Archief - Mana vs Energy/hp/niets users?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jaegger159753

Legacy Member
Heb er nog nooit iemand over horen klagen, maar wat is jullie mening over champs met mana en energy?

Misschien zuig ik gewoon, i dunno, maar voor 1 of andere reden vind ik het enorm moeilijk om ne lane te winnen van champs die energy/fury of gewoon niets gebruiken.

Ik speel met Irelia & Cho op solo top, en met die champs kan ik bijna zelden de lane 1on1 winnen (zonder hulp van jungler) van champs zoals Garen, Lee Sin & Rumble. (vooral met irelia dan)

Imo is het unfair/unbalanced dat je als bv. irelia volledig afhankelijk bent van uw mana, terwijl uw enemy laner rustig kan farmen met zijn skills + u kan harassen met zijn skills. Als jij echter harrast, zit ge snel zonder mana en moet ge defensief spelen en dan kan hij blijven harassen tot ge uiteindelijk moet recallen/dood bent.

dr.lee

Legacy Member
Ik speel solo top met Yorick. Nog nooit men lane verloren tegen éénder welke champion, hooguit een draw. 'k zal enkel verliezen als hun team echt een heel goeie jungler heeft en wij niet :(

Maar met andere champs heb ik het er ook lastig mee. Nu energy is imo early game wel beter dan mana, maar eens je later in het spel komt kan je als mana user wel je skills blijven 'spammen', terwijl een energy user daar toch voorzichtiger mee moet omspringen.

early game: energy > mana
late game: energy < mana

The Monopoly Guy

Legacy Member
Kvind het vrij easy/normaal om tegen no mana of energy champs te spele

webster

Legacy Member
Met irelia solo koop ik vaak Chalice of harmony voor de mana regen (of philo stone als het pure AD is) en daar kom ik dan wel goed mee toe.

Verder kan je er met goeie ganks ook wel komen uiteraard.

Unkn0wn

Legacy Member
Ik vind dees ook behoorlijk frustrerend eigenlijk. (Vooral bij Garen, Morde & Kennen)

smon

Legacy Member
Unkn0wn zei:
Ik vind dees ook behoorlijk frustrerend eigenlijk. (Vooral bij Garen, Morde & Kennen)
Hiyaaaa! Deze week Kennen beginnen spelen en die energy is wel handig aan het begin. Last hitten wordt een pak gemakkelijker als je elke keer je spells kan gebruiken. :p

splasH^

Legacy Member
dr.lee zei:
Maar met andere champs heb ik het er ook lastig mee. Nu energy is imo early game wel beter dan mana, maar eens je later in het spel komt kan je als mana user wel je skills blijven 'spammen', terwijl een energy user daar toch voorzichtiger mee moet omspringen.

early game: energy > mana
late game: energy < mana

Nails it

Unkn0wn

Legacy Member
Ze mogen wel eens iets doen aan die energy runes, belachelijk overpriced. (En enkel champions als Shen kunnen die wel gebruiken, want die zijn regen rate is frustrerend laag)

Quecera

Legacy Member
@Unkn0wn: Wie er ooit aan denkt, gewoon aan denken, om energy runes te kopen is echt wel lowskilled, lowelo (600 tot 1400) of unranked.

Tuurlijk is het ietsje onfair early game maar zo is het nu éénmaal, sommige doen hun job goed early, mid of lategame, kan je niets aan veranderen. Daarom dat ik voorbeeld nu als main (ben jungler) Lee-Sin neem, constant spells spamme om te junglen en je eerste blue kan je letterlijk al aan je AP carry geven. Goeie AP Carrier die op lvl 1 blue heeft maakt het onmogelijk voor de enemy laner.

Unkn0wn

Legacy Member
@Unkn0wn: Wie er ooit aan denkt, gewoon aan denken, om energy runes te kopen is echt wel lowskilled, lowelo (600 tot 1400) of unranked.
Derp, maar mijn punt is dat moesten die dirt cheap zijn, ze eventueel wel nog van pas zouden kunnen komen in bijvoorbeeld een Shen build.

splasH^

Legacy Member
Sixas zei:
@Unkn0wn: Wie er ooit aan denkt, gewoon aan denken, om energy runes te kopen is echt wel lowskilled, lowelo (600 tot 1400) of unranked.

Tuurlijk is het ietsje onfair early game maar zo is het nu éénmaal, sommige doen hun job goed early, mid of lategame, kan je niets aan veranderen. Daarom dat ik voorbeeld nu als main (ben jungler) Lee-Sin neem, constant spells spamme om te junglen en je eerste blue kan je letterlijk al aan je AP carry geven. Goeie AP Carrier die op lvl 1 blue heeft maakt het onmogelijk voor de enemy laner.

Kweet nu ni ofdat dat zo slecht kan zijn :) this ni omdat de mainstream da ni doet dat da daarom ni viable is plz... tzou eventueel het lategame probleem wel kunnen oplossen maar gemoet andere stats opgeven :)... LoL wordt al ne lange tijd het zelfde gespeeld zal wel nen tijd gespeeld maar binnen dit en een jaar zullen we hopelijk wa meer variaties zien want dit is triest...

Killstick

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
Heb er nog nooit iemand over horen klagen, maar wat is jullie mening over champs met mana en energy?

Misschien zuig ik gewoon, i dunno, maar voor 1 of andere reden vind ik het enorm moeilijk om ne lane te winnen van champs die energy/fury of gewoon niets gebruiken.

Ik speel met Irelia & Cho op solo top, en met die champs kan ik bijna zelden de lane 1on1 winnen (zonder hulp van jungler) van champs zoals Garen, Lee Sin & Rumble. (vooral met irelia dan)

Imo is het unfair/unbalanced dat je als bv. irelia volledig afhankelijk bent van uw mana, terwijl uw enemy laner rustig kan farmen met zijn skills + u kan harassen met zijn skills. Als jij echter harrast, zit ge snel zonder mana en moet ge defensief spelen en dan kan hij blijven harassen tot ge uiteindelijk moet recallen/dood bent.

Is IMO eerder champ tegen champ.
Bvb kan je irelia dan tegen veel champs OP noemen omdat ze HP kan regenen.

Wat je hebt is dat je met de huidige meta aan het andere team een pick ziet en je dan kan counter picken

Jaegger159753

Legacy Member
Yoshingy zei:
Is IMO eerder champ tegen champ.
Bvb kan je irelia dan tegen veel champs OP noemen omdat ze HP kan regenen.

Wat je hebt is dat je met de huidige meta aan het andere team een pick ziet en je dan kan counter picken
Goh ik weet het niet, ik heb het nu wel over de laning fase waar energy imo duidelijk voordeliger is dan mana in het geval van offtanks op solo top. Met een Irelia kunt ge zelfs niet Q/A farmen tegen bv. een Garen omdat daar meteen een silence+spinning sword combo van garen op volgt en als hij dat 2-3x kan doen kunde gaan recallen (diegenen die het anders zeggen, wil ik het gerust zien proberen) simpelweg omdat Garen niks verbruikt voor zijn skills en die ook nog kan gebruiken om te farmen.

Ja uiteraard kunt ge philosopher stone kopen op irelia maar das echt niet genoeg, plus wat dan met de vroege levels voor ge gaat recallen voor uw philosopher?

Ik heb dit ookal gemerkt tegen bv. een Mordekaiser, tegen dat ge daar wat hp afkrijgt (dankzij zijn shield), zijt ge helft van uw mana kwijt, maar hij kan wel rustig harassen/farmen met al zijn skills. Ik vind het imo niet echt kunnen dat ge als solo top op hulp van de jungler moet rekenen om champs als garen & mordekaiser te verslaan met mana champs zoals irelia, cho gath, Jarvan, Nasus etc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan