Archief - Logitech MOMO Force Feedback plots gestopt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mikail

Legacy Member
Beste,

Ik ben al sinds 2000 een trotse eigenaar van een Logitech MOMO.
Sinds dien heb ik geen enkel probleem met gehad.

Tot gisteren, in LFS viel plots de force feedback weg.
Ik heb er nu alles al aan gedaan om het te "fixen":
- Andere USB-poort
- Andere PC
- Reinstall drivers
Maar niets helpt.

Het lichtje brandt dat de 24V adapter is aangesloten, en het 2de lichtje brandt in-game (notificatie dat FFB kan gebruikt worden). Doch gebeurt niets.

Ik heb de momo perongeluk open gevezen, en heb gezien dat alles nog correct is aangesloten. Het enige wat ik kan besluiten dat de elektro-motor binnenin defect is. Maar dat lijkt mij heel sterk.

Kan iemand mij helpen?

Een wanhopige racer.

N.B.: Ik weet dat dit niet relevant is in het race-forum maar eerder in het hardware forum. Het lijkt mij wel dat meer mensen in het race forum een stuur bezitten dan in het hardware forum :x

spoon

Legacy Member
kan best dat de elektro motor het begeven heeft
heb je geen multi meter dan kan je dat even uit meten he

na 11J dienst word het tijd voor een opvolger blijkbaar

Mikail

Legacy Member
Ik heb een vermoeden dat het inderdaad een nieuw stuur zal moeten worden.

Of... een nieuwe elektromotor? ^^

Met de juiste specificaties naar een elektrowinkel gaan, kan lukken?
Zitten er hier geen ingenieurs elektronica?

Mikail

Legacy Member
11jaar is misschien wel al een mooie leeftijd...
Misschien toch een nieuw stuur kopen. Wordt de momo nog verkocht? Ik zie nergens nog staan...

spoon

Legacy Member
neen die word niet meer gemaakt

aks het logitech moet zijn zal het een G27 worden
maar mss ook andere optie afwegen hangt beetje van je budget af

Mikail

Legacy Member
Geld is eigenlijk geen probleem hoor, ik vind het wel geld voor een stuurtje.
(ironische zin wel :p)
De momo koste ooit 130€, 'k dacht die nu voor 100€ te vinden.

Als ik op de stuurmarkt kijk, is de G27 de enige kartrekker van een kleine wagon.

spoon

Legacy Member
G25 al een jaar of 5
maar zou graag een fanatec kopen als ze uitkomen met hun nieuwste model met verwisselbare stuurtjes
maar de prijs ligt op +-500€ zonder pedalen

Mikail

Legacy Member
Ik denk dat het porsche-embleem verantwoordelijk is voor de hogere prijzen.
Zien er wel degelijke sturen uit, maar echt veel geld voor zo'n stuur :p

Als ik tegen morgen geen oplossing vind voor mijn huidige momo, dan zal ik wellicht een G27 aanschaffen. Hoewel ik echt wel veel geld vind, forcom 229€.

spoon

Legacy Member
229 wss wel het goedkoopste dat je gaat vinden in belgie

de nieuwste fanatec sturen zijn niet meer porsche gericht

als je dringed 1tje wil zal het de g27 moeten worden
anders zou ik toch die carrera overwegen voor 100€

Mikail

Legacy Member
'k Heb een "nieuwe" momo gekocht :)
2de hands dus, hij is ongebruikt.

Toch bedankt voor de feedback spoon!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan