Archief - Marshall beach: Costum map

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tsjernobyl

Legacy Member
Na wat stuntmaps vond ik het toch eens tijd om terug een serieuse map te maken.

De map heet Marshall beach (naam kan nog veranderen). Het speelt zich af in de Pacific. Je hebt de aanvallende japanezen vanop hun boten zoals in Wake.
De geallierden beschikken over 4 spawnpoint waaronder 1 klein airfield met 2 vliegers, ook hebben ze 2 Sherman tanks.

Omdat je map toch van een behoorlijke qualiteit moet zijn voorleer ze geaccepteert wordt in servers e.d. , laat ik ze even testen door de tn community.

Omdat je de teamplay moeilijk kan testen zonder 20 man , laat ik jullie gewoon gokken. Denk je dat de teamplay goed zit , ja?, nee? waarom? "die boom staat toch lelijk in de weg", "daar mag wel een tankje staan" . Zwevende objecten... weet het me te zeggeb (het zou me verbazen)

Omdat ik dit resultaat moet afwachten, zijn er nog enkel dingen niet af. De shaduws bijvoorbeeld. die moeten gerenderd worden. dat is voor het allerlaatst. De boten zullen groen uistlagen, maar dat wordt verholpen na het renderen van lightmaps. --> ook voor later. in het water zie je soms witte vlekken --> i'm on it (als iemand weet hoe het te verhelpen ??? thx alot)

omdat ik een beetje sukkel met .dss heb ik geen thumbnail in je menu (het is die van guadalcanel). je map ingame heeft nog geen rooster om positie te bapalen. (die lijkt dan wat leeg)

Voor de rest moet de map bijna af zijn. De textures zijn gedaan met Photoshop. Objecten geplaats met battlecraft. Een costom colerpallet, aangepaste materialmap zijn van de partij. uiterraart hebben de valggen waarden. (maar wat ik nu vertel is aleen voor de mappers. :) )


De map is 9.8MB zwaar.
Om ze te spelen unzip je ze in uw "....battlefield1942/mods/bf1942/Archives/bf1942/levels" Folder

screens zijn te hier te bewonderen:
http://users.pandora.be/assistonline.bvba1/screens/


>>>>> DOWNLOAD <<<<<


Tsjernobyl :)

oberon_sedai

Legacy Member
Ik weet dat je goed bedoelt, maar ervaring zegt me, dat je beter een afgewerkt produkt voorsteld, en dat dan verbeterd. Anders ga je er konstant moeten op wijzen dat het gene ze niet goed vinden, ook nog niet af is. (en geloof me, hetgeen het meeste opvalt, zullen ook het meeste vernoemen)

Tsjernobyl

Legacy Member
oberon_sedai zei:
Ik weet dat je goed bedoelt, maar ervaring zegt me, dat je beter een afgewerkt produkt voorsteld, en dat dan verbeterd. Anders ga je er konstant moeten op wijzen dat het gene ze niet goed vinden, ook nog niet af is. (en geloof me, hetgeen het meeste opvalt, zullen ook het meeste vernoemen)

Ja idd, vroeger was ik ook zo van mening. Ik heb ik het ook nog eens gepost. Maar nu ben ik toch al een paar maps later...

Als je een afgewerkt product geeft verwacht men dat het ook afgewerkt is. als het dan niet snor zit heb je heel veel meer werk. zoals die shadows. Het is ook alleen maar hier dat ik dit post. Nergens anders. als ik denk dat het af is, gooi ik het de wijde wereld in.

Die publieke opinie is broodnodig.

didi

Legacy Member
costum map ? is dit nieuwe mod waar je zoveel mogelijk verschillende kostuums moet passen ? ;)

anywayz, screens zien er alvast niet mis uit...

oberon_sedai

Legacy Member
nu nog een server die em wil laten bollen.

iemand een eventje ? some self made maps, en achteraf wat positieve opmerkingen. zou de modders wreed helpen en is een gezellige avondje fraggen.

Tsjernobyl

Legacy Member
didi zei:
costum map ? is dit nieuwe mod waar je zoveel mogelijk verschillende kostuums moet passen ? ;)

anywayz, screens zien er alvast niet mis uit...

oeps foutje :D rap verbeteren.

@oberon... Mijn map op costom server krijgen is natuurlijk mijn einddoel, maar daarvoor moet die goed zijn. ;)

SniperSonic

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
oeps foutje :D rap verbeteren.

@oberon... Mijn map op costom server krijgen is natuurlijk mijn einddoel, maar daarvoor moet die goed zijn. ;)

't is cUstOm ... :crazy:

Tsjernobyl

Legacy Member
dan zet ik ik eens 1 engels woordje in mijnen text , en dan is het fout. ik was het dan nog wel gaan opzoeken. :(

devilface

Legacy Member
Ik heb em, precies als enige hier :p, gespeeld en t meest opvallende voor mij is da uw map eigenlijk precies een remake is van wake(ok ge haalt het zelf aan maar dan nog), maar dan me minder vliegtuigen, minder artillerie en minder vlaggen. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar het punt van een custom map te maken is dan wel wa weg natuurlijk.

Ook geeft de map een "leeg" gevoel(en da ligt ni alleen aan het feit da k em maar me 4 man gespeeld heb). Wa vegetatie langs de wegen zou ni misstaan, ook al omdat ge dan ni zo makkelijk gebombt kunt worden. En misschien nog een extra spawnpoint me wa meer tanks op.

Verder is da anti boot kanon langs het vliegveld wel een goed idee, maar ik mis wel van die dingen op de rest van het eiland. Persoonlijk mochten er ook wa mee AA guns zijn.

Het vliegveldje dan. IMO is da altijd leuk in een map, maar ik zou da wel wa groter maken OF die aan kant van het eiland zetten da naar de boten van de ****** wijst, want de situatie die ge nu gaat krijgen is da der mensen gaan planecampen, waardoor de rest van het eiland geen dekking krijgt. En vermits der dan ook geen AA/def guns staan, gaat het heel erg moeilijk worden om da ****** tegen te houden.

Tis een map me potentieel da wel, maar er zijn toch wa details die nog verbeterd/aangepast moeten worden.

Tsjernobyl

Legacy Member
thx aan zo'n post heb ik veel. :niceone:

tja, een remake van wake? waarschijnlijk niet slecht bedoelt, maar ik wou gewoon een toffe map maken zoals wake, met ongeveer dezelfde gamplay.

Over het airfield ben ik het volledig eens, ik had me een beetje verkeken op de grootte ervan in PS. Ik ga wat extra AA-guns plaatsen, en een defgun zetten aan het dorpje dat uitkijkt op de boten. En de boten verplaatsen naar een andere hoek van de map. Ook zal ik wat vegetatie bij zetten. :)

...nog comments welkom natuurlijk !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan