Archief - Min desired framerate?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xBoredx

Legacy Member
Wat is framerate eigenlijk?
bij mij staat het op min 28, mag ik dit hoger zetten?

Is er een manier om wanneer ut opstart samen een andere bewerking mee uit te voeren? Ook om bv je quit-bind te laten werken in het menuscherm?


Alvast bedankt

tha_rippa1be

Legacy Member
framerate is de verversingssnelheid van de beeldjes. het is aangeraden om minstens 30 fps te hebben, dan ervaart het oog dat als een vloeiend beeld. maar is natuurlijk beter ;)

2de vraag begrijp ik ni goe. waarom zoud ge een 2de ding willen opstarten tegelijk met ut?

Tyfius

Legacy Member
erm,
- die min desired framrate moogde afblijven, da probeert er gewoon voor te zorgen da uw frames nooit onder de 28 gaan droppen, maar da werkt ni volledig (don't count on it online). Ge regelt uw frames best via uw settings van uw gebruikte rederer in uw ut.ini

- is da zo moeilijk ook ff op esc te drukken ? mijn quit bind staat bf op '²', dus das maar esc ², ff vinger laten droppen..., want het is bij mijn weten niet mogelijk.

F1r3

Legacy Member
'tduurt toch de volle 0.5 sec om op console te drukken en quit te typen he ;p

xBoredx

Legacy Member
Het is eigenlijk de bedoeling om onmiddellijk als ut opstart (set shockrifle firesound sound'') uit te voeren zodat ik dat niet telkens opnieuw hoef in te typen omdat die bind ook niet werkt als je al connected bent met een server.
Als het niet gaat, dan gaat het niet natuurlijk maar mss wist iemand het wel.

Waar zie je eigenlijk je framerate want iedereen is er altijd over bezig 'ik heb te weinig fps' (frames per second, toch?)

Bramboogie

Legacy Member
vanaf 25 tot 30 fps ervaart ge iets als een bewegnd beeld... maar ge zult het niet echt als vloeiend ervaren (tenzij ge een traag scherm hebt mss, dan edde ongewild een motion blur)
50 à 60 fps en meer geeft echter wel een vloeiend beeld

als je een film bekijkt lijkt iets vloeiend bewegen ook al gaat dit aan 24 tot 30 fps... de reden hiervoor is als je foto's neemt van bewegende objecten, je eigenlijk een foto neemt over een periode van een bv 1/35 van een seconde... en dan heb je dus een beweging, een motion blur...
je kan mss denken dat dit een ongewenst effect is... het geeft echter een realistischer beeld

computer generated imagary moet dan extra motion blur toevoegen om realistisch te bewegen aan 25-30 fps

maar ff ter info :baard:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan