Archief - [PC] FSX Addons

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stijnsarah18

Legacy Member
hallo iedereen

ik ben zelf ook een grote fsx fan

ik heb al wel wat addons kunnen kopen bij book & soft in Hasselt

nu wilde ik via deze weg eens vragen of jullie nog winkels kennen in België die veel fsx producten verkopen?
Of eventueel in het buitenland waar je al goede ervaringen mee had...

groeten

Eagle-Eye

Legacy Member
Simware Simulations (website) is een winkel in Drogenbos (ten zuiden van Brussel) die zich toespitst op simulators.
Nog niet in de fysieke winkel geweest, maar webwinkel heb ik goede ervaringen mee.

De Luchtvaart Hobby Shop (website) is een winkel in Aalsmeerderbrug (bij Schiphol-Oost, de luchthaven van Amsterdam) die zich enkel en alleen toespitst op luchtvaarthobby. Dit varieert van DVD's, games en hardware voor de simmers tot headsets, charts en logbooks voor de piloten.
Nog geen ervaringen met de webwinkel, maar de winkelruimte in Aalsmeerderbrug kan in elk geval beter. De winkel is wel vrij groot, maar kan ook veel ordelijker.
Algemeen is er een goeie structuur, maar in de onderdelen zelf is die jammer genoeg niet zomaar te vinden. Naast een 1:72 World War II modelvliegtuig kun je gemakkelijk een 1:48 B787 vinden bv.
Daardoor kan het dus wel eens gebeuren dat je vrij lang moet zoeken vooraleer je vindt waarvoor je eigenlijk kwam.

passero

Legacy Member
Ik meen me te herinneren dat er een andere topic bestond over addons... Aangezien ik die niet direct terug vind kunnen we het hier doen :)

Nu ik terug opnieuw wat FSX ga spelen ben ik ook eens gaan zoeken naar nieuwe addons. Ik zou heel graag een goeie weather/water addon hebben. Heb de deze gevonden:
simMarket: HIFI TECH - ACTIVE SKY 2012
simMarket: REX - REAL ENVIRONMENT XTREME + OVERDRIVE FOR FSX

De eerste is wat duurder maar wat is nu de beste... Iemand die deze gebruikt?

Wat ik ook raar vind is dat ze er nog niet echt gebruik gemaakt is van tablets... Wat ik super zou vinden is dat ik mijn tablet als FMC kan gebruiken in plaats van die on screen te tonen.
Zijn er eigenlijk goeie ipad /android apps die met FSX werken?

Een app met charts zou ook zalig zijn zodat ik mijn ipad als referentie kan gebruiken tijdens het vliegen.

Deze wil ik ook nog: http://secure.simmarket.com/virtavia-westlandsikorsky-sea-king-fsx.phtml
Seaking blijft toch iets speciaal he :)

Black

Legacy Member
Ik gebruik REX + overdrive, echt niet normaal hoe goed die wolken eruitzien, megarealistisch en zo HD als maar kan. Ik heb natuurlijk Active sky niet (vind het zonde om ze beiden te kopen natuurlijk), maar ik heb reviews zitten lezen en screenshots bekeken en vond Overdrive REX net dat tikkeltje beter

passero

Legacy Member
Ik heb ondertussen ook AirTrack voor Ipad gevonden. Is wel redelijk kostelijk (17 pond) maar wel goed. Ideaal als je niet alles op je scherm kan krijgen en geen 2de scherm hebt.

Heb dat nu eens geprobeerd met mijn vlucht met de Cessna 172 en het is eig wel grappig... Als ik op de ipad alles instel voor een ILS landing, toont hij de GS en LOC in de MFD terwijl mijn cessna dat totaal niet ondersteund :)
De app is duidelijk gemaakt voor grotere vliegtuigen. Wil niet zeggen dat het niet plezant is voor kleinere :)
Je kan er trouwens ook je nav console mee bedienen en als je auto pilot hebt kan je die daarmee ook regelen.

StNd

Legacy Member
Over Active Sky kan ik niets zeggen, nog nooit gebruikt.

Rex+Overdrive is zeer zeker aan te raden, al was het maar om de lucht en de wolken er beter te doen uitzien.
Minpuntje bij Rex: Real-world weather is enkel en alleen mogelijk als je ook een vliegroute ingeeft, Rex vult dan die route met het huidige weertype, en enkel die route. Ik heb wel de indruk dat FSX soms wat vasthangt wanneer Rex een nieuw 'weergebied' inlaadt.

Maar voor de rest: top-programma, elke cent waard.

Onlangs nog 2 add-ons gevonden en goedgekeurd:
EZDok - Camera van FSX vergeet je snel als je dit gebruikt
AccuFeel - cockpitview gaat op en neer bij oneffenheden, remmen hoor je nu, je hoort de wind langs je vliegtuig, duidelijk verschil tussen harde en zachte landing,....

wallydr

Legacy Member
Raar dat PMDG (PMDG Simulations) nog niet is vermeld.
Maken de meest realistische payware momenteel (747, 737NGX ed), is wel vrij duur maar zéker de moeite.

Mijn lijstje:
REX
GEX
UTX Europe/Africa
PMDG 737/747/J41/MD11
Captain Sim 767
FSLabs Concorde
Diamond DA-20
Ook vrij veel gedownloade Aerosoft airports.. Die zijn hun geld echt ni waard imo :s

Black

Legacy Member
Is idd vrij duur :p

Misschien dat iedereen even een lijstje geeft van de add-ons die je gebruikt (of toch de voornaamste of de beste).

Ikzelf speel met:

-REX overdrive (beter weer)
-Fs Passengers (brengt passagiers etc naar je vliegtuigen)
-Project Skai (creëert AI verkeer op de vliegvelden, tezamen met geparkeerde vliegtuigen aan de gates)
-Ground environment X (maakt betere omgevingen op de grond wat het iets realistischer maakt)
-Accufeel (onlangs nog maar genomen, zorgt ervoor dat je vliegtuig realistischer reageert bij het vliegen en landingen en creëert beter geluid van de wind, banden, remmen, alles)
-nog een paar pay en freeware vliegtuigen (vooral freeware dan eigenlijk)

StNd

Legacy Member
Zo ongeveer hetzelfde als Black hier :

REX + Overdrive
GEX
UTX Europe
FSPassengersX
EZDok - echt het beste dat mijn FSX is overkomen
Accufeel

Qua kisten:
PMDG 737NGX 800-900
Captain Sim C-130
wat freeware

Ik zoek wel nog een payware GA vliegtuigje, maar kan niet kiezen precies. Geen idee of ik voor een Cessna zou gaan, of iets verder kijken. Tips zijn welkom.

Als ik da lijstje bekijk dan heeft FSX me al wat gekost eigenlijk :) Gelukkig is dat over de jaren heen en voel je dat zo niet dan.

passero

Legacy Member
Ik heb ook al een heel lijstje... De meeste zijn al enkele jaren oud :)

Active Sky 2012 voor het weer
FS Passenger
FSX Vector europe voor VFR
FS Commander voor mijn FP's

Van vliegtuigen:
Carenado 172
Carenado CT210M => Zaligste cessna waar ik al mee gevlogen heb
Wilco Cessna Citation X => luxe jet, gigantisch snel en leuk voor lange vluchten
Wilco Airbus Series 1 en 2

Als ik het nu zo bekijk merk ik dat die wilco airbus niet zo realistisch zijn als PMDG 737 dus ik denk eraan om de PMDG 737 NGX aan te schaffen.

Ik had ook nog dreamfactory EBBR voor FS9 maar die is niet compatobel met FSX... Jammer want die was gigantisch knap...

passero

Legacy Member
Mijne PMDG 737 NGX is toegekomen. Zalige handleiding die erbij zit trouwens. Vlucht van Gatwick naar Rotterdam met alle nodige screenshots.
Waarom moet ik nu vanavond company meeting hebben waarbij het verwacht wordt dat ge nog ene mee gaat drinken na de meeting...

Black

Legacy Member
passero zei:
Mijne PMDG 737 NGX is toegekomen. Zalige handleiding die erbij zit trouwens. Vlucht van Gatwick naar Rotterdam met alle nodige screenshots.
Waarom moet ik nu vanavond company meeting hebben waarbij het verwacht wordt dat ge nog ene mee gaat drinken na de meeting...

:D proficiat, herken het gevoel. Ge zult duidelijk fysiek aanwezig zijn, maar in uw hoofd al aan het vliegen met uw 737 van EBBR

passero

Legacy Member
Kga eerst die tutorial vlucht doen van EGKK naar EHAM :)
Heb ondertussen al enkele reviews gelezen en het is precies wel een zalig toestel.

Black

Legacy Member
Snel geleveld dan met FSP ?

Ik nog steeds met double turboprop aan het vliegen...

passero

Legacy Member
Net een coole site gevonden voor als ge meer wilt weten over de 737: The Boeing 737 Technical Site
Is niet gericht op FS maar op de echte 737 en aangezien PMDG zegt dat hun product zeer dicht bij het echte zit en ze de echte boeing manual als referentie gebruiken, vermoed ik dat we daar toch een schat aan info gaan vinden :)

Punksjot

Legacy Member
Het nadeel nu dat je de NGX hebt, is dat je met geen ander vliegtuig meer gaat/wilt vliegen :p

passero

Legacy Member
Das een feit... Die is zo gedetaileerd dat het niet normaal is en alles is zo high res :)

Nuja, ik vind dat de kleinere vliegtuigjes gelijk de C172 van carenado ook wel zo goed zijn hoor. Maar das dan weer een andere klasse en kan je moeilijk vergelijken :)

Stuffke

Legacy Member
Ja kheb hier wa voor bij de PMDG 737NGX. Heb mijn beide computers geformateerd (twerd eens tijd, en voor optimale werking fsx). Nu alles geinstaleerd te hebben, begin terug mijn addons te instaleren. Te beginnen met de pmdg 737NGX De base Package gaat er vlotjes door, maar als ik het addon package instaleer krijg ik de volgende melding: Unable to locate fsx.exe. Heb al alles geprobeerd reg. repairing tools en alles niets werkt. Iemand die hier een oplossing zou voor kunnen vinden?
Ik draai windows Vista 32bit
FSX pad is C: Flight Simulator/FSX
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan