Archief - Max 20 fps in Quake 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sigyn

Legacy Member
Hey overgebleven - en ge hebt groot gelijk - Q2-volk!

Heb probleempje: terug q2 geïnstalleerd, maar blijkbaar haal ik niet meer dan 20 fps wat heel lastig is.

Systeem:
Athlon XP2600+
ATI Radeon 9600PRO
Win XP SP1
Alle laatste drivers geïnstalleerd

Alles al geprobeerd! Help meeeee!

Light

Legacy Member
Sigyn zei:
Hey overgebleven - en ge hebt groot gelijk - Q2-volk!

Heb probleempje: terug q2 geïnstalleerd, maar blijkbaar haal ik niet meer dan 20 fps wat heel lastig is.

Systeem:
Athlon XP2600+
ATI Radeon 9600PRO
Win XP SP1
Alle laatste drivers geïnstalleerd

Alles al geprobeerd! Help meeeee!
raar
vsync af?
laatste catalyst drivers?

Sigyn

Legacy Member
1280x? kan toch geen probleem zijn he. Voor de rest al de dingen gedaan die jullie gezegd hebben.

Light

Legacy Member
Sigyn zei:
1280x? kan toch geen probleem zijn he. Voor de rest al de dingen gedaan die jullie gezegd hebben.
geen refresh locker op de achtergrond?
is het constant 20 of drops? tot 20 of lager?

Sigyn

Legacy Member
Schommelt tussen de 10 en de 22 fps ofzo. Redelijk schandalig laag dus.

SpLaTbOY

Legacy Member
cfg maken ( autoexec.cfg ) en daarin zetten
set cl_maxfps 90 - 120
--------------------------

vsync afleggen
mss refreshlock gebruiken


Mvg ;-)

Sigyn

Legacy Member
Ik denk ook ondertussen te weten dat het idd aan de vsync ligt. Het rare is dat je die normaal in het ATI Control Center kan afzetten, maar bij mij vind ik die optie dus niet terug.

Kaart: ATI Radeon 9600PRO

Help?

Jadzia

Legacy Member
Vsync zou u normaal gezien 60 fps op zijn minst moeten opleveren. Ik ken geen enkele resolutie/refresh combinatie van maar 20Hz. Je moet eens controleren of dit in andere games ook zo is. Indien wel is er misschien iets van koelig kapot, indien niet zou ik voorstellen om Quake2 config nog eens af te vegen en van nul te beginnen :) Anders geen idee... drivers ofzo?

Jad.

Superteddy

Legacy Member
Dit is een probleem dat zich alleen voordoet bij de nieuwere Ati drivers naar mijn weten. Het enige wat je kan doen is de resolutie terugzetten naar 640x480 of 800x600. Dan zou het wel perfect vloeiend moeten draaien normaal gezien.

Laat mij aub weten of dit helpt.

Pur

Legacy Member
ik heb zelfde kaart als u, Sigyn, en 'k heb in q2 op 800*600 in opengl een 600 fps, dus d'r is wel iets aardig fout bij u ;)

d4vid

Legacy Member
ik had ong dezelfde probleem
ik heb ook nen radeon , en ik wouw een nieuwere versie van driver downen
twas er evesnel af als dattet erop zat
men fps van quake haalde slecht 40 fps
kem nu dus nogsteeds die ouwe driver installed van die site en moet niets anders hebbe
dus kweeni of da iets helpt :unsure:

vinnycentral

Legacy Member
ik had ongeveer een ander probleem
en daarom zwijg ik erover
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan