Hier moet ik toch ff op reageren... Ik weet niet welke versie van WoW jij gespeeld hebt, maar de mijne had zeker niet ieder halfuur een client/servercrash en/of urenlange queues. Tuurlijk waren er bugs, die zijn er in iedere mmorpg, zelfs na zes jaar... Je zit hier een spel af te schieten dat ondertussen al duidelijk bewezen heeft de sterkste speler op de ganse markt te zijn, en dat doe je dan nog eens met ronduit belachelijke argumenten...
9 maand lang content grinden is lichtjes overdreven? Als de content niet neerligt, kan je hem ook niet farmen. Ik neem aan dat op dit forum niet echt veel mensen LK hc neergelegd hebben? Altijd grappig wanneer weer een fanboy van mmorpg X begint over het grinden van een raid in WoW, wanneer hij in de meeste gevallen de absolute eindbaas nog niet eens gezien heeft.
Anyway, ik heb zelf ook FFXIV gekocht, ik ben een FF fan en was al lange tijd vastbesloten dit spel in huis te halen (zelfs na de beta gespeeld te hebben, iets teveel vertrouwen in SE blijkbaar...). Je kan toch onmogelijk stellen dat dit spel klaar was om uitgegeven te worden? Imo is het gewoon respectloos tov de community. De bugs zijn niet te tellen, de content is gewoon miniem (ja, end-game moeten we nog zien, maar als de lowlvl areas al zo zijn, dan vrees ik voor highlvl content, AoC had tenminste Tortage nog afgewerkt bij release...), de UI is gewoon ronduit irritant, lag, ... Op dit moment zie ik enkel mooie graphics en een inventief class en professions systeem als voordelen.
Ik kan begrijpen dat veel mensen hun hoop stellen op komende updates (hell, ik doe dat ook...) maar hier ff WoW gaan afbreken en FF XIV de hemel in prijzen is er lichtelijk over. En geloof het of niet, in WoW zit wel degelijk een verhaal. Niet zo uitgebreid als de FF verhalen, maar het is er wel. Blijf volgende keer gewoon bij het topic, of probeer je mening te staven met deftige argumenten.