Archief - Nfsu raar probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Telkes als ik rijd gaat nfsu zo ff traag, dan plotseling zeer snel... Dit doet hij meerdere keren in een race.

Weet iemand aan wat dit ligt en hoe ik het kan verhelpen want het is vrij vervelend...??? :)

spec
amd athlon 64 3400+$
1024 mb ddr
ati radeon 9800XT

gizmo666

Legacy Member
ik heb dat ook soms (pc versie) en ik sluit het spel dan af en ik wacht effe en dan terug opstarten en dan is het terug normaal. bij mij toch

Kahless

Legacy Member
Ik heb dit af en toe online. Dit is te wijten aan lag van diegene die het spel host.

FoRCe

Legacy Member
install cat 4.8 of 4.9 + sluit wa achtergrond programmas af zodat nfsu zoveel mogelijk cpu load krijgt

Ik had die vertragingen ook, maar dat was vroeger, met cat 3.7

Witte

Legacy Member
Kdenk ook dat het aan de Vid drivers gaat liggen hoor. Zoals Force zegt, laatste nieuwe drivers installeren van ATI. Of je resolutie staat mss te hoog ingesteld zodat je kaart niet goed meer kan volgen (alhoewel dat ik dat wel betwijfel met nen 9800XT).

nazaar

Legacy Member
of zet vsync aan (of af , in ieder geval het tegenovergestelde van op wat het nu staat :p )

yannick

Legacy Member
ik heb de 4.9 drivers. Maar dit gebeurt vooral als ik door water rijdt en als ik lichten heel dicht benader (dat laatste weet ik niet zeker, maar van dat water ben ik zeker).

Ik zou het raar vinden dat mijn systeem moeite zou hebben op 1024*768 en alles op highest.
Maar ik zal vsync eens proberen, iemand nog een idee??? Want het is echt wel vervelend dat ge constant trager en sneller gaat...

Witte

Legacy Member
Lol die vertragingen met da water heb ik ook met mijne Ti4200, en kgeloof nen maat van mijn met zijne R9500 Pro ook. Geen gedacht van wat die zouden kunnen zijn. Da water zijn namelijk DX9 effecten geloof ik, maja je kaart is volledig DX9, dusja...

deleenheir

Legacy Member
kheb hetzelfde probleem met mijn systeemke:

Athlon xp 2000 @ 1914 Mhz
512Mb DDR PC3200
80 gig 7200rpm
MSI FX 5200

FoRCe

Legacy Member
deleenheir, oorzaak is die fx5200 eh

Als ge wilt gamen, koop dan een gfx card om te gamen ipv zo'n onding.

Witte

Legacy Member
Die FX5200 is ook een Direct X9 kaart, ma de FX5 reeks van nVidia staat ervoor bekend om z'n slechte hardwarematige implementatie van DX9, en dat de FX5 reeks daarom altijd minder presteerden als de overeenkomstige kaarten van ATI. Daarbij komt dat die FX5200 nog eens heel weinig rekenkracht heeft waardoor deze kaart echt wel uit de boot valt qua gaming. Zelf men Ti4200 presteert beter, maar het zou wel "iets" kunnen schelen als je die FX5200 enkel met DX8 laat spelen dan met DX9.

DIE grafische kaart is veel te zwak dus, ma wat is er dan zo mis mee die andere kaarten die dat spel wel vloeiend moeten draaien (9800XT!). Vsync, test het eens, en laat het ons weten ofdat het wat uit maakt bij jouw probleem.

yannick

Legacy Member
Het maakt een heel klein beetje uit, maar telkens als ik door water rijd of tegen de kant kom (allemaal dx9 effecten). Gaat hij weer ff trager. Maar tijdens het racen is het niet meer als ik vsync aanzet.
Dit is wrs zo een probleem dat niet op te lossen valt :).

Allesinds al bedankt voor de hulp!!

Ether

Legacy Member
@ wittekakker: Zou mij toch maar verbazen, want zelfs me mijn geforce 2 mx ging da spel vlot... Daarom nie op het hoogste detail, zeker nie, mo et draaide wel vlot op medium dachtek, dus ja...

yannick

Legacy Member
ik heb het dus gevonden. Het gebeurt alleen als ik AA en AF vrij hoog zet (als ik 2* aa en 8*af zet is het veel minder).

Maa toch, kzou denken dat mijn pc da perfect zou kunnen draaien zelfs met aa en af aan, och ja. Kweet nu aan wa het ligt.

Bedankt allemaal :)!!

Witte

Legacy Member
Ah lol, tis omdat da nooit aanzet met mijne Ti 4200 dak daar nie op gepijst heb :doh:

@ wittekakker: Zou mij toch maar verbazen, want zelfs me mijn geforce 2 mx ging da spel vlot... Daarom nie op het hoogste detail, zeker nie, mo et draaide wel vlot op medium dachtek, dus ja...
Kheb niet gezegt dat er niet mee gegamed kan worden é, ma tis alleszinds geen kaart voor echte gamers. Daar ligt men 'pointe'.

presser

Legacy Member
Ik had dat ook vroeger. Laatste patch en catalyst 4.8 en het was opgelost.

citrofenwick

Legacy Member
Ik heb hier ook (nog) een 5200 zitten
Hangt daar een fanneke onder en ge kunt die al goe oc'en
+- 30 % winst in 3dmark 2003

en nfsu gaat wel goe :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan