Archief - Outerra: Demo beschikbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eagle-Eye

Legacy Member
Hey,

Vandaag deze software ontdekt, en moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik serieus onder de indruk ben. Het spel heeft onlangs een demo van hun alfa-versie beschikbaar gesteld op hun forum, die je gratis kunt downloaden. Als je interesse hebt, kun je de alfa ook kopen voor $15. Hiermee heb je dan automatisch toegang tot de verdere updates, inclusief de final release. Wel wordt er van je verwacht om dan ook wat tester te zijn en dat je bug reports instuurt wanneer je er tegenkomt. Geen verplichting, maar zo kun je het natuurlijk alleen maar beter maken. ;)

Voor zover ik het voorlopig begrijp, na een klein kwartiertje browsen, is dat Outerra op dit moment van plan is enkel de basis van het spel te geven. Een volledige wereld, met alle elevation en terrain beschikbaar maar verder amper iets dat human-generated is. De rest (addons) zou dan door de community gemaakt (kunnen) worden.


Enkele filmpjes:

Ocean rendering
[youtube]s3ou65tURHw[/youtube]


AH-64 Apache flight:
[youtube]FwtKHbl0pjs[/youtube]

Himalaya Trip:
[youtube]gf8YQ9WSdiw[/youtube]



Alle fimpjes en screenshots kunnen in de gallery gevonden op de Outerra-website.

Grts,

Eagle-Eye

Legacy Member
epsilon zei:
Een alpha kopen, dat is nieuw :p
Heb ik inderdaad ook nog nooit gehoord, maar vind het wel een leuk idee. Uiteindelijk betaal je wel voor het spel, maar krijg je wel een korting van ±50% (volgens de site) door je vertrouwen en eventuele melden van bugs...

Ik veronderstel dat het is omdat het een kleiner bedrijf is, en ze het geld nu kunnen gebruiken om hun productieproces te ondersteunen. Een beetje hetzelfde concept als wat Iron Sky gebruikte. Die film is ook mogelijk gemaakt door giften van mensen die vertrouwen hadden in het project. Heb daarstraks even snel geprobeerd en uit wat ik er tot nu van gezien heb, zou ik het eigenlijk jammer vinden als deze engine "verloren" gaat...

In tegenstelling tot MS FS, wordt de hele wereld eigenlijk in lagen gerendered. Vlieg je aan Mach .85 op FL300+, zal de resolutie veel lager liggen dan wanneer je door de bossen, op de bergen of over het strand wandelt/rijdt.

Abeath

Legacy Member
Nice! Deze check ik!

Een Alpha kopen doet men tegenwoordig wel meer... Space Pirates And Zombies werktte onder hetzelfde concept inderdaad.

DeadBull

Legacy Member
epsilon zei:
Een alpha kopen, dat is nieuw :p
Herinner je fighter-ops ?
Daar moest je al betalen om meer previews te kunnen zien :x

Micro-payments zijn in ieder geval de toekomst van de sim markt.

On-topic: ziet er wel al veelbelovend uit, ideaal voor wat bush flying :D

Reggaesmurf

Legacy Member
Bedankt voor de tip EE, downloading...

Edit: Heeft al iemand van hier de alfa gekocht? En is de wereld nu reeds 'online'? Ik bedoel; zie je reeds wegen e.d. die aangelegd werden door anderen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan