Archief - LCD TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tsubasa

Legacy Member
Beste forumleden,

Zoals ik al gezegd heb in het Skyrim gedeelte, is het toch tijd om mijn analoge tv buiten te smijten :p. Probleem: ik heb er geen verstand van en heb schrik om een tv te kopen van 200 euro en een miskoop te doen.

Ik zoek liefst één rond de 150 euro, maar meer kan. Moet dus niet echt super groot zijn.

Van ne maat gehoord dat een arcade beperkingen heeft op vlak van tv's? (Hier weet ik ook het fijne niet van.) Heb een arcade omdat ik al een harde schijf had van mijn premium...

Hopelijk kunnen jullie wat suggesties doen/ uitleg?
Heb al gegoogled, maar moeilijk om iets concreet te vinden.

Alvast bedankt!

Aescullus

Legacy Member
Waarom koop je geen PC monitor met HDMI ingang? Ik denk dat je dan iets groter & beter beeld hebt dan een LCD tv van 150€. Als je al een LCD kan vinden van 150, want ik zie er enkel rond de €230 minimum

Laat uw maat eens deftige uitleggen, want het enigste verschil tussen arcade en normale versie is dat de arcade een ingebouwd flashgeheugen heeft. Dus hoe kan een zelfde chipset een beperking leggen op tv?

Master S

Legacy Member
Ge pakt best ene met:

- 23 of 24 inch
- reactietijd 2ms
- contrast (zo hoog mogelijk)
- beeldverhouding 16:9
- resolutie 1920x1080p
- DVI en HDMI aansluiting
- LED backlighting (gaat langer mee dan de normale LCD lampen)

Enkele goeie merken zijn: LG, Samsung, Iiyama.

Enkele goeie PC winkels zijn: Alternate, Komplett, Forcom, Codima.

Kheb es efkes gekeken bij Alternate en dit is al een zeer goed model met een deftige prijs: ALTERNATE - HARDWARE - Monitoren - LED - Iiyama E2473HDS-B1 - LG E2210P-BN - Iiyama E2473HDS-B1

Tsubasa

Legacy Member
Ah, heel erg bedankt Master S!

Beiden een rep.

Zou je deze monitor ook vinden in een media markt ofzo denk je?


Aescullus zei:
Waarom koop je geen PC monitor met HDMI ingang? Ik denk dat je dan iets groter & beter beeld hebt dan een LCD tv van 150€. Als je al een LCD kan vinden van 150, want ik zie er enkel rond de €230 minimum

Laat uw maat eens deftige uitleggen, want het enigste verschil tussen arcade en normale versie is dat de arcade een ingebouwd flashgeheugen heeft. Dus hoe kan een zelfde chipset een beperking leggen op tv?

Ging hem om de kabel die je erbij kreeg denk ik... of een poort. Ma de arcade heeft dezelfde poorten dacht ik. En de kabels heb ik van mijn vorige dus ja.

Tsubasa

Legacy Member
Wel wat duurder maja, neem ik dan gewoon mee wanneer ik niet meer thuis woon.
Ja, das wel waar. Media markt altijd wel goedkoper, maar ook wel wat verder rijden... Site van de media markt is wel crap.

InStInCt900

Legacy Member
Check eens de Redcoon site of Bol.com misschien vindt je daar wel iets :)

Master S

Legacy Member
Die Philips ziet er inderdaad deftig uit, maar als ge echt voordeel wilt halen uit HD kiest ge toch beter minimum een 40" scherm. Want je zegt ook dat je hem gaat meenemen als je niet meer thuis woont, dan is het toch beter om dat klein beetje meer te investeren in een 40", niet ?

Tsubasa

Legacy Member
Probleem is dat ik hem hier thuis ook kwijt moet. Heb de plaats niet voor een 40 inch, die 32 is al wat lastig :p. Ga hem wel kopen, lijkt mij goed prijs/kwaliteit. Scoort niet zo goed als die monitor maja, heb geen pc (laptop). Ben ik met een tv toch meer...

Tsubasa

Legacy Member
EDIT: nevermind, staat dat hij ook full HD is en ook al gevonden wat de verschillen zijn :)


Ik game in de keuken (:p) en mijn moeder wilt hier niet zo een grote tv. Past hier niet en ze heeft wel een punt. Daarom krijg ik er één (meevaller :D) maar het moet een kleinere zijn. Dus ja, dezelfde maar in kleiner formaat.

Wanneer ik hier vertrek, is het dan idd meteen minstens een 40 inch dat ik koop Master S :)

Ik zit ook helemaal niet ver van mijn scherm... dus kleiner is al niet erg op dat vlak. Ik moet gewoon die analoge kwijt. Man man, deel van scherm staat er niet op aan mijn linker kant (kan je wrs wel aanpassen, ma dan is mijn scherm nog kleiner en kan nu al sommige dingen niet lezen).
Bij skyrim in mijn items menu heb ik geen "weapons", maar "pons" bijvoorbeeld :p.

Tsubasa

Legacy Member
Mijn Xbox 360 component HD AV-kabel gebruiken of een HDMI kabel kopen? Meerwaarde?

Master S

Legacy Member
Ze zijn allebei kwalitatief goed, het verschil is dat Component analoog is en dus gevoeliger aan storingen dan HDMI (digitaal). Ook moet er bij HDMI geen D/A en A/D meer gebeuren itt Component. Bij HDMI wordt ook zowel video als audio meegestuurt itt Component die enkel video uitstuurt.

Als je HDMI op je console hebt zitten zou ik zeker die nemen. Let wel op als je een HDMI kabel gaat kopen, het is absoluut niet nodig om een kabel van 50-60€ te gaan kopen, een kabel van 5-10€ is ruim voldoende.

Master S

Legacy Member
Als je kan kiezen zou ik toch één nemen met gold plated connectors. Ik heb overlaatst ene gekocht in de Fnac voor 9.99€. Als je dicht bij een MediaMarkt woont kan je daar ook één kopen van Hama ofzo, die zijn ook goed. Meer dan 15€ zou ik er niet voor geven.

Tsubasa

Legacy Member
Wat is het verschil tussen een met en een zonder gold plated connectors?

Heb dit gevonden: "Een groot misverstand: Gold plated connectors heeft alleen zin bij analoge signalen, en HDMI is digitaal Dit heeft te maken met de betere geleidbaarheid van signalen t.o.v. andere metalen connectors (ijzer/aluminium/ andere legeringen).

Aangezien je te overbruggen afstand kort is maakt het niet uit wat je koopt, overal zal de kwaliteit hetzelfde zijn. De enige reden waarom je gouden connectors zou kunnen nemen is dat deze minder snel (of niet) oxideren in de loop van de tijd."

Niet correct denk je?

Master S

Legacy Member
evil-duckie zei:
Wat is het verschil tussen een met en een zonder gold plated connectors?

Aangezien je te overbruggen afstand kort is maakt het niet uit wat je koopt, overal zal de kwaliteit hetzelfde zijn. De enige reden waarom je gouden connectors zou kunnen nemen is dat deze minder snel (of niet) oxideren in de loop van de tijd."

Dit vooral.

Tsubasa

Legacy Member
Ok, cava. Tv'ke is gekocht en man man, wat een verschil :D. Ik ben een gelukkig mens! Iedereen bedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan