niet veel nieuwe spelers BIJ komen. maar dat het leegloopt kun je met die gegevens alleen toch niet uitmaken. De verkoopscijfers van Japan (= groot segment voor FF) zitten daar trouwens niet bij.
Ik merk er op de server in ieder geval niet veel van. Blijft zeer drukjes.

spikie

Legacy Member
kvind dat artikel ook maar uit de lucht gegrepen ze
hebt ge de game eigelijk zelf gespeeld? en met gespeeld bedoel ik ni nekeer tot lvl10 gegaan

Fliblit

Legacy Member
Als er niet veel meer bijkomen maar wel veel vertrekken is het nogal logisch dat de populatie daalt :p

Zelf heb ik niet de game gespeeld (zal ik ook niet doen :p) maar reviews van mensen die professioneel met games bezig zijn (zoals dit , het is een video review dus geen zin hebben om te lezen is geen excuus ;)) zegt waarschijnlijk genoeg.

Iedere, iedere reviewsite is het er over eens dat FF niet zo had mogen gereleased worden (en ik heb die feiten in dat artikel niet verzonnen eh, check de bron :p)

Gentei

Legacy Member
Aan iedereen die de game niet heeft gespeeld: stop is met bashen en speel is de game....
En gelieve geen mmo van 6 jaar terug te vergelijken met een MMO die pas uit is...

Ik heb het in ieder geval niet veel kunnen spelen door mijn werk maar deze week/weekend ga ik er terug invliegen

Darkwave

Legacy Member
MJ! zei:
Hier moet ik toch ff op reageren... Ik weet niet welke versie van WoW jij gespeeld hebt, maar de mijne had zeker niet ieder halfuur een client/servercrash en/of urenlange queues. Tuurlijk waren er bugs, die zijn er in iedere mmorpg, zelfs na zes jaar... Je zit hier een spel af te schieten dat ondertussen al duidelijk bewezen heeft de sterkste speler op de ganse markt te zijn, en dat doe je dan nog eens met ronduit belachelijke argumenten...
9 maand lang content grinden is lichtjes overdreven? Als de content niet neerligt, kan je hem ook niet farmen. Ik neem aan dat op dit forum niet echt veel mensen LK hc neergelegd hebben? Altijd grappig wanneer weer een fanboy van mmorpg X begint over het grinden van een raid in WoW, wanneer hij in de meeste gevallen de absolute eindbaas nog niet eens gezien heeft.

Anyway, ik heb zelf ook FFXIV gekocht, ik ben een FF fan en was al lange tijd vastbesloten dit spel in huis te halen (zelfs na de beta gespeeld te hebben, iets teveel vertrouwen in SE blijkbaar...). Je kan toch onmogelijk stellen dat dit spel klaar was om uitgegeven te worden? Imo is het gewoon respectloos tov de community. De bugs zijn niet te tellen, de content is gewoon miniem (ja, end-game moeten we nog zien, maar als de lowlvl areas al zo zijn, dan vrees ik voor highlvl content, AoC had tenminste Tortage nog afgewerkt bij release...), de UI is gewoon ronduit irritant, lag, ... Op dit moment zie ik enkel mooie graphics en een inventief class en professions systeem als voordelen.

Ik kan begrijpen dat veel mensen hun hoop stellen op komende updates (hell, ik doe dat ook...) maar hier ff WoW gaan afbreken en FF XIV de hemel in prijzen is er lichtelijk over. En geloof het of niet, in WoW zit wel degelijk een verhaal. Niet zo uitgebreid als de FF verhalen, maar het is er wel. Blijf volgende keer gewoon bij het topic, of probeer je mening te staven met deftige argumenten.


Dan heb jij heel veel chance gehad want op Bloodscalp crashte de servers constant (lees 3-5x per avond) en waren er ELKE dag queue's van 800-1000 mensen. Ik weet nog heel goed dat wow ons de eerste week zelfs een gratis extra week gaf omdat niemand het spel kon spelen met een grote verontschuldiging post door 1 van de devs.

Ik heb 1,5jaar vanilla wow gespeeld vanaf de open beta en dit jaar in januari heb ik 3 maand wotlk geactiveerd, volledig opnieuw begonnen vanaf 0 met een warlock en ben toen geraakt tot de lich king (11/12 op 25/10 man) op een luttige kleine 3 maand! Juist niet kunnen killen omdat het toen al terug saai was voor mij.

De laatste 9 (sorry eigelijk 11) maand dezelfde content is lichtjes overdreve? Waarom? Omdat de lich king pas na 7/8 maand mogelijk was in dezelfde raiddungeon? Je blijft nog steeds elke week over and over again, alle bazen killen op JUIST dezelfde manier voor 3 uur lang en dat 2-3 dagen per week. Dat is gewoon puur grinden en nog saaier dan levelen (IMO!). En over het verhaal, please, je kunt enkel iets over het verhaal te weten komen als je online op de website hun lore gaat lezen, ingame zelfs na zoveel wow te spelen zou ik er anders nog niets van weten.

Ik bash ook niet op wow, het spel is idd goed en dat heeft het ook bewezen. Maar het is juist andersom dat jullie denken/vinden dat elk spel zoals wow moet zijn waarbij je handje wordt vastgehouden en dat je te blind bent om toe te geven dat ook wow niet perfect was/is.

Ook heb ik nerges gezegd "FFXIV is vele beter dan WoW". Het zit idd vol met bugs, ontbrekende features en idd een "beta" waarvoor je betaalt. My point is, welke mmorpg is zo niet bij de start?

Als je endcontent monsters/bazen is wilt zien (welk er badass uit zien), dit hebben ze uit de FFXIV data kunnen rippen. Deze kunnen natuurlijk nog allemaal veranderen:
Monsters, Armors, Misc - FFXIVCore.com - Final Fantasy XIV Fansite
Ook de monsters worde al sneller groter en sterker voorbij lv 10. Ook komen er meer party levequests. Bv:
YouTube - FFXIV Crab Fight3

ps: de eerste 10 levels in wow zat je toch ook gewoon op onozele wolfjes/goblins te slagen :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan