Archief - Mass Effect RPG

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TEISSEIR

Legacy Member
Ik heb net Mass Effect 1 uitgespeeld maar ik was niet echt onder de indruk.

Het zou een action RPG zijn maar van RPG heb ik weinig gemerkt. Ik had nooit het idee dat mijn keuzes er nu echt toe deden. Kan wel zijn dat de gevolgen er waren maar ik heb er weinig van gemerkt.

Het verhaal was wel leuk verteld maar het actiegedeelte was mijns inziens echt niet goed: houterig en ik had nooit de indruk mijn vijanden te raken. AI is het slechtste sinds lang, de Mako, bugs, ...

Weinig impactgevoel bij RPG is op zich geen probleem maar dan wil ik wel een echte RPG.

Enfin, zware teleurstelling. Ik ga nu den 2 proberen.

Is er iets dat ik mis? Is den 2 beter dan den 1?

Lorvet

Legacy Member
Het is minder RPG dan een Dragon Age als je dat bedoelt. Maar je keuzes er niet toe doen? je beslist meer dan herhaaldelijk over leven en dood. Je keuzes zullen er zeker toe doen in de komende 2 spellen. Het einde van ME 3 moet je wel even apart beschouwen (voorlopig). Je had je wel wat beter kunnen informeren; ME I is 6 jaar oud als ik mij niet vergis, logisch dat de AI en de actie houterig is i.v.m. een CoD :ironic: ME2 is vele malen beter, maar dat had elke deftige gamingsite jou kunnen vertellen.

Conradus

Legacy Member
Tbh vond ik ME2 in het begin minder dan ME1. Die eerste had echt nog wel wat voordelen, maar het verhaal en de personages uit 2 zijn gewoon zo episch.

TEISSEIR

Legacy Member
Ok, ik heb mij waarschijnlijk laten leiden door enorm goeie fantasy RPG's. Misschien is het mijn ding niet.

6 jaar oud? Er staat 2008 in de credits, enfin oud dus.

Ik vergelijk dit niet met CoD hoor. Maar voor mij is het noch vis noch vlees. Slechte shooter, slechte RPG = geen spel om over naar huis te schrijven.


Dank u voor de reactie maar ga den 2 toch niet spelen denk ik. Case closed

Vimes

Legacy Member
TEISSEIR zei:
Enfin, zware teleurstelling. Ik ga nu den 2 proberen.

ME is niks voor jou dan, niet iedereen kan dezelfde games leuk vinden.

En gelukkig maar.

zaj

Legacy Member
TEISSEIR zei:
Ok, ik heb mij waarschijnlijk laten leiden door enorm goeie fantasy RPG's. Misschien is het mijn ding niet.

6 jaar oud? Er staat 2008 in de credits, enfin oud dus.

Ik vergelijk dit niet met CoD hoor. Maar voor mij is het noch vis noch vlees. Slechte shooter, slechte RPG = geen spel om over naar huis te schrijven.


Dank u voor de reactie maar ga den 2 toch niet spelen denk ik. Case closed

de 2 is wel veeeeeeeel beter afgewerkt gedetaileerder. geen domme lege planeten. elke plaats is tot in het detail afgewerkt.

Chordata

Legacy Member
zaj zei:
de 2 is wel veeeeeeeel beter afgewerkt gedetaileerder. geen domme lege planeten. elke plaats is tot in het detail afgewerkt.

Neen, bij 2 heb je domme lege planeten waar je probes op afvuurt. Enorme voortgang daar. :ironic:

De Mako was 100x beter dan dat abominabele planetscanning.

Archangelus

Legacy Member
De Mass Effect reeks is inderdaad een vrij "light" RPG, maar al bij al toch een goede serie.

Je keuzes doen er wel degelijk toe, al is het niet altijd onmiddellijk duidelijk in die eerste game. Bijvoorbeeld wat je gedaan hebt met Wrex of de Rachni queen gaat nog 2 games verder invloed hebben.

Nummer 2 speelt een pak minder houterig en is qua verhaal zeker gelijkwaardig aan de eerste.

Fredvdp

Legacy Member
Archangelus zei:
Je keuzes doen er wel degelijk toe, al is het niet altijd onmiddellijk duidelijk in die eerste game. Bijvoorbeeld wat je gedaan hebt met Wrex of de Rachni queen gaat nog 2 games verder invloed hebben.

Ik was onder de indruk dat de keuze rond de rachni queen heel weinig invloed heeft. De status van Wrex (dood of levend) heeft echter wel een grote invloed en kan zelfs
bepalen of een bepaald hoofdpersonage leeft of sterft.

TEISSEIR

Legacy Member
Bedankt iedereen voor de reactie. Ik snap de hype gewoon niet. Den 2 is inderdaad nog minder RPG.

Als ik een 3rd person shooter wil spelen, zal ik wel op Max Payne 3 wachten.

Wel een heel mooie vertelstijl die Mass Effect reeks ;-)

Archangelus

Legacy Member
TEISSEIR zei:
Wel een heel mooie vertelstijl die Mass Effect reeks ;-)

Dit.
Mass Effect speel je omdat het een goed verhaal is met een heel filmische enscenering. Het feit dat er amper RPG elementen inzitten is voor puristen, het blijft een goede gamereeks.

SupradynE

Legacy Member
Mass effect 1 blijft een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld: het verhaal vond ik fantastisch, de inleving, de filmische scenes... nog niet veel gehad dat ik echt elke keer wou verderspelen en het spel dan ook daadwerkelijk wou uitspelen, wat ik eigenlijk niet zo vaak heb omdat ik spellen rap beu ben ;).

Mass effect 2 had je veel meer personages ed, de omgevingen waren idd goed afgewerkt maar toch vond ik het verhaal minder. Niet tegenstaande ik ook deze heb uitgespeeld :)

In totaal zo'n 72 uur aangezeten.

Mass effect 3 nog niet aan begonnen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan