Exasephiroth
Legacy Member
Yo,
Omdat ik continu hoor & lees van mensen die CE/LE/SE/'X'E -editions harvesten & ervan overtuigd zijn dat die later veel meer waard/rare zullen zijn, dacht ik van hier even over te discussiëren. Het is niet puur retro related maar als je weet dat de oorsprong van deze 'investering' deels gebaseerd wordt op de zeldzaamheid/waarde van retrogames- collectors editions denk ik dat het hier wel mag staan. If not --> deleten deze handel.
Mijn standpunt:
Deze tijd worden er van ieder spel 17 limited/collectors/special -editions uitgebracht & ik ben er echt van overtuigd dat die later niet veel meer waard zullen zijn dan de gewone versies. Gewoon omdat ze maar heel vaag limited zijn, net door de grote oplage.
Iedereen ziet & vergelijkt de special editions van nu met de special editions die je hebt van pakweg SNES/GC/retro; maar die zijn letterlijk 1000 keer gelimiteerder.
Sure een sealed Zelda/Mario CE of dergelijke zal later wel iets meer waard zijn, maar voor de rest denk ik dat de bedrijven deze poging tot investering gewoon heel mooi uitspelen & dat er veel mensen inlopen...
Omdat ik continu hoor & lees van mensen die CE/LE/SE/'X'E -editions harvesten & ervan overtuigd zijn dat die later veel meer waard/rare zullen zijn, dacht ik van hier even over te discussiëren. Het is niet puur retro related maar als je weet dat de oorsprong van deze 'investering' deels gebaseerd wordt op de zeldzaamheid/waarde van retrogames- collectors editions denk ik dat het hier wel mag staan. If not --> deleten deze handel.
Mijn standpunt:
Deze tijd worden er van ieder spel 17 limited/collectors/special -editions uitgebracht & ik ben er echt van overtuigd dat die later niet veel meer waard zullen zijn dan de gewone versies. Gewoon omdat ze maar heel vaag limited zijn, net door de grote oplage.
Iedereen ziet & vergelijkt de special editions van nu met de special editions die je hebt van pakweg SNES/GC/retro; maar die zijn letterlijk 1000 keer gelimiteerder.
Sure een sealed Zelda/Mario CE of dergelijke zal later wel iets meer waard zijn, maar voor de rest denk ik dat de bedrijven deze poging tot investering gewoon heel mooi uitspelen & dat er veel mensen inlopen...

Het komt waarschijnlijk de waarde van LE's niet te goede, maar eerlijk gezegd ben ik niet bezig met de waarde van de games die ik in mijn bezit heb. Het gaat erom dat ik er plezier aan beleef.
. en op de tweede plaats omdat ge er dikwijls in de community nog iets goeds kunt mee doen > louter informatieve bewijzen met fotos dat een bepaalde versie van een spel wel degelijk bestaat. dit helpt ook anderen weer met hun verzameling.