Archief - Lan gaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wardcornette

Legacy Member
Weet er iemand of er internet wordt verbruikt als je een spel op lan speelt, bv. GTA4 tegen een andere pc in datzelfde huis. En als er door langaming downloadcapaciteit afgaat, hoeveel dan wel??

mvg Ward

Darkrise

Legacy Member
neen, 1 computer in jouw lokaal netwerk wordt verbonden met een andere via de ethernetkabel, en dus normaal gaat er geen data naar het internet en moet je je zeker geen zorgen maken over je downloadlimiet.

wardcornette

Legacy Member
hoe bedoel je?? Elke computer is verbonden met het netwerk via een ethernetkabel, hoe kun je nu aan een ethernetkabel liggen en niet aan het netwerk??

The Monopoly Guy

Legacy Member
Je kan ook 2 PC's verbinden met elkaar, dan moet je gewoon zelf de instellingen ingeven qua IP adres etc

Darkrise

Legacy Member
ik bedoel elke computer is wel verbonden met een ethernet kabel aan het netwerk, maar de router of switch of hub zorgt ervoor dat er enkel datatransmissie is tussen die 2 computers en niet met het internet.

wardcornette

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Je kan ook 2 PC's verbinden met elkaar, dan moet je gewoon zelf de instellingen ingeven qua IP adres etc

Huh, moet je dan de computers gewoon verbinden met elkaar via 1 ethernetkabel???

Darkrise

Legacy Member
jep, dat gaat het snelst, maar dan moet je wel weten welke instellingen je moet instellen. Heb daar eens lang achter gezocht.

HighWire

Legacy Member
Het antwoord is al eens gegeven maar goed:

Het gemakkelijkste is gebruik maken van een router/switch, van elke PC een ethernetkabel naar het toestel en huppa, gamen maar.

je kan, indien je wenst, de 2 PC's rechtstreeks met elkaar verbinden dmv een ethernetkabel (als je nog met oudere hardware zit zal je een cross moeten gebruiken, iet of wat recentere hardware kan je gewoon een straight gebruiken). Maar dan moet je wel enkele instellingen van de netwerkkaarten op beide PC's veranderen zodanig dat deze elkaar kunnen "zien"...

Aangezien je de 2 computers al blijkbaar in een netwerkje hebt hangen hoef je in feite niks te doen, gewoon lekker met je kameraad/vriendin/hond/etc... gamen. Als je over LAN speelt gaat er niets af van je downloadlimiet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan