Archief - Must Have Wii Games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KnightOfCydonia

Legacy Member
Ik ben dus van plan op het einde van dit semester een Wii te kopen, voornamelijk omwille van The Legend of Zelda: Skyward Sword. Natuurlijk is één game een beetje weinig om een console te verantwoorden, dus vroeg ik me af wat de andere must haves zijn op de Wii.

Ik dacht aan:
* Mario Kart Wii: tenzij er een LoZ Wii bundel komt, zit Mario Kart Wii wrs bij de Wii tegenwoordig, spreekt me eerlijk gezegd meer aan dan Wii Sports.
* Super Mario Galaxy 1 of 2: 2 heeft de betere reviews en Yoshi, 1 is wel goedkoper en ook de eerste in de serie, nodig om het vervolg te kunnen "volgen" qua verhaal?
* Super Smash Bros Brawl: misschien wel beter even wachten tot ik de andere Mario games achter de rug heb.
* Metroid Prime 3: Corruption, kwestie van de trilogie te vervolledigen.

Voor de rest heb ik de Wii games niet echt meer gevolgd, mijn aankoop van Nintendo Hardware volgt eerder de release van Legend of Zelda games, en tegen dan zijn er meestal ook meer player's choice titels dan er nu blijken te zijn.

ShadowJoker

Legacy Member
Zou je dan niet beter wachten op de opvolger genaamd WiiU, eerlijk gezegd? Die kan ook Wii-games afspelen.

Want als je nu vindt dat er niet genoeg titels zijn, er gaan geen tiental(len) games meer bijkomen na Zelda: Skyward Sword.

Bully007

Legacy Member
Xenoblade Chronicles: Echt ne must have. Je begint het te spelen en verplicht jezelf om het minstens 5 uur te spelen. Het is maar dat het in begin nogal wat moeilijk en overweldigend is, dat er denk vele het na een half uur afzetten wegens 'stom'. Pas na enkele uren als je alles door hebt, dan pas is dit spel puur genieten. Niet beter dan een Zelda Game maar het komt aardig in de buurt en een ideale tijdsdoder tot 18 november.

DesorteD

Legacy Member
Ik zie niet in hoe ge xenoblade chronicles kunt vergelijken met Zelda. Twee totaal verschillende games.


Andere aanraders:
No More Heroes 1/2

RipTor

Legacy Member
Metroid Other M vind ik persoonlijk machtig. Maar de meningen daarover zijn nogal verdeeld.
Donkey Kong Country Returns
Resident Evil 4
Punch Out
Little king story
Okami

Dr_Pill

Legacy Member
Goldeneye
Monster Hunter Tri
Kirby Epic Yarn
Paper Mario Wii
New Super Mario Bros
Kijk gewoon op gamespot en rangschik daar alle Wii-games op score.

Geeft een goed beeld.

CHTboy

Legacy Member
Conduct
Zelda reeks
Xenoblade
Paper Mario
Super Mario Galaxy
Super Smash Bros Brawl
Zack & Wiki Quest for Barbaros Treasure
Metroid Prime Trilogy
Animal Crossing Let 's go th the City
New Super Mario Bors
Red Steel reeks
.....

ShadowJoker

Legacy Member
No offence, maar valt het op dat de poster van het originele bericht al bijna 2 weken niet meer hier heeft gereageerd? :p

KnightOfCydonia

Legacy Member
Wel, zoals ik zei in de eerste post, einde van het semester, nu: veel te druk om te gaan gamen, en de verleiding van een speelbaar onuitgespeeld Zelda game zou véél te groot zijn, zeker met een hoop deadlines in november.

Voorlopig is het lijstje redelijk beperkt gebleven:
Must-Haves voor mij:
Legend of Zelda Skyward Sword
Super Mario Galaxy 2
Super Smash Bros Brawl
Metroid Prime 3

Het overwegen waard:
Super Mario Kart Wii
Metroid Other M
Xenoblade Chronicles
No More Heroes

Eerlijk gezegd stelt de Wii games bibliotheek toch wat teleur voor zo'n goed verkopende console te zijn geweest, in vergelijking met zowel de Gamecube als de Nintendo DS (consoles die ik beide wel bezit).

Maar toch allemaal bedankt voor al het advies. :P

@Dark_Mewtwo het advies om te wachten op een WiiU spreekt me niet meteen aan, ik ga gewoon proberen om een goedkope Wii vast te krijgen, e.v. tweedehands. De limited edition van Skyward Sword heb ik alvast gereserveerd.

Dr_Pill

Legacy Member
Eerlijk gezegd stelt de Wii games bibliotheek toch wat teleur voor zo'n goed verkopende console te zijn geweest, in vergelijking met zowel de Gamecube als de Nintendo DS (consoles die ik beide wel bezit).
Dat komt omdat er echt veel teveel games zijn voor de "klein" mannen.En dat het moeilijker is om te porten naar Wii dan tussen PS3,Xbox360 en PC onderling.

En aangezien die WiiU een systeem vergelijkbaar met Xbox360 zal zijn,zal dit niet veranderen.Nintendo moet het gewoon hebben van MArio&co en marketing,véél marketing :)

souldoubt

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Eerlijk gezegd stelt de Wii games bibliotheek toch wat teleur voor zo'n goed verkopende console te zijn geweest, in vergelijking met zowel de Gamecube als de Nintendo DS (consoles die ik beide wel bezit).

Ik heb geen klagen, al de titels die al in dit topic zijn aangehaald zijn het spelen meer dan waard, net als deze:

Muramasa: The Demon Blade
House Of The Dead: Overkill
Wario Land: The Shake Dimension
Sin & Punishment: Successor Of The Skies
Resident Evil: Darkside Chronicles
Resident Evil: Umbrella Chronicles
Prince Of Persia: The Forgotten Sands (wat een compleet andere game is dan de PS3 en Xbox 360 games)
Madworld
Goldeneye 007
Dead Space Extraction

Nog een voordeel is dat de meeste games die in dit topic vermeld zijn al te vinden zijn voor minder dan €15, een heel deel zelfs onder de €10 :niceone:

sike2 zei:
lost in shadow

A Shadow's Tale in Europa, maar inderdaad zeer aan te raden!

blazingsvbiker

Legacy Member
CHTboy zei:
Conduct
Zelda reeks
Xenoblade
Paper Mario
Super Mario Galaxy
Super Smash Bros Brawl
Zack & Wiki Quest for Barbaros Treasure
Metroid Prime Trilogy
Animal Crossing Let 's go th the City
New Super Mario Bors
Red Steel reeks
.....

idd toch wel de betere al vind ik monkey ball ook de max

killblok

Legacy Member
het meeste is hier al opgesomd, wat er mi nog ontbreekt is De Blob (2)

souldoubt

Legacy Member
Iedereen deed zo wild over De Blob (de eerste), maar ik begrijp de hype niet... ik vind er helemaal niks aan, is die tweede meer van hetzelfde of is die écht tof?

sayvegin

Legacy Member
souldoubt zei:
Iedereen deed zo wild over De Blob (de eerste), maar ik begrijp de hype niet... ik vind er helemaal niks aan, is die tweede meer van hetzelfde of is die écht tof?

De 1e was ik nogal snel beu, maar toen ik de PS3 versie van deBlob 2 een paar weken geleden zag staan voor 10 euro heb ik die toch gekocht.
Er zit wat meer variatie in door de stukken 2D platforming, voor de rest blijft het concept bijna volledig hetzelfde.
Ik vind de 2e qua graphics en besturing wel een heel stuk beter, maar ik heb geen idee of dit voor de Wii versie ook zo is. De besturing bij de 1e waarbij je moest schudden met de wii mote om te springen vond ik zeer onhandig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan